Napojení nové traťové koleje Bystřice-Benešov

Nová kolej Bystřice - Benešov u Prahy (Autor: mirekk, www.4koridor.cz)

21. května začala nepřetržitá desetidenní výluka Bystřice-Benešov. Během ní bude napojena a zprovozněna nová, 2. traťová kolej včetně zabezpečovacího zařízení. V této výluce je také bourán kamenný most v Černém lese.

V Bystřici je postaveno nové vjezdové návěstidlo u 2. traťové koleje (TK) v úrovni původního. To je již sneseno. Nová kolej je zapojena do stanice Bystřice již z dřívějška, doposud však byla používaná pouze stavbou. Pomocí výkolejky závislé na elektromagnetickém zámku byla zajištěna bezpečnost provozu na stávající koleji. V nové TK jsou ve směru do Bystřice i Benešova postaveny nové předvěsti vjezdových návěstidel. Ta benešovská je velmi výrazně posunuta k Bystřici oproti té stávající. Proč, to si řeknem dále.

Pokračuje stavba nového pilíře mostu u Jírovic a oprava toho stávajícího (levého). Kousek za mostem, v oblouku před bývalým hradlem Jírovice, je vytrhaná stávající TK a dnes pokládali napojení nové koleje na tu původní. Právě od tohoto místa bude až před Benešov současná TK v poloze nové, 2.TK a nová kolej bude vlevo od ní. Složité? Ne, stačí se podívat na fotky.

Od domku hradla Jírovice až k mostu v Černém lese je v rozšířeném zářezu budována opěrná gabionová zeď a odvodnění. Most je téměř celý zbouraný, jen základy pravého pilíře dávají tušit, že tam most byl. Ale i ty do večera zmizí. Na jeho místě bude hned stavěn most nový, základ pro levou opěru je již bagrován a nad mostem je montována pomocná konstrukce mostu.

Těsně před mostem stála předvěst benešovského vjezdového návěstidla. Kde je teď jsem si řekli. Na jejím místě, vlastně ještě několik desítek metrů k Bystřici, stojí nové vjezdové návěstidlo žst.Benešov. Takže se nám Benešov prodloužil o nějakých 1000 metrů.

Na konci zářezu, před silničním mostem, se opět poloha traťových kolejí vzájemně prohodí, zatím je vytrhaná stará kolej a položena část nové.

ODKAZ
Od 2. listopadu ze Soběslavi do Plané jezdí vlaky po obou kolejích

Výluka končí 31. května. Do té doby bude nová kolej zprovozněna, bezpečnost provozu na ní bude zajištěna traťovýnm zabezpečovacím zařízením AH88. V Bystřici bude aktivováno provizorní staniční zabezpečovací zařízení ESA11 pro obsluhu traťového zařízení a výhybky 10XA. Stavědla v Bystřici budou dále plnit svou úlohu, bude zřízena úvazka (zapojení) elektromechanického zabezpečovacího zařízení do elektronického stavědla ESA11.

Těleso trati pod původní traťovou kolejí bude do podzimu rekonstruováno a položena nová kolej. Do té doby se sem ještě několikrát vrátíme.

Kliknutím otevři galerii

FOTOGALERIE
Upozorni mě
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře