Norské Oslo převzalo poslední novou soupravu metra

Siemens dodal norskému hlavnímu městu poslední novou soupravu metra MX 3000 ze 115 ks postupně objednaných v průběhu let 2003 – 2010.

Vozy metra vyrobil vídeňský závod koncernu Siemens a postaveny jsou tak, aby bez závad byly plně funkční i v drsných klimatických podmínkách regionu, kde běžně dosahuje teplota až -25º C.

Za tímto účelem prošla jedna ze souprav úspěšně testy v klimatickém aerodynamickém tunelu ve vídeňské Rail Tec Arsenal (stejně jako před časem např. plzeňský Regio Panter) a rovněž přímo v reálných zimních podmínkách testovacího provozu.

Třívozová souprava s přechodovými můstky má délku 54 m a pojme až 680 cestujících. Vozy jsou hliníkové konstrukce s třemi dveřmi na každé straně. Vlaky budou běžně dosahovat až 80-ti kilometrové rychlosti s průměrným ročním proběhem 120 tisíc km, což při plánované životnosti 40 let činí ujetých 4 800 000 km.

Čtěte také  PORR modernizuje železniční trať na jihu Polska

(Zdroj :  Siemens AG)