Modernizace Praha Běchovice – Úvaly, stav 24.5.2014

Nahled_BeUv_20140524

Měsíc je dlouhá doba, pojďme se podívat, jak za tu dobu stavba pokročila. V případě nejasností lze teorii dohledat v souhrnném článku

Souhrnně: V celém úseku žst. Praha Běchovice – Úvaly – žst. Český Brod je stále vyloučena 1.TK.

 

Úsek žst. Praha Běchovice – zastávka Praha Klánovice (mimo):

Pro celý úsek: Svršek /spodek  původní. Trakce – po odb. Blatov podél 101a převážně stožáry, místy jen patky, za odbočkou až do Klánovic již kompletní nové brány.

 

Žst. Praha Běchovice

Probíhají terénní úpravy v prostoru mezi osobním a nákladním kolejištěm před mostem Mladých Běchovic.

 

Most Mladých Běchovic

Stále bez náznaku stavební činnosti.

 

Most SUEZ (a okolí)

Kolej 101a v nákladní větvi je stále vyloučena, je vypatkováno, povětšinou již stojí nevystrojené stožáry TV.

 

před Blatovem, čtyřkolejka

Dorostlo pár příhradových stožárů TV na místě dubnových patek.

 

Odb. Blatov

Na betonové ploše stojí mix, prostřednictvím MUVky s vozíkem plní potřeby betonu blízké stavby mostu Blatovský potok.

 

Most Blatovský potok

Práce na rozšíření u 1.TK v plném proudu. Římsa prakticky hotová.

 

Most Pilovská

Obdobně jako u předchozího mostu, probíhá rozšíření pod 1.TK, zde ještě zbývá dobetonovat cca polovina výšky bednění.

 

Fotogalerie popsaného úseku:

 

Úsek zastávka Praha Klánovice – žst. Úvaly (mimo):

Pro celý úsek: Svršek /spodek  původní, jen v zastávce a pod nadjezdem 1.TK snesena a práce na spodku. Trakce – po celé délce již kompletní brány, zatím převěšeno jen v krátkém úseku za zastávkou Klánovice, dále se stále střídají převěsy a neosazené brány.

 

Zastávka Praha – Klánovice

Budování podchodu pokračuje svižným tempem, stejně jako výstavba nástupiště u 1.TK . V prostoru za silničním nadjezdem je upraven jižní (pravý) svah zářezu.

 

Most Žák

Evidentně probíhá betonáž římsy pro rozšíření pod 1.TK, bohužel není zdokumentováno.

 

Most Na Bučině

I zde probíhá rozšíření pod 1.TK. Betonáž římsy dokončena, zbývá dobetonovat nová křídla.

 

Fotogalerie popsaného úseku:

Úsek žst. Úvaly – vysunuté spojky Úvaly:

Pro celý úsek: Svršek /spodek  původní, jen v oblasti vysunutých spojek je již 1.TK položena v nové stopě, převážně v původním svršku. Trakce – místy nové stožáry, v úseku vysunutých spojek již převěšeno na nové brány a staré brány sneseny.

Most Na Spojce

V původním stavu.

 

Žst. Úvaly

Provedena demolice, opustil nás stánek s občerstvením přilepený na objekt vstupu do podchodu. Žádné další změny.

 

Přejezd Husova

V původním stavu. Byla snesena budova stavědla u přejezdu.

 

Staré spojky

V původním stavu, vyrostly stožáry TV u 1.TK.

 

Most Výmola

V původním stavu.

 

Most Škvorecká

Rozšíření mostu pod 1.TK téměř dokončené. PHS se zatím nerýsuje.

 

Vysunuté spojky

V úseku vysunutých spojek je 1.TK položena v nové stopě, převážně v původním svršku (poměrně nový, koridorový). Na začátku a konci úseku vloženy do 1.TK výhybky směrem k nulté koleji (na kterou nejsou napojeny). V celém úseku jsou osazeny nové brány TV, na které je převěšeno TV, staré brány jsou sneseny.

 

Fotogalerie popsaného úseku:

 

 

Zdroj: Vlastní pozorování.

8 komentářů

  1. Zastávka Klánovice – budování je rychlé a dobře stavěné, kvalifikované řízení a instruktáže přímo na místě, součinnost nájezdu stavebních vozidel v návaznosti na přesuny cestujících z Prahy k zastávce busů. Klobouk dolů za to, co mám možnost pravidelně po týdnu sledovat.

  2. Blesková aktualizace z 7.6.:
    – V Klánovicích stojí nový přístřešek u 1.TK, nástupiště téměř hotové, probíhá pokládka nové 1. TK od peronů po zářez za nadjezdem.
    – Most Škvorecká – snesen svršek v nulté koleji.
    – V oblasti vysunutých spojek vyloučena nultá, probíhá vkládání spojek.
    Přátelé, jede to parádním tempem. Radost se dívat.

  3. Nevíte prosím, jestli bude nádražní budova v Klánovicích ve směru na Prahu stržena nebo ponechána svému účelu?

    • Dovolím si odpovědět za Martina:
      v článku Modernizace Praha Běchovice – Úvaly, podrobný popis úseku a objektů ke Klánovické zastávce mj. uvádí:

      Zastávka projde komplexní modernizací. Nová vnější nástupiště délky 200 m budou ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice. Vznikne zcela nový podchod náhradou za stávající, který bude demolován. Nový bude přístřešek směrem z Prahy (délky 11 m), stávající přístřešek směrem do Prahy bude zkrácen na 46 m a opraven.

      • Dobrý večer, velmi děkuji za bleskurychlou reakci.
        O přístřešku jsem se dočetla. Spíše než o něj mi však jde o stávající uzavřenou čekárnu v nádražní budově. Nikde v textu jsem nenašla, že by se budova měla bourat (a tím pádem by tedy zůstal jen ten přístřešek), tedy předpokládám, že budova včetně čekárny zůstane zachována. Ovšem nejsem si jistá, jestli je tento závěr správný.

        • Dobrý den, děkuji za dotaz. V tuto chvíli docházím z dokumentace ke stejnému závěru jako Vy. V projektu není zmíněna budova takřka vůbec a v demolicích není. Předpokládám tedy, že bude zachována ve stávajícím stavu. Pokud zjistím více, uvedu to zde v diskuzi k tomuto článku, případně k poslednímu k této stavbě.

  4. dobry den nejdou mi zobrazit fotky co mam delat ? dekuji za odpoved 😀

    • Moc se toho, bohužel, dĕlat nedá. Stále máme problémy s modulem pro zobrazení galerií, takže ty starší nejsou upravené pro dočasný.
      Galerie v tomto článku jsem tedy upravil a již jsou vidět.
      Více o tomto problému je ve vysvětlujícím článku tady.

Komentáře jsou uzavřeny.