Tábor – Sudoměřice – 3. díl

V pondělí 28.10.2013 jsem prošel celý úsek Tábor – Sudoměřice u Tábora a zdokumentoval aktuální stav na stavbě. V tu dobu zrovna probíhala nepřetržitá výluka, takže trať byla na několika místech přerušená a kolej využita pracovními vlaky. Pojďme se se na celý úsek podívat podrobněji.

mapka-situace

Tábor – Čekanice

Samotná stavba koridoru začíná ze železničním mostem přes silnici do Písku. V těchto místech bylo sneseno TV, některé sloupy odstrojeny. Nově je všude vypatkováno, sloupy u „Pražské“ koleje stojí a jsou vystrojené. Po pár set metrech je patrné místo, kde bude odbočovat trať do Písku z koridoru, zde také začíná již delší dobu položená nová („Pražská“) kolej. ta je podbitá a plně funkční – jen jí napojit. Během výluky nad ní bylo natahováno nové TV. Pokračujeme dále, kde dělníci dokončují „myší díru“, kterou poteče dešťová voda z pole pryč. míjíme zneplatněné vjezdové návěstidlo do Čekanic.

Čekanice

Celé Čekanice jsou bez drátů, zatím nebyly nataženy a staré jsou dole. Železniční přejezd na bývalém Táborském zhlaví je opravený, nové PZZ je zkoušeno a laděno. Pro návěstidla s trochou nadsázky stojí celý most – dle mého není k ničemu potřeba, klasická návěstidla by stačila. Objekt bývalého stavědla zatím stojí, kolej vlečky do průmyslového areálu je napojená. Poslední brány původního TV, které odolali první várce bourání, jdou k zemi za pomoci autogenu, jejich kusy odváží stavaři pryč. Již staré TV bylo převěšeno z velké části na nové sloupy. Na bývalém Chotovinském zhlaví stojí u „Pražské“ koleje dvě nová návěstlidla (pro posun na Prahu, patrně vjezdové na Tábor), železniční svršek nové koleje zde  končí (byl provizorně pro najetí pracovního vlaku napojen), starý je rozřezán odvážen pryč. Stará odjezdová návěstidla, která nefungují, zatím stojí tři ze čtyř (chybí jen u „Pražské“ koleje ve směru do Budějovic).

Čekanice – Chotoviny

Za zhlavím je pouze bahno a vystrojené nové stožáry TV. Staré dráty byly převěšeny právě na ně. Míjíme zneplatněné vjezdové návěstidlo do Čekanic a pokračujeme k mostu dálnice D3. Kus za ním je trať prvně překopaná – chybí pár desítek náspu, který byl odtěžen, aby mohl být postaven most.

Vejdeme do lesa, ve kterém jsou hned dvě zneplatněné předvěsti – jedna do Čekanic, druhá do Stoklasné Lhoty. Za lesem je trať překopaná podruhé – k zemi byl stržen starý klenutý most. po pár set metrech míjím místo, kde byl zakopán plynovod. Odtud vidíme místo třetího překopání pro propustek a hr. Stoklasná Lhota, dnes je již zrušené. Obsluha pouze zvedá závory (směšný to předpis – trať z obou stran po sto metrech překopaná, ale musí šraňky být dole). S tím je spojené i zrušení návěstidla z obou stran.

Jdeme dále, kde je trať opět překopána kvůli propustku. Na zemi tu leží kabel, patrně komunikační.

Zhruba po kilometru můžeme spatřit nezneplatněnou, ale nefungující předvěst do Chotovin a největší a poslední překopání – vypadá to zde, jak při stavbě mostu roku. Náspu bylo odtěženo vskutku hodně, navíc v pořádné výši. Z tohoto místa až téměř k Chotovinskému vjezdu je hrubě navršený násep budoucích TK, žlaby na vodu jsou pomalu umisťovány na svá místa.

Chotoviny

V Chotovinách jsou již dokončené nové patky, ve stanici byl zbourán sklad – místo něho vyroste provozní budova, vytrhána vlečka. Kde bude podchod je již zcela zřejmé. Ovšem nic dalšího zde nenajdeme – můžeme si užívat poslední měsíce původního vzhledu stanice.

Chotoviny – Sudoměřice

Hned za zhlavím bude koridor odbočovat na novou estakádu. Zde je již hrubý násep vedoucí až ke stavbě pilíře u dálnice. Na druhé straně jsou ve výstavbě všechny pilíře, tři jsou již dokončené.

U bývalého hr. Moraveč se pomalu objevuje zářez pro novou trať. O kus dále je již déle dokončený „tunel“  využívaný místní mládeží jako skate park. Na dohled je zázemí u jižního portálu tunelu. Silnice 603 byla překopána, přípravné práce vjezdu do myší díry jsou v pokročilé fázi.

Přes kopec je již hrubě dokončený severní portál – tedy ve stavu, kdy se může razit.

Sudoměřice

Poslední zastávkou jsou Sudoměřice. Stále fungují jen dvě koleje. Propustek byl z poloviny dokončen a zavezen hlínou, na podchodu se pilně pracuje, hlavní kostra je už z betonu. Žádné další práce tu provedeny nebyly (pomineme-li vykácení celého okolí stanice).

 

Následuje fotogalerie dokumentující aktuální stav z 28.10.2013:

 

4 komentáře

  1. Jakube, paráda.

    Mám jeden dotaz, možná je to hloupost, ale když se dívám na tu fotku dálničního mostu (tam kde Jakub dokumentuje jeho výšku), napadá mě, jestli nebyl původní záměr při stavbě této části D3, aby trať pod tímto mostem naopak dálnici podešla? Myslím nějak takhle: http://mapy.cz/s/8LMR

    Mě tam klikáním vychází ve stoupání sklon 40‰, což by tedy nešlo, ale pohledem na ten most mi prostě připadá, že to nemohlo být stavěno jen pro přemostění toho potůčku. A naopak, že k řešení, kdy se vysoký most překonává ještě vyšším mostem, muselo projektanty donutit něco zásadního.

    Někdo víte víc?

    • Stručně: došlo ke změně projektu u D3 – byla varianta, kdy dálnice u Sudoměřic kopec obejde, nepůjde skrz. Od toho bylo upuštěno a zvoleno „skrz“ (proč necháme na jindy“). Tím pádem dálnice z Chotovin neklesá tak, aby prošla údolí pod tím kopcem, ale snaží se jít výš, aby zářez do kopce byl co nejmenší.
      Tím pádem to u Rzavé/Moravče udělalo kousek rozdílu.

      Původně by trať lehce stoupala – vrchem to je a bylo výhodnější. Ale teď bude stoupat co to dá, aby to vyšlo.

      Pochybuji, že Moracečský dálniční most kdy počítal s tratí spodem. Už jen proto, že vzdálenost pilířů od sebe je nízká.

    • Z Chotovin nahoru bude od zhlaví krátkých 8 a pak 11,3 promile.

Komentáře jsou uzavřeny