Tunel má zelenou od ministerstva

Tunelová varianta řešení posledního a nejspornějšího úseku 4. železničního koridoru ze Ševětína do Nemanic získala souhlas Ministerstva životního prostředí. Trať povede ve zcela nové stopě, její součástí mají být dva tunely o celkové délce osm kilometrů. Chotýčanský tunel by měl být s téměř pěti kilometry vůbec nejdelším tunelem v Česku. Tato takzvaná varianta Goliáš vyplynula z jednání Správy železniční dopravní cesty, státní organizace, Ministerstva životního prostředí a orgánů místní samosprávy a občanů. Negativem řešení jsou vysoké náklady. Se stavbou ševětínského úseku se počítá až na závěr budování 4. koridoru z Prahy do Českých Budějovic a nezačne pravděpodobně dřív než v roce 2016. Přispět by měly i evropské fondy v rámci Operačního programu Doprava 2. Zajímavostí je, že se počítá se zachováním úseku z Budějovic do stanice Hluboká nad Vltavou – Zámostí.

Zdroj: Týdeník Železničář číslo 36 |ročník XVIII