Modernizace Praha-Běchovice – Úvaly, stav 4.9.2015

AKTUALIZOVÁNO (přidáno video)

Zásadní srpnovou událostí byla aktivace liché skupiny Úval a přesun výluky zpět na sudou skupinu, nutný k dokončení běchovického zhlaví. Stručně řečeno, Běchovice jsou dokončené, traťový úsek Běchovice – Úvaly je dokončený v 0+1 TK, 2. TK finišuje, Úvaly jsou kompletní s výjimkou běchovického zhlaví.

V případě nejasností doporučuji nahlédnout do souhrnného článku.

 

 


Sekce 1: Obvod žst. Praha-Běchovice včetně odb. Blatov:

situace_v3_2015-09-04_s1

Pro celou sekci: Dokončeno ve všech kolejích včetně nákladních spojek. Dokončují se PHS.

 

Zastávka Praha-Běchovice – střed.

Stav beze změn, zastávka je dokončená, zbývají krátké úseky PHS u prvního nástupiště. Aktivaci zastávky očekáváme od platnosti JŘ 2015/16.

Více o zastávce v tomto souhrnném článku.

Most SUEZ (a okolí)

Sanace pohledových ploch mostu pomalu postupuje do finále.

Odb. Blatov

Na odb. Blatov už nečekáme na pokládku kusé odvratné koleje 101c(?), údajně žádná nebude, oproti projektu se vystačí s odvratnou výhybkou.

Fotogalerie sekce 1, stav 4.9.2015:

 

 


 

Sekce 2: Širá trať žst. Praha-Běchovice – žst. Úvaly:

situace_v3_2015-09-04_s2

Pro celou sekci: 0.TK + 1.TK dokončena. 2.TK čeká již jen dosyp štěrku a podbití.

 

Zastávka Praha-Klánovice

Východní výstup z nového klánovického podchodu na druhé nástupiště je již také přístupný, zbývá dokončit sousedící kousek chodníku a upravit okolní terén. Dále bude nutné v 0.TK vyměnit svršek za bezstykový a odstranit provizorní nástupiště.

 

Fotogalerie sekce 2, stav 4.9.2015:

 


Sekce 3: Obvod žst. Úvaly:

situace_v3_2015-09-04_s3

Pro celou sekci: Lichá skupina v provozu – včetně přejezdu Husova a mostu Výmola. Sudá skupina vyloučená – bude modernizován zbývající úsek běchovického zhlaví v sudé skupině od odjezdových návěstidel po konec spojek.

Běchovické zhlaví

Probíhá snášení zhlaví v sudé skupině, v průběhu září by se měla stihnout kompletní výstavba nového zhlaví v sudé skupině. Na říjen pak zůstane zhlaví v 0.SK.

Žst. Úvaly

Sudá skupina je vyloučena v celém obvodu stanice až po vysunuté spojky. Lichá skupina včetně bočních nástupišť u 3.SK a 1.SK již slouží provozu, výstup z osobních vlaků na nulté koleji (tedy směr do Prahy, případně „pendly“ obracející v Úvalech) je zajištěn na provizorní nástupiště mezi nultou a první kolejí

Pokračuje oprava výpravní budovy, strana u nástupišť už má novou fasádu, nyní se pracuje na straně do ulice. Výluka sudé skupiny (a tedy ostrovního nástupiště) umožnila uzavřít podchod, kde bude vybudován nový jižní výstup včetně napojení na výtah.

 

Přejezd a podchod Husova

Přejezd je v 0+1.SK dokončený včetně povrchu a chodníku. Zbývá část náležící k 2.SK. Podchod je v provozu.

Most Výmola

Most je v provozu v kolejích 0+1. Sanace spodní stavby pokračuje.

 

Fotogalerie sekce 3, stav 4.9.2015:

 

Co bude dál?

2.10. by měla být dokončená i sudá skupina Úval a 2.TK v lese, tedy prakticky hotovo.

V říjnu bude vyloučena 0.SK kvůli dokončení běchovického zhlaví, v listopadu ještě z téhož důvodu lichá skupina, bude upřesněno.

13.12. by měl být zahájen provoz nové zastávky Praha-Běchovice střed.

