Home / 4.koridor  / Chotoviny – Sudoměřice v prvních měsících roku 2015

Chotoviny – Sudoměřice v prvních měsících roku 2015

2

V dnešním díle se podíváme na stav nově budované trati z Chotovin do Sudoměřic u Tábora počátkem roku 2015.

Úsek Tábor – Chotoviny (včetně) je již dokončený, naší procházku začneme na severním zhlaví Chotovin. Zde současná trať odbočuje zářezem vpravo, nicméně po levé straně je hotový násep lemovaný sloupy trakčního vedení až k přemostění dálnice D3 a estakádě přes mělké údolí u obce Rzavá.

Ocelový most je již stavebně dokončen, zbývá dodělat spáry. Stejně je na tom i estakáda, kde je hotová asi polovina spár. V dohledné době se již začne montovat zábradlí.

Po překonání mostní konstrukce se pomalu z náspu dostáváme zářezem až k současné trati. Stále budoucí těleso koridoru lemují sloupy TV. Po levé ruce vyrostl nový most pro přeložku silnice II/603 přes železniční trať. I za ním již stojí jako první vlaštovky dva sloupy TV.

Mírným pravotočivým obloukem jdeme po vysokém náspu. Je již vypatkováno. Právě tento násem byl malým oříškem pro projektanty, protože až během stavby vyšlo najevo jiné než předpokládané složení půdy v podloží, v oficiálních materiálech se uvádí „půda vyschlého řečiště“.

Ihned za náspem se nachází jižní portál Sudoměřického tunelu. Ten je již v základu dokončen a provizorně osvětlen. Zatím se pracuje v oblasti severního portálu, kde bude technologické zázemí.

Čtěte také  Drážní úřad oznámil pokračování řízení Tábor-Sudoměřice

Po zhruba 430 metrech pod povrchem země vidíme mechanické návěstidlo v podobě vjezdu do Sudoměřic. V těchto místech si stavba vyžádala v pořadí druhou přeložku silnice II/603. Okolo mechaniky je již prostor na nové koleje, objevily se první patky a aktuálně je ve výstavbě odvodnění.

V samotné stanici Sudoměřice se moc změn za poslední měsíce neodehrálo. Opět se začalo pracovat na novém podchodu, vylo vyřezáno od náletové vegetace pražské zhlaví stanice. Zmínit můžeme i ukončení pravidelného křižování vlaků osobní dopravy ve stanici, protože v průběhu tohoto GVD bude na několik měsíců ve stanici pouze jedna kolej.

Důležité termíny:

  • 20.5.2015 – ukončení služby výpravčích a signalistů na stavědle St. 2 v Sudoměřicích
  • 20.5. – 29.5.2015 – nepřetržitá výluka, mmj. bude odstraněna mechanika na budějovickém zhlaví, která blokuje pokračování stavby
  • 12.8.2015 – ukončení služby signalistů na stavědle St. 1 v Sudoměřicích
  • 12.8. – 28.8.2015 – nepřetržitá výluka, opuštění staré trati, nové napojení na novou trasu (tunel a estakáda)

Fotogalerie

3 KOMENTÁŘE
  • mirekk 5.3.2015

    Ano, letí. Když si uvědomím, že tento web vznikl v říjnu 2006 se stavbou Benešov – Strančice, která byla druhou stavbou 4.koridoru, letí to. Za rok a půl to bude 10 let.
    Teď ještě bych si přál, aby se rozjela i staba Sudoměřice – Votice.

  • Martin Flohr 5.3.2015

    To nám ten čas letí… Půl roku a je hotovo.
    A lehce off-topic: Je hezké vidět že někde byl v zimě i sníh 🙂

PŘIDAT KOMENTÁŘ


*