Modernizace trati České Budějovice – Nemanice I, fotodokumentace konečného stavu.

V sobotu jsem spojil příjemné s užitečným a tak jsem po prohlídce úseku Horusice – Veselí nad Lužnicí vyrazil do Českých Budějovic, abych zdokumentoval stav po dokončení stavby „Modernizace České Budějovice – Nemanice I“.

portáž si neklade za cíl zevrubně vás seznámit se změnami oproti původnímu stavu před rekonstrukcí (takové srovnání pro vás připravuje kolega Jakub Svoboda), ale doplňuje sérii předchozích fotogalerií a nabízí těm, kteří stavbu sledovali, ucelený pohled na konečný stav.

Tímto bych chtěl poděkovat Jakubovi za upozornění na zajímavá místa a za informace, které mi pak pomohly při popisu jednotlivých míst.

V orientaci by vám měla opět pomoci mapka s přehledem nejdůležitějších bodů stavby (plná velikost kliknutím):

Přehled situace ČB
Přehled situace ČB

Následuje fotogalerie:

 

 

11 komentářů

  1. Ty mapky ať už v tomto, anebo v příspěvcích z Holešovic jsou prostě SUPER.
    Děkuju za ně i za skvělé reportáže s poutavými, přesnými i vtipnými komentáři

    • Jo, mapky, to je moje 🙂 Jinak by to ani nešlo, sám bych se pak neorientoval v textu a fotkách. Jen počkejte, jednou k článku naskenuji tu mazanici, co si kreslím od ruky při psaní textu. To se pobavíte.

  2. Vřelé díky za skvělou, odborně erudovanou, pro nás laiky polopatistickou a navíc velmi vtipnou fotoreportáž! Mapka, fotky i skvělé komentáře, navíc přehledně zasazené do terénu – DÍKY!!!! Díky i Mirkkovi za tento projekt – kéž by takto vypadaly oficiální stránky stavby….

    • Děkuji za pozitivní ohlas. Budu se snažit nezklamat a držet kvalitu.

      PS: Oficiální stránky? Řekl bych, že pochopili, že na Mirka nemaj 😉

  3. Martine, oceňuji, že jste, ač nebudějčák, popsal trasu a stavby velmi přesně, což nebývá u autorů, kteří v místě nežijí nebo jej nenavštěvují často, obvyklé. Trasu jsem jako budějčák několikrát prošel, takže vím, co obnáší takovou fotoreportáž pořídit. Povedla se, paráda, díky.

    • Díky, vážím si toho, nečekal jsem, že bude mít článek takový ohlas. Jsem rád, že se dva večery strávené nad mapou a fotkami vyplatily. Některé nejasnosti mi pak pomohl rozlousknout Jakub, který je místní. Procházka to byla pěkná, ale počasí přálo a jsem duší turista, takže jsem spojil příjemné s příjemným. Tak tedy na shledanou nad články z Holešovic, a časem snad i z Běchovic.

  4. Martine, moc pěkné, a ta mapka je skvělá! Jen jedna faktická – elektrizace dvořišťské byla dávno před pracemi „na optimalizaci“ v rámci koridoru. V rámci koridoru se pak měnil svršek v mezistaničních úsecích, kde nebyl měněn dříve, budovaly PHS apod.

    PS: Snad brzo sepíšu to Veselí.

    • Díky za pochvalu i za postřeh. Je to fakt, vždyť i ve starších článcích se o tom psalo, že se elektrifikovalo a pak během optimalizace jen dodělalo. Ale při psaní komentářů se mi to nějak nevybavilo. Jdu to opravit.

      Sepiš to brzy, jednak se všichni těšíme (včetně mě, zasloužil bych pohlavek, místo výkladu jsem sledoval tu černovlásku), ale hlavně čím víc to člověk odkládá, tím míň se mu chce. Z vlastní zkušenosti, rodinné fotky od dubna čekají na přebrání 🙁

      PS: Jedna věc mi stejně vrtá hlavou – proč to jižní zhlaví až po dvojmostí vypadá tak sešle? U stavby 4101 – Horní Dvořiště – České Budějovice se píše, že „předmětem stavby je úprava zhlaví na vjezdu do osobního nádraží…“. Tak úprava není optimalizace, ale proč se takový kousek vyhýbá už dvěma optimalizacím? Nebo se to udělalo v roce 1998 – 2002 v rámci té elektrifikace a za těch 10 let už to vypadá takhle?

      • Na jižním zhlaví došlo k velkému třesku naposledy v roce 1992, kdy bylo přestavěno a do provozu uvedeny elektromotorické přestavníky namísto drátovodů. V roce 2002 (24.5.) bylo zhlaví zapojeno do ESA11. Jiné větší práce prováděny nebyly.

  5. Opět perfetní reportáž – moc díky – měl jsem tu čest tudy cestovat do Linze loni v červnu – tenkrát to nebylo ještě hotové a dost se přesedalo.

    Je fajn, že se daří pomalu to, co bylo v plánu už kdysy před 100 lety. A díky moderní technologii je to snad ještě lepší.

    Moc díky za reportáž – těším se na další a přeju hodně sil, času a chuti! 🙂

  6. Omlouvám se za opožděnou odpověď. Jsem rád, že se články líbí. Je to motivace k další práci, když vidíte, že to někomu udělá radost. Vzpomenu si, jak jsem se těšil na každý další článek na k-report.net/koridory/ , když se stavěl první a druhý, takže… rozumím.

    Zrovna ČB byla taková moje první větší věc (oproti relativně krátkým Holešovicím), a navíc vznikla jako vedlejší produkt, neplánovaně. Rád na to vzpomínám. Jednak ten den přálo počasí, exkurze ve Veselí byla také zajímavá a pak bylo fajn poznat kolegy. Jen manželka nechápala, že se jedu podívat „na jednu stavbu“ a vrátím se večer… Už si zvykla 🙂

    Druhá strana mince je, že jsem Jakubovi lezl do „rajonu“, což už bych dnes neudělal, ale nesl to statečně. Mě někdo nafotit finále „mých“ Holešovic, tak ho roztrhnu.

    Hlavní přínos ČB byla zkušenost, že i když místo moc neznáte, dá se z mapy a z dokumentace nastudovat a popsat. To se mi pak hodilo na „mých“ stavbách, kde to sice znám, ale díky téhle zkušenosti jsem pak dokázal místo popsat tak, aby se v něm vyznal i „cizí“ čtenář (alespoň doufám).

    Chuť zatím je, takže snad moc neprozradím, když naznačím, že by se zde měly v dohledné době objevit některé další stavby a že expanze z IV.TŽK se nemusí zastavit u Běchovic a Holešovic 🙂

    Tedy – díky a zachovejte nám přízeň.

Komentáře jsou uzavřeny