21. května začala nepřetržitá desetidenní výluka Bystřice-Benešov. Během ní bude napojena a zprovozněna nová, 2. traťová kolej včetně zabezpečovacího zařízení. V této výluce je také bourán kamenný most v Černém lese.
V Bystřici je postaveno nové vjezdové návěstidlo u 2. traťové koleje (TK) v úrovni původního. To je již sneseno. Nová kolej je zapojena do stanice Bystřice již z dřívějška, doposud však byla používaná pouze stavbou. Pomocí výkolejky závislé na elektromagnetickém zámku byla zajištěna bezpečnost provozu na stávající koleji. V nové TK jsou ve směru do Bystřice i Benešova postaveny nové předvěsti vjezdových návěstidel. Ta benešovská je velmi výrazně posunuta k Bystřici oproti té stávající. Proč, to si řeknem dále.
Pokračuje stavba nového pilíře mostu u Jírovic a oprava toho stávajícího (levého). Kousek za mostem, v oblouku před bývalým hradlem Jírovice, je vytrhaná stávající TK a dnes pokládali napojení nové koleje na tu původní. Právě od tohoto místa bude až před Benešov současná TK v poloze nové, 2.TK a nová kolej bude vlevo od ní. Složité? Ne, stačí se podívat na fotky.
Od domku hradla Jírovice až k mostu v Černém lese je v rozšířeném zářezu budována opěrná gabionová zeď a odvodnění. Most je téměř celý zbouraný, jen základy pravého pilíře dávají tušit, že tam most byl. Ale i ty do večera zmizí. Na jeho místě bude hned stavěn most nový, základ pro levou opěru je již bagrován a nad mostem je montována pomocná konstrukce mostu.
Těsně před mostem stála předvěst benešovského vjezdového návěstidla. Kde je teď jsem si řekli. Na jejím místě, vlastně ještě několik desítek metrů k Bystřici, stojí nové vjezdové návěstidlo žst.Benešov. Takže se nám Benešov prodloužil o nějakých 1000 metrů.
Na konci zářezu, před silničním mostem, se opět poloha traťových kolejí vzájemně prohodí, zatím je vytrhaná stará kolej a položena část nové.
Výluka končí 31. května. Do té doby bude nová kolej zprovozněna, bezpečnost provozu na ní bude zajištěna traťovýnm zabezpečovacím zařízením AH88. V Bystřici bude aktivováno provizorní staniční zabezpečovací zařízení ESA11 pro obsluhu traťového zařízení a výhybky 10XA. Stavědla v Bystřici budou dále plnit svou úlohu, bude zřízena úvazka (zapojení) elektromechanického zabezpečovacího zařízení do elektronického stavědla ESA11.
Těleso trati pod původní traťovou kolejí bude do podzimu rekonstruováno a položena nová kolej. Do té doby se sem ještě několikrát vrátíme.
FOTOGALERIE |