Rok 2014: vzrostl počet usmrcených na železničních přejezdech

Přestože byl v roce 2014 stejný počet nehod na železničních přejezdech  jako v roce 2013, tedy 180, počet usmrcených vzrostl téměř dvojnásobně – 43 v roce 2014 oproti 23 v předchozím roce.

Podle Drážní inspekce došlo k nárůstu smrtelných nehod především na železničních přejezdech se přejezdovým zabezpečovacím zařízením bez závor, jen s výstražnými světly a akustickou signalizací. Nárůst je ale i na přejezdech, které jsou vybaveny navíc i závorami. V tomto případě se nelze vymlouvat na přehlédnutí či přeslechnutí výstražné signalizace. Chodci a cyklisté vědomě podlézají nebo obcházejí spuštěné závory a mnoho z nich ze tento hazard zaplatí životem. Nejméně usmrcených bylo na přejezdech zabezpečených pouze výstražným křížem. Počet nehod na těchto přejezdech je ale vysoký, jak vyplývá z následující tabulky.

Zabezpečení

Nehod

Usmrceno

Těžce zraněno

Lehce zraněno

20132014201320142013201420132014
PZS se závorami17307155192
PZS bez závor8487122534301018
Výstražné kříže826844182078

[gap height=“25″]

Na již starším videu je vidět, že si lidé ze spuštěných závor těžkou hlavu nedělají. Jen dodám, že po celou dobu pořizování tohoto videa byli na přejezdu přítomni příslušníci Městské policie. Přesto lidé nerespektovali spuštěné závory. Je vidět, že si neuvědomují, že by dělali něco zakázaného a před očima uniformovaných policistů přecházejí uzavřený přejezd. Policie by měla zvýšit dohled na železničních přejezdech a uplatňovat zákonné represe.

Čtěte také  Nehody v minulosti - Říčany 1916

[gap height=“25″]

Drážní inspekce za rok 2014 zaznamenala celkem 4101 mimořádných událostí, při kterých zahynulo 296 osob, oproti roku 2013 nárůst o 26%. Při 313 střetech s osobou zemřelo 238 osob, o 20% více než v roce 2013.

Lidé jsou nepoučitelní a naprosto zbytečně riskují, aby si zkrátili cestu místy, která jsou veřejnosti nepřístupná, anebo ignorují zákaz vstupu či vjezdu na železniční přejezdy v době, kdy je spuštěna výstražná signalizace. Přibývá i případů, kdy strojvedoucí sice vidí osobu v kolejišti, použije výstražné znamení, ale dotyčný má v uších sluchátka a strojvedoucí může jen bezmocně brzdit…

TZ_2014_osoby