Metrostav připravuje zahájení ražby tunelů Ejpovice

Razicí štít S 799 pro tunel Ejpovice

První prstenec segmentového ostění pro železniční tunely Ejpovice na modernizované trati Rokycany – Plzeň vyrobili v těchto dnech pracovníci provozů Metrostavu nedaleko místa stavby v západočeské Prefě Dýšina.

Každý prstenec o vnějším průměru 9,5 metru se skládá ze sedmi základních dílů a jednoho doplňkového (vázacího) dílu a má celkovou hmotnost 60 tun. Délka jednoho prstence jsou dva metry a tudíž pro každý  jednokolejný tunel železniční tratě pod terénními útvary Homolka a Chlum bude potřeba 2000 takovýchto dílů.

Na trati Rokycany – Plzeň vzniknou dva jednokolejné železniční tunely, každý o délce 4150 m. Délka trati se tím zkrátí o přibližně 6100 m. Bude je razit větší sourozenec strojů Tonda a Adéla, které za necelých 20 měsíců vyrazily jednokolejné tunely o délce 8354m na stavbě trasy metra V.A.
Razicí štít S 799 pro tunely Ejpovice má průměr řezné hlavy téměř 10 metrů, je dlouhý 110 m a váží 1800 tun. V červnu proběhla v německém Schwanau předávka hotového stroje.

Stavbaři z Metrostavu, kteří museli svou hlavní činnost posunout kvůli archeologickým vykopávkám téměř o rok, nyní připravují místo, kde štít smontují a odkud zahájí ražby, tzv. vjezdový portál. Vlastní ražby by měly začít v posledním měsíci letošního roku. Až stroj dokončí ražbu prvního tunelu, částečně se demontuje, přes již vyražený tunel se přesune zpět na vjezdový portál a zahájí ražbu druhého tunelu. Pokud vše půjde podle plánu, oba tunely by měly být hotovy do konce roku 2017.

 

TBM = Tunnel Boring Machines
Stručný popis stroje, který bude použit při ražbě
 

Ražený průměr – 9,89 m

Razicí štít S 799 pro tunel Ejpovice

Celková délka stroje – cca 110 m
Celková hmotnost – cca 1 800 t
Sestava stroje – řezná hlava, tubus štítu, mostovka a 5 vozů závěsu 

Typ prstence – 7+1
Vnější průměr prstence – 9,5 m
Vnitřní průměr prstence – 8,7 m
Délka segmentu – 2 m
Hmotnost celého prstence – 60 013 kg 

Maximální přítlak od pístů na tybinky – 67 193 kN
Velikost valivého dláta – 18 palců
Počet stop pro řezné disky – 58
Počet řezných zubů – 122 

Délka šnekového dopravníku – 15,4 m
Vnitřní průměr šnekového dopravníku – 0,9 m 

Celkový instalovaný výkon motoru – 3 600 kW
Max. kroutící moment – 27 658 kNm
Rychlost otáčení – 0 až 4,5 otáček za minutu


 

ODKAZ
Stavba mostu u Červené nad Vltavou zdárně pokračuje

 

Upozorni mě
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře