RegioJet nabídl ministru dopravy převzetí provozu všech vlaků Ex, EC, IC bez nároku na dotace

tisková zpráva RegioJet

Železniční dopravce RegioJet, člen skupiny Student Agency, odeslal dnes oficiální cestou datové schránky ministerstva dopravy dopis, kterým jasně deklaroval svůj zájem zajistit bez dotací ziskový provoz vlaků kategorií Ex, EC a IC na území České republiky. Stát by díky tomu, že by přestal dotovat zajištění provozu těchto vlaků Českými drahami, ušetřil stovky milionů Kč ročně.

 

V první fázi jsme připraveni zajistit provoz celé poloviny vlaků EC, IC na trase Břeclav – Brno – Praha, a to od prosince 2012. Stát tak ušetří více než 100 milionů Kč ročně, kvalita služeb zásadně vzroste.

RegioJet by nabídl stejně vysoký standard služeb jako na své první lince Havířov – Ostrava – Olomouc – Praha. Provoz této linky je už po prvních třech dnech od zahájení ziskový; průměrná obsazenost se denně pohybuje přibližně kolem 80 %.

V první fázi je RegioJet připraven zajistit od prosince 2012 provoz celé poloviny vlaků EC, IC (dvouhodinový takt) na trase Břeclav – Brno – Praha. To by pro ministerstvo dopravy okamžitě znamenalo roční přímé úspory více než 100 milionů Kč. RegioJet nepožaduje ani korunu z dotací na převzetí těchto spojů. Jejich ziskové fungování a kvalitní služby zajistíme, jak je zvykem v západní Evropě, bez požadavku na dotace ze státního rozpočtu. Ušetřené peníze je možné pak investovat do zlepšení další infrastruktury – například do dobudování dálniční sítě nebo rekonstrukce silnic a dálnic.

České dráhy opakovaně deklarovaly, že nedokážou zajistit provoz vlaků EC, IC, Ex bez dotací, případně, že to má negativní dopad na kvalitu dalších spojů. RegioJet toto dokáže – což prokazuje i ziskové fungování ostravské linky od prvního dne. Od prosince 2012 je RegioJet připraven zajistit provoz všech vlaků EC, IC v dosavadním rozsahu na trase Břeclav – Brno – Praha a současně zajistit jejich propojení s mezinárodním provozem. RegioJet nepožaduje žádné dotace – jedinou podmínkou je převedení stávajících časových slotů od ČD na RegioJet tak, aby bylo možné zajistit spojení v časech, na které jsou zákazníci zvyklí.

Čtěte také  V jedoucím nákladním vlaku hořel vůz naložený dřevem.

Společnost vede také oficiální jednání s DB Bahn o zajištění provozu vlaků na trase Praha – Berlín – Hamburk namísto ČD, kde předložila DB Bahn nabídku. DB Bahn současně deklarovalo, že se rozhodne do prosince, s kterým partnerem bude na této trase spolupracovat.

Věříme, že se ministerstvo dopravy v době úspor rozhode ve prospěch úspornější a kvalitnější nabídky služeb. Současně to znamená nutnost vyčkat s finálními rozhodnutími o pořizování rychlovlaků pro ČD na zajištěný business plán a výkony, na které se tato vozidla nasadí. Situace je dnes jiná než před několika měsíci. Na trhu existuje dopravce RegioJet, který je schopen zajistit ziskové provozování vlaků EC, IC, a Ex bez dotací a může převzít stávající provoz zajišťovaný ČD do Německa i na území ČR. Rozhodnutí o pořízení rychlovlaků není do té doby nikterak kryto zajištěnými příjmy.

______________________________________________________________________________________________