ANALÝZA NEHOD | Řikonín 1970: Tragédie expresu Pannonia

Trať zabezpečená pouze telefonickým dorozumíváním, hláskařka sloužící první samostatnou směnu, nepravidelnost v dopravě a časová tíseň. To byly články řetězu, na jehož konci byla nehoda, která se počtem obětí mezi nejtragičtější u nás. Odehrála se 11. prosince 1970 nedaleko stanice Řikonín na trati č. 250, kdy z kamenného viaduktu padaly vozy Ex 57 Pannonia. Zahynulo celkem 31 lidí.

Bylo kalné prosincové ráno a na sklonově náročném úseku tratě Vlkov u Tišnova – Řikonín panoval rušný provoz. Kolem sedmé hodiny ranní do těchto míst mířily tři vlaky a všechny se staly aktéry tragédie, která odhalila často bagatelizovanou skutečnost – nejen na lokálkách, ale i na některých frekventovaných tratích prakticky neexistuje žádné zabezpečovací zařízení a spoléhání se čistě na lidský faktor se může krutě vymstít. Zachránil by polské železničáře, kteří se nic netušíce vraceli z dovolené v prvním voze expresu Pannonia a později se stali obětí nehody, autoblok?

Celý článek si přečtěte zde >>

Upozorni mě
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře