Praha Hostivař – postup stavby k 22.9.2014

Od minulé reportáže ze stavby v Praze Hostivaři uplynuly dva týdny (nepočítám-li zvedání mostu). A protože počasí dovolilo, Hostivař jsem navštívil znovu.

Z vlaku je nejviditelnější změna vykácené dřeviny po pravé straně kolejiště až k odbočující koleji do Malešic a dál k Malešicům. Dnes bylo káceno těsně za St.2 po levé straně. Ve směru do Záběhlic i Malešic jsou hloubeny rýhy pro uložení kabelů zabezpečovacího zařízení.

Ale jsem zvyklý popisovat od začátku ke konci tratě: v místě budoucího vyústění podchodu na křižovatku ulic Dolnoměcholupská a U Pekáren je odtěžovaná zemina, stejně tak i v podchodu samotném. Tato část podchodu musí být hotova do 30.listopadu, aby na ni v prvním prosincovém týdnu navázaly práce na kolejovém spodku a svršku.
Od dnešního dne by mělo probíhat vrtání zápor pro pažení výkopu části podchodu pod ulicí U hostivařského nádraží. Kvůli této části stavby bude od 24.9. uzavřena tato část ulice U hostivařského nádraží. Vjezd do obou částí bude zachován, jen se stane neprůjezdnou.

Protože je již vykácen prostor pro budoucí vchod do podchodu a odbavovacích prostor od ulice plk. Mráze, zařadil jsem do fotogalerie i fotografie z těchto míst. Snad si dokážete podle nich a vložené vizualizace budoucího stavu udělat již teď obrázek, jak prostor bude vypadat po dokončení stavby.

Na mostě přes ulici Průmyslová je ze strany výpravní budovy odtěžena závěrná zídka a probíhají práce na sanaci nosníků (jak mi bylo sděleno, hmotnost jednotlivých nosníků je 110 – 115 tun, s konzolami 130 tun) a prahů. Zpětné uložení nosníků bude opět za úplné uzávěry ulice Průmyslová a to buď v původně plánovaném termínu 23.-26.10., anebo, v případě, že Magistrát bude trvat na posunu termínu,  25.-28.10. O přesném datu vás budeme také informovat.
Zpětné uložení nosníků již nebude za pomoci jeřábů, ale hydraulikou. I o průběhu tohoto postupu vás budeme podrobněji  informovat. A ještě dodám, že práce na mostě musí být dokončeny nejpozději do 5.12., aby mohly začít práce na kolejovém spodku a svršku.

Na západní straně výpravní budovy byly vykáceny staré stromy, po levé straně kolejistě jsou zbourány zbytné objekty (kromě dřevěného skladiště, které je postupně ručně rozebíráno) až k lávce přes kolejiště. Po vykácení náletových dřevin se po létech opět obnovil pohled z kolejí na původní staniční budovu v těsném sousedství lávky. Velké jírovce by měly být pokáceny v nejbližších dnech.

Pokračuje také hloubení a betonáž základů pro opěry trakčního vedení v sudé části kolejiště firmou EŽ.

Fotogalerie z 22.září 2014

1 komentář

  1. Moc se mi líbí na desáté fotce u té závěrné zídky ten řezný kotouč s vedením. Pěkná vychytávka.

    A autore – myslím, že jsem našel tajenku. Záměrně jí nepublikuji, abych motivoval ostatní čtenáře 🙂 Je nějaká odměna pro první tři správné odpovědi?

Komentáře jsou uzavřeny