Začala 1.etapa přestavby žst. Votice

Ve čtvrtek 25.března začala ve Voticích nepřetržitá výluka (do 1.4.) a 29.března bude odstartovaná 1. etapa modernizace stanice v rámci výstavby 4.železničního koridoru. Pojďme se do Votic krátce podívat. A také víceméně fotografiemi nahlédnout na úsek Votice – Olbramovice.

Ano, není to překlep, jde opravdu o 1.etapu (přesněji o 1.stavební postup), to co zde probíhalo dosud, byly přípravné práce v rámci „nultého“ stavebního postupu.

Popis bude, jak je dobrým zvykem, od začátku ke konci tratě. To znamená od jihu k severu.

Začneme od torza mostu Střelítov  – Nazdice. Vpravo za mostem k Voticům je odtěžována zemina, odvážená je na mezideponii na louku vpravo od tratě asi v úrovni vjezdového návěstidla. Od mostu k vjezdovému návěstidlu „L“ od Heřmaniček (dnes již pětisvětlovému, po snesení mechanického) je násep postupně rozšiřován, tzv.myší díra, která se používá jako nouzová náhrada za uzavřený nazdický most, je doprava trati prodloužená pro rozšíření drážního tělesa.

V objektu lomu, po levé straně trati až k současnému mostu do Beztahova, nad St.1, je báňským způsobeem, tzn. pomocí odstřelů, rovnán oblouk. St.1 i St.2 jsou již vyklizena, stavědlové přístroje i vybavení odvezena. V nejbližších dnech se očekává demolice, místo St.1 bude opěra nového mostu. Levá opěra celou zimu roste proti St.1. Dnes probíhalo podbíjení nově položené výhybky č.6.

Jsou postavena nová odjezdová návěstidla do Heřmaniček a Olbramovic z 3. a 5. staniční koleje (SK). Nad 1. a 2.SK EŽ snáší trakční vedení.

V dopravní kanceláři byl zdemontován řídící přístroj, jsou oživena obě zadávací pracoviště JOP. Kontejnery s provizorním zabezpečovacím zařízením stojí na jižní straně výpravní budovy.

U 5. i 3. SK jsou budovány provizorní nástupiště. Je třeba říci, že nástupiště původně mělo být jen u 3.SK, ale protože je zde velký počet křižování, která by se musela provádět v sousedních stanicích a vznikala by celkem zbytečná zpoždění, bylo rozhodnuto o vybudování nástupiště i u 5.SK.

V obou bývalých čekárnách a chodbě jsou místnosti přestavovány pro umístění technologického zařízení (ESA11 a napájení).

Na olbramovickém záhlaví, za St.2 je opět vpravo rozšiřováno a narovnáváno těleso dráhy, rozšiřován podjezd, na konci náspu je vložena nová výhybka č.110XP. Také vjezdové návěstidlo „S“ od Olbramovic je pětisvětlové, nahradilo dvouramenné, mechanické.

Cestou dál, k Olbramovicím, po levé straně je vidět kousek nově vznikající přeložky tratě a mohutný zářez pro Votický tunel. Fotografie části Votického a vjezdového i výjezdového portálu Olbramovického tunelu jsou ve FOTOGALERII.

U Srbického mostu jsou postaveny obytné a kancelářské kontejnery firmy stavby tunelu, sám most viditelně chátrá, je pod ním již slušná hromada kamenů. Cítí svůj neodvratný konec…

Stavbu tunelů si ponecháme na samostatný článek, do fotogalerie jsem nicméně několik fotek dal.

Co říci závěrem? 1.dubna večer bude ukončena nepřetržitá výluka ve Voticích a bude aktivováno provizorní zabezpečovací zařízení. Do Votic a okolí se budeme vracet tak, jak bude stavba pokračovat.

FOTOGALERIE

3 komentáře

  1. Zdravím, ty Votice se začaly měnit takřka před očima. Takže by měly být hotové ještě letos?
    A měl bych prosbu. Nepřipravujete taky článek o dění z Benešova do Bystřice? Jezdím tudy vlakem ale až večer, tak toho moc nevidím. A těším se na tunely. To je stavba u nás nevídaná, přimlouval bych se za víc informací.
    Děkuju Jarda

    • Ano, článek Bystřice-BN je skoro hotový, jen doplnit fotogalerii.
      S tunely je to poněkud složitější, zhotovitelská firma příliš podkladů nezveřejňuje, tady se musíme spoléhat na jiné zdroje. Takže k tunelům je díky Simbovi hodně fotek, ale málo ověřených informací, za které by nás někdo nehonil po loukách 🙂

  2. Jako obvykle velmi pěkné a dokumentačně vypovídající. Když jsem prohlížel ještě předešlou galerii o původních Voticích a srovnal se zcela aktuálním stavem, tak nevím zda se mám radovat z budování nového nebo být smutný z odchodu starého….
    Hlavně, aby to budování opravdu prospělo věci.

Komentáře jsou uzavřeny