Jak se to dělá? Pokládka kolejového roštu.

SWIETELSKY - ilustrační foto
SWIETELSKY - ilustrační foto

Za celou dobu, co tento web sleduje výstavbu 4.železničního koridoru, jsme se mnohokrát setkali s pojmem „pokládka kolejí“. Vždy, když přijde čas pokládky v některém úseku stavby, máte možnost se podívat na několik fotografií z této činnosti. Naposledy ve fotoreportáži z Tábora do Sudoměřic.
Ale zatím jen jednou jsme se blíž podívali, jak pokládka pražců a kolejnic probíhá. Vlastně spíš se článek netýkal pokládky pražců, ale výměny montážních kolejnic za definitivní a jejich svařování.

Dnes to tedy zkusím napravit. Představíme si několik užívaných způsobů této velmi náročné akce.  Výčet není zdaleka vyčerpávající, ale věřím, že člověk, který se osobně a přímo na místě neměl možnost podívat, si z nabídnutých možností obrázek udělá.

Čtěte také  Ohlédnutí za Parostrojním festivalem 2018

Asi nejpoužívanější je pokládka celých kolejových polí. Na montážní základně poblíž vlastní pokládky jsou kolejové pasy namontovány na pražce, naloženy v několika patrech na podvalníky a spojené do vlaku odvezeny na místo pokládky. Z balíku polí na podvalnících si je odebírá pokladač kolejových polí a pokládá na místo. Protože jsou ale pole krátká, jsou namontované jen kolejnice dlouhé asi 25 metrů, které je po podbití nutné vyměnit za dlouhé pasy.

Podívejte se na krátké video z pokládky posledního pole z podvalníků u Čerčan v květnu 2008:

pokladac

 

 

Pokládka pražců a následná montáž dlouhých pasů ve fotogalerii z úseku Odbočka Mirošovice – Strančice v srpnu 2009:

 

Předchozí technologie je nápadně podobná té z následujícího videa. Bude použita na stavbě Rokycany – Plzeň.  Podívejte se na Robel:

robel

Následuje další fotogalerie, opět jiné stroje – Bystřice u Benešova – Benešov, duben 2010:

 

Firemní video DONELLI PTH 350:

donelli

 

 

Pokládka kolejového roštu soupravou SWIETELSKY SUZ 350:

suz-350

 

 

Představuje se SWIETELSKY SUZ 500 – kompletní výměna jedním vlakem

A toto je továrna na výměnu kolejového svršku – přijede ke starým kolejnicím, na starých pražcích a po projetí celé soupravy jsou položené nové pražce a na nich namontované nové kolejnice.

suz-500

 

 

Firemní video představuje soupravu AHM 800

V posledním videu je ukázán způsob rekonstrukce, který bude použit v úseku Běchovice – Úvaly, konkrétně od odbočky Blatov do Úval. Technologie rekonstrukce štěrkového lože bez odstranění kolejového roštu soupravou AHM.

ahm800