Modernizace Praha-Běchovice – Úvaly, stav 27.2.2015 a výhled na březen

Uplynuly dva měsíce a je načase se vypravit z Běchovic do Úval. Podíváme se na změny, které se odehrály navzdory zimnímu útlumu stavby a také na jarní stavební šílenství, které propukne již v úterý 3.3.2015.

Článek si neklade za cíl rekapitulovat celkovou situaci stavby, ta byla dokumentována v předchozím článku a opět se k ní vrátíme v dalším pravidelném článku ze stavby. Tentokrát se jak v textové, tak ve fotodokumentační části zaměříme opravdu jen na změny od přelomu roku a na výhled na nejbližší měsíc.

V případě nejasností doporučuji nahlédnout do souhrnného článku.

 

 


Úsek žst. Praha-Běchovice – zastávka Praha-Klánovice (mimo):

Změny:

  • Nová PHS před mostem Mladých Běchovic podél 101a.
  • Nové trakční vedení nákladní spojky 101a.
  • Byla snesena návěstní lávka historického autobloku za mostem Suez.
  • Za mostem Pilovská je TV 0.TK převěšeno na nové brány.

Fotogalerie popsaného úseku:

 


 

Úsek zastávka Praha Klánovice – žst. Úvaly (mimo):

Změny:

  • Deaktivován autoblok vzor SSSR.
  • Aktivován nový autoblok ABE (v době dokumentace ještě zneplatněný v 2.TK).

Fotogalerie popsaného úseku:

žádné změny hodné fotodokumentace 🙂

 


Úsek žst. Úvaly – vysunuté spojky Úvaly:

Změny:

  • Vyloučena a snesena lichá skupina od Běchovického zhlaví až po most Výmola.
  • Začíná demolice zbývající části starého mostu Na Spojce (pod lichou skupinou).
  • Probíhá demolice nástupiště mezi 1.SK a 3.SK.
  • Byl otevřen východ z podchodu do dolní části Úval.
  • Pokračuje výstavba PHS podél 2.SK od podchodu k přejezdu.
  • Byla zahájena oprava historické dvoukolejné části mostu Výmola.

Fotogalerie popsaného úseku:

 

Co nás čeká?

Jen pár hodin po vydání tohoto článku (v úterý 3.3. okolo 4:10 ráno) propukne slibované stavební (a výlukové) šílenství:

  • V žst. Praha-Běchovice začíná výluka kolejí 0 a 1 včetně zhlaví Blatov, v nulté koleji až před úvalské zhlaví (napojování spojek od 2.TK). Výluka potrvá do 18.5.2015.
  • V mezistaničním úseku Praha-Běchovice – Úvaly bude vyloučena 0.TK. Výluka potrvá do 18.5.2015.
  • V žst. Úvaly bude vyloučena lichá skupina od běchovického zhlaví až po most Výmola (už je) plus nultá kolej ve stejném rozsahu. Výluka potrvá do 29.6.2015.

V tomto souhrnu jsou uvedeny jen zásadní a dlouhodobé výluky, mimo tento výčet proběhne řada nočních výluk, zejména pro návoz materiálu, provázených úplným zastavením drážní dopravy.

Z hlediska provozu tedy budou k dispozici tyto cesty (teoreticky, bude ověřeno):

Pro směr z Prahy: V Běchovicích od nástupiště (3.SK) po 108, dále nákladní spojkou 101a, na Blatově na 1.TK a lesem do Úval. V Úvalech na Běchovickém zhlaví přejezd po nesprávné 2.SK (jednokolejně) k ostrovnímu nástupišti a dále jednokolejně po nesprávné 2a přes Výmolu. Návrat na 1.TK na vysunutých spojkách.

Pro směr do Prahy: V Úvalech na vysunutých spojkách jednokolejně po 2a přes Výmolu a k nástupišti na 4.SK. Od nástupiště po 2.SK jednokolejně na běchovické zhlaví a po 2.TK lesem na Blatov. Zde běžně po 2a, 2b, 2.SK k nástupišti.

Z výše uvedeného vyplývá, že propustnost trati bude zásadním způsobem omezena a dojde tak celé řadě změn v osobní dopravě, ať už vedení vlaků v trase Praha-Vysočany – Lysá nad Labem – Kolín, nebo odřeknutí části vlaků regionální dopravy.

Těšíme se s Vámi na další reportáž začátkem dubna, kdy už rekonstrukční práce pojednou naplno.

Zdroj: Vlastní pozorování, ROV 63040.

12 komentářů

  1. Dobrý den, v Úvalech se ještě zmiňovalo vybudování přístupového chodníku od železničního přejezdu k vyústění podchodu do ulice Vydrova (zřejmě podél kolejí v pozici za PHS). Nemáte o tom nějaké informace? Vlakem nedojíždím, ale někdo mi tu ve městě dokonce tvrdil, že tam je už hotový chodníček, který není bezbariérový (podmínky bezbariérovost neumožňují). Je to nepodložená informace, tak pokud nemám pravdu, omlouvám se za mystifikaci. Pokud bych měl možnost a informaci v budoucnu ověřil, rád to sem napíšu, zatím však nemám.

