Kvalita protihlukových stěn je leckde nevalná

O protihlukových stěnách už bylo vedeno mnoho diskusí. O jejich potřebnosti, nepotřebnosti anebo o rozsahu dnes ale mluvit nechci. Jde o něco jiného. O kvalitu.

Jejich cena je vysoká, o tom není třeba polemizovat. Ale je vysoká i kvalita? O tom se můžete sami přesvědčit, pokud pojedete vlakem a budete se pozorně dívat z okna. Anebo se podívejte na fotky, které jsem pořídil já.

Na několika místech je oloupaná vrchní vrstva betonu, ta, která má za úkol roztříštit hluk. Určitě nejsem jediný, kdo si toho všiml, ale reklamace se jaksi nekoná.

Další viditelnou vadou na kráse je „vyhřezlá“ izolace mezi jednotlivými panely (ta bílá „deka“) a pryžové pásy mezi panely a podpěrami. Stavební firma si moc záležet nedala.

PHS nemusí být jen betonová ošklivost. Dá se udělat i celkem hezká a účelná

A jedeme dál: na třech místech je panel prasklý. Před zastávkou Praha Kolovraty pravděpodobně někdo nezvládl řízení na silnici a stěnu prorazil. Vím, není to vina stavbařů, ale opravit by se měla, než spadne do kolejiště. A za Kolovraty je na dvou místech prasklá shora dolů. Spadne, nespadne… O mezerách mezi panely je asi zbytečné se zmiňovat.

A k protihlukovým opatřením si troufám přiřadit i průhledné stěny na mostech. Jsou tvořeny ocelovými svislými nosníky, jež jsou vodorovně spojeny taktéž ocelovými profily a do toho jsou vloženy velké tabule průhledného plastu. Dost těžké a musí vydržet veliký nápor vzduchu ať už od jedoucích vlaků, tak od větru. Ve fotogalerii se podívejte, v jakém stavu se nachází dva tyto silniční nadjezdy, resp. stěna na nich. Upevnit těžký profil „šestkou“ šroubkem, ehmmm, marně hledám slušný výraz. I když, podle fotky to vypadá, že tam asi byl svár. Totiž lepenice. Jestli takto vaří někde nosné konstrukce mostů, ochraňuj nás všichni svatí před takovým odborníkem.

ODKAZ
Stavba mostu u Červené nad Vltavou zdárně pokračuje

Na to, že stavba byla dokončena před čtyřmi až pěti lety, zdá se, že PHS velkou životnost mít nebudou. Alespoň někde. A opravy? To bude bez výluk nemožná práce.

A také se jistě blíží konec nějaké záruční doby…

A také kolem prasklých panelů jezdí vlaky s lidmi. 140km/h tam jezdí…

Upozorni mě
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře