Praha Hostivař – postup stavby k 22.9.2014

Od minulé reportáže ze stavby v Praze Hostivaři uplynuly dva týdny (nepočítám-li zvedání mostu). A protože počasí dovolilo, Hostivař jsem navštívil znovu.

Z vlaku je nejviditelnější změna vykácené dřeviny po pravé straně kolejiště až k odbočující koleji do Malešic a dál k Malešicům. Dnes bylo káceno těsně za St.2 po levé straně. Ve směru do Záběhlic i Malešic jsou hloubeny rýhy pro uložení kabelů zabezpečovacího zařízení.

Ale jsem zvyklý popisovat od začátku ke konci tratě: v místě budoucího vyústění podchodu na křižovatku ulic Dolnoměcholupská a U Pekáren je odtěžovaná zemina, stejně tak i v podchodu samotném. Tato část podchodu musí být hotova do 30.listopadu, aby na ni v prvním prosincovém týdnu navázaly práce na kolejovém spodku a svršku.
Od dnešního dne by mělo probíhat vrtání zápor pro pažení výkopu části podchodu pod ulicí U hostivařského nádraží. Kvůli této části stavby bude od 24.9. uzavřena tato část ulice U hostivařského nádraží. Vjezd do obou částí bude zachován, jen se stane neprůjezdnou.

Protože je již vykácen prostor pro budoucí vchod do podchodu a odbavovacích prostor od ulice plk. Mráze, zařadil jsem do fotogalerie i fotografie z těchto míst. Snad si dokážete podle nich a vložené vizualizace budoucího stavu udělat již teď obrázek, jak prostor bude vypadat po dokončení stavby.

Na mostě přes ulici Průmyslová je ze strany výpravní budovy odtěžena závěrná zídka a probíhají práce na sanaci nosníků (jak mi bylo sděleno, hmotnost jednotlivých nosníků je 110 – 115 tun, s konzolami 130 tun) a prahů. Zpětné uložení nosníků bude opět za úplné uzávěry ulice Průmyslová a to buď v původně plánovaném termínu 23.-26.10., anebo, v případě, že Magistrát bude trvat na posunu termínu,  25.-28.10. O přesném datu vás budeme také informovat.
Zpětné uložení nosníků již nebude za pomoci jeřábů, ale hydraulikou. I o průběhu tohoto postupu vás budeme podrobněji  informovat. A ještě dodám, že práce na mostě musí být dokončeny nejpozději do 5.12., aby mohly začít práce na kolejovém spodku a svršku.

ODKAZ
Modernizace Jižní spojky zahájena

Na západní straně výpravní budovy byly vykáceny staré stromy, po levé straně kolejistě jsou zbourány zbytné objekty (kromě dřevěného skladiště, které je postupně ručně rozebíráno) až k lávce přes kolejiště. Po vykácení náletových dřevin se po létech opět obnovil pohled z kolejí na původní staniční budovu v těsném sousedství lávky. Velké jírovce by měly být pokáceny v nejbližších dnech.

Pokračuje také hloubení a betonáž základů pro opěry trakčního vedení v sudé části kolejiště firmou EŽ.

Fotogalerie z 22.září 2014

hosti-2014-09-22
Upozorni mě
Upozornit na
guest
1 Komentář
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Martin Flohr
Autor
23.9.2014 13:34

Moc se mi líbí na desáté fotce u té závěrné zídky ten řezný kotouč s vedením. Pěkná vychytávka.

A autore – myslím, že jsem našel tajenku. Záměrně jí nepublikuji, abych motivoval ostatní čtenáře 🙂 Je nějaká odměna pro první tři správné odpovědi?