    • Dobrý den, v projektu tato komunikace zmiňována není. Nevím, zda nedošlo k záměně s jinou komunikací pro pěší budovanou v rámci stavby, a to propojení Purkyňova – Na Spojce. Ta vznikne v ose demontované manipulační koleje č. 8, a legalizuje tak dosavadní průchod po okraji nákladového obvodu.
      .
      Vámi zmiňovaná komunikace by vyžadovala po východu z podchodu poměrně strmé stoupání, nicméně ve zbytku trasy by byla realizovatelná. Otázka je, jaký by měla význam. Přístup od výpravní budovy k přejezdu bude možný po nástupišti u 1.SK a přechod na druhou stranu přejezdu bude možný novým podchodem u přejezdu, kde podchod bude přímo navazovat na konec nástupiště.

      • Dobrý večer, ale jestli si dobře rozumíme, tahle pěšinka je používaná stavbou, ty schůdky tam (byť v jiné podobě) byly už v době výstavby nástupiště – je to vidět na starších fotkách ze stavby. Vy máte nějaké informace o tom, že by měl po dokončení stavby zůstat a sloužit veřejnosti? Pokusím se to prověřit, ale moc se mi to nezdá.

      • Tak dle informací na stránce, odkazované panem Glocem, to tak skutečně vypadá (pro veřejnost). Ona tam u závor totiž byla historicky vždy dvoukřídlá železná brána (povětšinou otevřená) a široká dlážděná cesta, sloužící sice k přístupu k technickým budovám, nicméně vedoucí až ke koleji za nástupištěm na Prahu. Takže když jsem jezdil do školy, stačilo přejít tuto jednu kolej (později se začala více využívat, především pro vlaky Úvaly-Beroun).

        Nyní díky podchodu u nádraží, ústícím i na druhé straně kolejí, nebude ani toto nutné.

        Myslím, že to je dobrý nápad, zejména dokud není hotový nový podchod u železničního přejezdu a přejezd má být aktuálně ještě necelé 4 měsíce kompletně uzavřený.

        Jen jsem snad zaslechl něco o tom, že tato cestička je provizorní, protože v její jedné části je problém s domluvou s vlastníky pozemků a získáním jejich souhlasu. Bezbariérovost ani tak nevadí.. ani stará cesta tak navržená nebyla. Myslím, že ti, kteří takový přístup potřebují, tak budou na nádraží stejně dovezeni, či přijedou vlastním autem, tudíž ze strany od nádraží, kde bezbariérový přístup podchodem bude.

        V každém případě děkuji za (veškeré) informace na tomto webu i od jeho návštěvníků!

      • Také děkuji za upozornění na zajímavost související se stavbou.

  2. dobry den kdy bude strojní linky AHM-800 praha klanovice az do uvaly?kdy bude celkem na hotova letos?diky

    • Dobrý den.
      .
      Původní projekt říká 03/2013 – 10/2015, tedy dva roky a sedm měsíců vč. přípravných prací. Skutečné zahájení přípravných prací bylo 11/2013, konec by tedy vycházel zhruba do 6/2016. Podle „nástěnky“ 4/2016.
      .
      Strojní linka AHM by měla být třešnička na dortu, tedy po dokončení většiny ostatních prací (části kolejiště modernizované klasicky, odvodnění, svahy, trakce…). Bližší informace zatím nemáme k dispozici, ale nasazení AHM budeme bedlivě hlídat. Nakonec, je to opravdu to nej této stavby.

    • Děkujeme, video je opravdu skvělé a přehledně dokumentuje situaci na stavbě. Snad mohu prozradit, že i redakce koridory.cz zvažovala nákup dronu za tímto účelem. Bohužel je to zatím mimo naše finanční možnosti. Také nás trochu zklamala udávaná výdrž, zatím to zkrátka není na to nechat drona proletět z Běchovic do Úval 🙂
      .
      Pokud byste byl ochotný opět někdy stavbu (tedy úsek v Úvalech) dokumentovat, kontaktujte prosím redakci nebo přímo mě (flohr, pak zavináč, koridory.cz), rádi video přidáme přímo do článku (pochopitelně s uvedením autorství).
      .
      OT: Prozradíte nám použitý dron a kameru?

  3. Dobrý den,
    nejsem přímo autorem videa, tím je pán, na jehož facebookové stránce je video vystaveno (můžete jej zkusit kontaktovat přímo). Také tam najdete další dvě natočená videa z města (Úvaly). Video bylo sdíleno na facebooku města, kde jsem jej původně našel a kde se již objevil i váš dotaz na použitý dron, odpovědí bylo „Phantom 2 vision“ 😀

    • Děkuji za upřesnění. Díval jsem se na cenu, radost by to udělalo, ale žena by mě asi za dobrou investici nepochválila 🙂

Komentáře jsou uzavřeny