Revitalizace trati Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany

Drážní úřad vydal Oznámení zahájení stavebního řízení pro revitalizaci trati z Prahy, přes Vrané do Čerčan. Jedná se o trať tzv. Posázavského pacifiku, v jízdním řádu vedené jako trať 210.

O této stavbě se již delší dobu mluví, ale teprv teď se opravdu rozjede. Účelem této „revitalizace“ je, mimo jiné, příprava na dálkové řízení tratě z CDP Praha. Termín realizace se dal předpokládat a odpovídá Plánu obnovy železničních tratí a zařízení SŽDC v ČR pro roky 2014-2020.

Z dokumentu vyplývá, že budou vystavěna nová nástupiště v žst. Praha-Braník, Vrané nad Vltavou, Davle, Luka pod Medníkem, Jílové u Prahy a v Týnci nad Sázavou.

Bude nově vybudováno traťové a staniční zabezpečovací zařízení 3.kategorie. Pro umístění technologie pro zabezpečovací a sdělovací zařízení budou využity stávající výpravní budovy v ŽST Praha Braník, Davle, Jílové u Prahy, Měchenice a Týnec nad Sázavou. Přibudou přejezdy s elektronickým zabezpečovacím zařízením – celkem jich takto zabezpečeno bude 24.

Více informací se dozvíte ve výše zmíněném dokumentu. Já jen doplním, že přejezdy by měly být vybudovány již do konce roku 2015.

4 komentáře

  1. tusite nejaky aktualni vyvoj? na trati probiha odstraneni padajicich kamenu, rezani drevin. prejezdy diky kterym by konecne mohly byt zkraceny jizdni doby ale stale nic..

    • 5.5.2015 bude uzavřeno výběrové řízení na zhotovitele. Vím jen, že ještě v průběhu tohoto roku má začít výstavba nových PZZ. Podrobnější informace zveřejníme formou příspěvku až bude vybrán zhotovitel a stavba bude zahájena.
      Teď by bylo vše ještě předčasné.

      • dobry den. tusite aktualni vyvoj? ted o vikendu jsem v miste byl a petrov u prahy – jilo uz jsou vytrhane koleje a nahrazuji tam drevene prqazce za betonove ale koleje zatim byly stare – se sroubovanymi spoji. tusite tedy jestli budou vymenene i koleje a pripadne k jakemu dojde pak zkraceni casu a jestli uz od prosince 2015?

  2. snad s novym jizdnim radem dojde konecne ke zkraceni casu. dnes jedou napr do kamenneho privozu nektere vlaky z vrsovic presne hodinu, jine 1.15. kdyby to bylo konecne zkraceno na cca 45 minut tak by vlak zacal konkurovat konecne autu

Komentáře jsou uzavřeny