Tábor – Chotoviny, postup stavby 6.8.2014

Od poslední reportáže z tohoto úseku stavby 4.koridoru už uběhl víc než měsíc. Dnes jsem tedy úsek prošel abych si udělal obrázek o prázdninovém postupu.

Tábor – Chotoviny, traťový úsek

Od začátku stavby za silničním mostem přes Jordán, včetně Čekanic, jsou položeny nové koleje, dokončeny mostní stavby, v provozu je nový přejezd a technologická budova v Čekanicích, upraveny svahy a stavba je víceméně dokončena.
Z Čekanic do Chotovin je položena a zprovozněna 1.traťová kolej (TK). Práce pokračují na 2.TK. Je připravovaná pláň, místy je dost bahnité podloží.

Na bývalém hradle Stoklasná Lhota vyrostl nový domek pro technologii zabezpečení nového přejezdu a byl zbourán domeček původního hradla těsně vedle kolejí. „Novou“ budovu hradla využívá stavba pro své potřeby. Docela mě překvapilo, že ještě stojí laminátový domek za hradlem, ve kterém bylo zabezpečovací zařízení.

Dál k Chotovinám je v oblouku zřetelně vidět mírný posun osy koleje směrem dovnitř. Na konci oblouku (před rybníkem Hluboký) je dokončen mohutný biokoridor, o několik metrů dál byl opraven původní úzký propustek. V celém úseku až do Chotovin je odbagrovávané podloží, před Chotovinami je již několik stovek metrů uválcované.

Již dříve bylo napsáno, že byly vloženy do (zatím ještě traťové) 1. koleje budoucí výhybky č. 1 a 4. Obě jsou uzamčeny výměnovým a odtlačným kontrolním zámkem. Do 2.koleje budou vloženy výhybky č. 2 a 3, vjezdová návěstidla budou oproti současnému vjezdu vysunuta (odhadem) o 500 metrů směrem k Táboru.

Opuštěné těleso tratě v místě přeložky před Chotovinami je využívané stavební technikou jako přístupová cesta.

Fotogalerie popsaného úseku:

 

Žst. Chotoviny

V Chotovinách se změnilo hodně. Provoz ve stanici je zajištěn pouze po jedné koleji, a to po 3. Všechny ostatní jsou vytrhané (kromě několika metrů přes přejezd u St.2).
Po St.1 není ani památky, na obou zhlavích zbylo po jednom odjezdovém návěstidle. Výměny jsou zabezpečeny výměnovými zámky.

V polovině stanice probíhají práce na rekonstrukci podjezdu pod kolejištěm pod budoucí 1. a 2.SK. Pod současnou 3.SK (a budoucí 3.SK) je podjezd dokončen – včetně turistického značení.

V části kolejiště je prováděna vápenná stabilizace. Dnes pod budoucí 2.SK. Zaujal mě stroj, který promíchává hlínu s vápnem – na stavbách, které jsem dosud měl možnost osobně navštívit, se používal stroj velikosti kombajnu, tady je to větší traktor.

Vpravo před současnou výpravní budovou, v místě budoucího bočního nástupiště u 2.SK je stavebně dokončena nová provozní a technologická budova, kam se kromě technologií přestěhují i výpravčí.

Cestující používají pro příchod k vlakům provizorní přechod od výpravní budovy na částečně dokončené ostrovní nástupiště. Mile mě tady překvapilo, že nejsou použité velkoplošné nástupištní panely, které kloužou i za sucha, ale hrubá dlažba „kostky“ a ještě víc mě zaujala super protiskluzová nástupištní hrana.

Je zhruba dokončen bezbariérový východ z podchodu na západní straně, na straně východní, u výpravní budovy je hrubá stavba schodiště a část tubusu podchodu. Lepší obrázek si můžete udělat z fotogalerie.

Stavědlo St.2 je zatím obsazené, je z něj obsluhován přejezd se stále ještě mechanickými závorami. Zbytek kolejiště kromě 3.SK je, jak jsem již psal, vytrhaný. A když se podíváte dál, směrem na Sudoměřice, je v dáli vidět nejen na stavbu přemostění dálnice D3, ale naskytne se i zajímavý pohled na esíčko provozované koleje, která se ze stanice stáčí k Sudoměřicím obloukem dopravy, zatímco na most pojedeme mírně vlevo. Ale to bude až…

Fotogalerie z Chotovin:

 

Bohužel jsem z časových důvodů nestihl dojít, jak jsem měl původně v plánu, až do Sudoměřic. Cesta se mi protáhla oproti předpokladu na víc než 3 hodiny, takže jsem své putování musel ukončit v Chotovinách. Tak někdy příště.

 

1 komentář

  1. Moc díky, už dlouho jsem neprojížděl, tak oceňuju novinky a foto.. super

Komentáře jsou uzavřeny