Úklidové firmy čekají na oblevu?

Naplnily se předpovědi meteorologů a světe, div se, opravdu na konci listopadu napadl přes noc sníh a padal ještě následující (dnešní) den. Ve středních Čechách do 20 centimetrů. Byl jsem nucen jet ráno z Bystřice do Prahy, takže jsem se díval z okna vlaku, jak se najaté firmy vypořádaly s úklidem sněhu.

No jak, vlastně téměř nijak.
V Bystřici u Benešova již po 4.hodině ráno kmitala na peronech paní s hrablem, kromě prostoru od budovy k prvnímu peronu byl sníh odklizen.
V 5:33 jsem pokračoval osobním vlakem do Prahy a cestou zaznamenal:

Benešov u Prahy – začíná se odklízet sníh
Mrač, Čerčany, Pyšely – neodklizeno
Senohraby – neodklizeno, pouze před vestibulem pruh k hraně nástupiště
Mirošovice, Mnichovice, Strančice, Světice, Říčany, Praha Kolovraty – neodklizeno
Praha Uhříněves – začíná se odklízet u budovy

Odpoledne ve 14:10 jsem jel zpět a výsledek?

Praha Uhříněves – odklizeno
Praha Kolovraty – neodklizeno, pouze u 2.koleje pruh na šířku hrabla
Říčany, Světice, Strančice, Mnichovice, Mirošovice – neodklizeno
Senohraby – tady je vidět, že během dne bylo hrabáno, na 1.nástupišti jsou hromady sněhu, ale dalších asi 5cm tu leží, opět je čistě uklizeno jen u vestibulu (pravděpodobně to nevydržela pokladní), 2.nástupište neuklizeno vůbec
Čtyřkoly – neodklizeno, pouze u 1.koleje pruh na šířku hrabla
Pyšely – neodklizeno
Čerčany – jeden pracovník strojně odklízí 2.nástupiště
Mrač – neodklizeno
Benešov u Prahy – téměř odklizeno

Tak a teď se ptám: proč ještě odpoledne na většině stanic není sníh odklizen? Jsou na to najaté firmy. Proč nedělají svou práci? Proč se musí cestující brodit sněhem k vlaku? Proč může být někde odklizen sníh již před prvním ranním vlakem a průběžně odklízen celý den a jinde „není hrábnuto“ 18 hodin po začátku sněžení?
Někdo namítne, že v obcích dosud také není sníh uklizen na sto procent. Ano, ale cestující nemá možnost si vybrat, po kterém chodníku půjde tuto službu využít. Brodí se sněhem a riskuje úraz. Při uklouznutí hrozí, že se dostane mezi hranu nástupiště a vlak. Ve městě přejde na druhý chodník…

Nebylo by snad lepší v každé stanici, zastávce, zaměstnat brigádníka, který by se o nástupiště staral? A věřím, že mnoho lidí by to rádo dělalo. A určitě lépe, než tyto firmy.

Věřím, že mluvčí SŽDC nám vysvětlí a zdůvodní, proč najaté firmy nedělají svou práci. Stejně jako ji nedělaly v loňském roce. Mají tyto firmy také nějaké termíny, nebo záleží na jejich libovůli, kolikrát mezi fakturací sníh odklidí?