Aktuální podoba stanice Praha-Zahradní Město

Praha-Zahradní město (Autor: koridory.cz)

Dne 20. dubna 2020 proběhlo podbití koleje č. 201 na Zahradním Městě a 21. dubna zatěžovací zkouška mostu přes Průběžnou ulici. K 30. dubnu byla ukončena výluka a zprovozněny nové koleje mezi Zahradním Městem a Edenem, obnoven byl i výjezd z Odstavného nádraží Jih (ONJ) směrem do Edenu, zahájena byla výluka mezi Zahradním Městem a Krčí, od tohoto data probíhají práce na mostě přes ulici Litochlebská, tyto budou trvat do 29. května.

Práce, spojené s výlukami, probíhají i mezi Zahradním Městem a Malešicemi.

Stavba mostu nad Průběžnou ulicí bude pokračovat až do 9. července 2020. V průběhu od 7. do 13. července je naplánována postupná aktivace staničního zabezpečovacího zařízení, na dny 9. až 13. července propojení staniční koleje č. 201.

Žst. Praha-Zahradní Město leží:

  • v km 8,166 dvoukolejné trati celostátní Praha-Běchovice – Praha-Vršovice, obvod Eden, která je v úseku Praha-Zahradní Město – Praha-Vršovice, obvod Eden tříkolejná,
  • v km 0,000 jednokolejné trati celostátní Praha-Zahradní Město – Praha-Radotín, která je v úseku odbočka Tunel – Praha-Radotín dvoukolejná,
  • do stanice je zaústěna vlečka č. 1297 „Trelleborg Wheel Systems Czech Republic a.s.“ a to výhybkou č. 14 do koleje č. 307a v km 7,358. Vlečka začíná koncem odbočné větve výhybky č. 14.

Užitné délky kolejí (květen 2020):

  • č. 201 – 317m, č. 202 – 13 m, č. 307a – 53 m, č. 302 – 521 m, č. 303 – 446 m, č. 305 – 563 m, č. 305c – 309 m, č. 307 – 816 m, č. 307c – 306 m, č. 309 – 865 m, manipulační kolej č. 300 – 14 m.

Ústředně stavěné výhybky a výkolejky (květen 2020):

  • č. 5 až 8, 12, 14, 18, 18XA, 21 až 26, 28 až 33, Vk 1.

Ručně přestavované výhybky a výkolejky (květen 2020):

  • č. 15, 15XA, Vk2.

Žst. Praha-Zahradní Město je vybavena mobilním provizorním staničním zabezpečovacím zařízení 3. kategorie ESA 44 ovládané z jednotného obslužného pracoviště (JOP) umístěné v dopravní kanceláři. Pro zjišťování volnosti jsou v celém obvodu stanice Praha-Zahradní Město použity počítače náprav.

V mezistaničním úseku Praha-Zahradní Město – Praha-Krč je traťové zabezpečovací zařízení 3. kategorie, AH-ESA. V traťové koleji jsou pro zjišťování volnosti úseků použity počítače náprav.

V mezistaničním úseku Praha-Malešice – Praha-Zahradní Město je traťové zabezpečovací zařízení 3. kategorie, trojznakový obousměrný automatický blok s traťovým souhlasem a úplnou blokovou podmínkou. V 1. i 2. traťové koleji jsou pro zjišťování volnosti úseků použity kolejové obvody.

V mezistaničním úseku Praha-Zahradní Město – Praha-Vršovice, obvod Eden je v traťových kolejích č. 102, 201 a 202 traťové zabezpečovací zařízení 3. kategorie, typu AH-ESA. Ve 102, 201 a 202 traťové koleji jsou pro zjišťování volnosti úseků použity počítače náprav.


Plánek stanice

Praha-Zahradní Město – situační schéma stanice od 24.4.2020
Praha-Zahradní Město od 4.5.2020
Praha-Zahradní Město – Praha-Vršovice, obvod Eden od 4.5.2020

Fotogalerie

Praha-Zahradní Město: duben/květen 2020


 

ODKAZ
Modernizace Jižní spojky zahájena
Upozorni mě
Upozornit na
guest
3 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Standa
Standa
26.5.2020 19:34

Super. už se těším. Tak konstrukce u nás smrdela rok .. Hlavně jak nám ryli do hlavy že to spěchá jako prase.. A teprve teď se to dodělá celý…

Prokop
Prokop
Reakce na  Standa
10.11.2020 22:33

Kde to smrdelo rok?

Karel Kubista
Karel Kubista
25.5.2020 20:35

TV na kolejích od Krče je komplet pryč. Když to tak nazvu, tak oblast pro Krčské zhlaví je vytěženo a chystá se pokládka výhybek sdružující 4 koleje 307a.
Ostrovní nástupiště už mají připraveny svody dešťovky ze střech, které už by mohly začít montovat.