Vysokorychlostní tratě jsou i na českém území nezbytné

Výstavba vysokorychlostních tratí není žádný nadstandard či pouhá třešnička na dortu. Ze zásadní přeměny železniční sítě, kterou vysokorychlostní tratě přinesou, bude profitovat jak osobní, tak i nákladní doprava. „Pokud se česká železnice nevydá tímto směrem, ztratíme v Evropě konkurenceschop­nost,“ řekl v této souvislosti v rozhovoru pro Dopravní noviny ředitel Centra pro efektivní dopravu Petr Šlegr.

„Jaká je u nás situace s přípravou vysokorychlostní železnice?“

„Stále jsme okolo bodu nula. Nicméně je tu posun, a to, že jak ministerstvo dopravy, tak České dráhy jako jeden z potenciálních dopravců na těchto tratích to již berou vážně. České dráhy si uvědomily, že pokud chtějí podnikat a chtějí konkurovat, musí nabídnout kvalitní produkt. Dokončují se studie, ale je potřeba, aby se od studií pokročilo k projektové přípravě, abychom mohli čerpat peníze z dalšího operačního programu a dejme tomu kolem roku 2018 mohli začít stavět.“

Přečtěte si celý článek v Dopravních novinách

ODKAZ
Na kole či pěšky ve stopě císařské dráhy II.
Upozorni mě
Upozornit na
guest
2 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Luboš
Luboš
7.8.2011 18:27

Vysokorychlostní koridory v ČR , nesmyslná utopie a to z několika důvodů:

1) Nejsou peníze, protože ty koridory co máme, pokud se tomu dá říkat koridory, tak místo a by se to rovnou optimalizovalo na 160-200 km/h tak se to optimalizovalo pouze na 120 km/h , tím se vyhodili peníze do vzduchu a na další předělávku už bohužel peníze nejsou a ani už nebudou.

2) Stát vynakládá vysoké peněžní částky i na menší rekonstrukce menších regionálních tratí, kde pak ČD zruší 85% provozované dopravy, a by se tam pak provoz mohl zastavit úplně, nechá se to nějaký čas chátrat a pak se to opět za vysoké finanční částky opět opravuje, aby se tam opět mohlo začít jezdit.

Ivan
Ivan
Reakce na  Luboš
14.7.2017 16:33

Bohužel Vám musím odporovat, pokud ČD neobdrží objednávku od krajů tak se nelze divit že se provoz na regionálních tratích omezuje. Spíš by se měli vyhodit takzvaní „Dopravní odborníci“ co se očividně snaží tyto regionální tratě zlikvidovat a snaží se všem okolo ze všech sil ukázat jak jsou „nerentabilní“. Nikdo se ale nepozastavuje že to byli právě oni kdo nechal zrušit vytížené spoje a tím i odliv cestujících.