V Kolovratech se vlaků nebojí

O tom, že na železnici dochází vinou porušování zákona k několika smrtelným úrazům denně již toho bylo mnoho napsáno. Dnes ráno jsem kolem 7.hodiny umístil webkameru k přechodu přes trať v Praze-Kolovratech. Z 45 minutového záznamu jsem sestřihal asi 2.5 minuty, z některých situací zůstává rozum stát. Protože ti lidé, kteří tady vědomě hazardují se životem rozum nemají. O tom vypovídají i reakce na udělení blokové pokuty příslušníky Městské policie, kterou musím pochválit za perfektní spolupráci:

To se tady něco stalo že tady hlídáte?….. Kdyby tam byla nějaká cedule, že se tam nesmí….. Jak mám vědět, že když to bliká červeně, že tam nesmím?…… Kdyby tam nebyly závory, bylo by to bezpečnější, takhle je musím podlézat a to zdržuje….. Kdyby ten přechod byl aspoň jinde a ne u zastávky…..

Přešla i partička holčiček, prý chodí do zdejší školy, do 4.třídy. Ty jsem vystřihnul, nechci se hádat s rodiči. Přešla i máma s dítětem v náručí… inu, co se v mládí naučíš…

Podívejte se na toto video a udělejte si obrázek o lidské blbosti. Kdyby kvetla, bude naše republika slavná, neboť by měla rozkvetlé kolejiště

3 komentáře

  1. To, ze hloupost nadnasi, poznaji vsichni, az se budou jejich „duse“ vznaset … tolik parafraze na dr.Strosmajera.
    Na druhou stranu vsak musim podotknout, ze napr. za miliardy, vyhozene za PHSky zde mohlo vzniknout jakekoliv mimourovnove krizeni, tak jak by to u modernizovane trati melo byt.

    • To sice mohlo, ale ten přechod spojuje, nebo trať rozděluje (?) obec. Musela by tudíž být snaha ze strany obce, toto nějak řešit. Na druhé straně nástupiště je most pro pěší. Ale i kdyby tam byl nadchod nebo podchod místo přechodu, stejně lidi budou chodit přes koleje. Stačí se podívat kamkoliv jinam.
      Ale pravdou je, že na pravé koridorové trati by úrovňové přejezdy ani přechody být neměly. Ale tato trať je jen optimalizovaná…

  2. Pamatuju casy, kdy prechodu pres koleje branil plot mezi nimi – byval tak prevazne ve stanicich a povetsinou klasicky pletivovy, coz by dnes neobstalo – viz Ricany (i kdyz lepsi neco takoveho nez nic), takze jedine neco, co odola – materialu je dnes nepreberne mnozstvi – mozna, ze takova 1,5m zidka mezi kolejemi a od nich zdi na obou stranach koleji v delce nekolika m (ktere tam stejne v podobe PHS jsou) by lidi odradilo a vybudovany podchod / nadchod by museli pouzit.
    Zrejme by se musel tim padem nepatrne rozsirit nasep i roztec mezi kolejemi.

Komentáře jsou uzavřeny