Tím bude pro letošek hotovo, na jaře pak nastoupí dokončovací práce na TV, třetí podbití a odstranění provizorních nástupišť. Vše nasvědčuje tomu, že v dubnu 2016 se definitivně rozloučíme.

A jako bonus: Video s aktuálním stavem a popisem objektů (v titulcích):

 

 

Zdroj: Vlastní pozorování, oficiální harmonogram.

13 komentářů

  1. Ano, chodník přes přejezd v Úvalech bude, protože podchod u přejezdu nebude bezbariérový 🙁 Bohužel, takže maminky v Úvalech budou muset s kočárkem přes přejezd. Opravdu úžasné, jak se mají děti naučit chodit podchodem, když s nimi budou maminky muset přes koleje, musím se přiznat, že mi to velice vadí.

    • navíc, Vám může ujet vlak, než se šraňky dají nahoru.. :-/

      ad přejezd:
      budou tam kamery? Dost lidí tady jezdí na červenou celkem běžně.. ad Studénka.. A bude pokuty někdo vymáhat?

      • Viz komentář níže, doufal bych v bezbariérové napojení pěšiny podél 4.SK na podchod na nástupiště. Pak nikomu nic neujede, z jedné strany po pěšině, z druhé strany po prvním nástupišti. To by bylo rozumné řešení a za něj bych podepsal klidně i petici.

        Ad kamery: V projektu se o tom nepíše, ale jestli by si nějaký přejezd kameru zasloužil, tak tento jistě. Zkusím zjistit.

      • Bohužel, dle informací od města Úvaly, pěšina podél 4.SK je již trvale zrušena a nebude. Namísto ní dostali občané města podchod, který již od prvopočátku slouží současně i jako veřejné WC (dle smradu a stop na zdech) a po dešti je v něm 5-10cm stojaté vody (nejen vody, vzhledem k informacím výše). Ale někomu to asi vyhovuje a stačí..

      • Omlouvám za dezinformaci (celý příspěvek výše). Před napsáním příspěvku jsem neměl otevřený článek z 3.10.2015, který se k této věci vztahuje.

    • Počkejme si na finální podobu chodníku od přejezdu k novému podchodu na nástupiště. Pokud bude bez schodů, je to nejjednodušší cesta na vlak ze „spodních“ Úval. („Horní“ Úvaly již mají přístup vyřešený po prvním nástupišti). To by bylo elegantní řešení pro maminky spěchající na vlak. Jistě, neřeší to „místní tranzit“ kočárků po Úvalech, ale to bych SŽDC nevyčítal.

      Co bych naopak projektantům vyčítal je to, že schodiště mohlo být dostatečně široké na to, aby se tam vešly „kolejničky“ pro kočárky. To by maminkám život usnadnilo a náklady navíc by byly v rozpočtu stavby marginální. Takhle „tranzitujícím“ maminkám nezbyde než někoho požádat o pomoc nebo počkat u závor.

      Jako dvojnásobného otce mě však zaujala věta: „jak se mají děti naučit chodit podchodem…“ Z jakého důvodu nechcete děti naučit čekat u závor a chodit po chodníku? To budou v životě nepochybně také potřebovat.

  2. Do článku bylo přidáno video z průjezdu stavbou. V titulcích je popis objektů. Omluvte prosím začátečnické chyby, je to moje prvotina.

  3. Ano, určitě se mají děti naučit i přecházet přes přejezd, s tím naprosto souhlasím. Ale tady jde o to, že když je k dispozici podchod, měly by použít podchod, pro každodenní cestu do školy a ze školy určitě. Mladšímu je 5 měsíců, takže budeme chodit do školy přes přejezd. O to jestli stihnu nebo nestihnu vlak nebo přijdeme pozdě do školy mi vůbec nejde. Doufám, že vyjde ta bezbariérová cesta od podchodu směrem k Husově ulici, jen se obávám, že na výtah se bude stát fronta 🙂

    Jinak vám děkuji za skvělé reportáže z postupující modernizace.

    • Chození přes přejezd má určitě své mouchy, to se shodneme (přinejmenším, pokud budou závory dole a dítě v kočárku bude několik minut dýchat v úrovni výfuků). Bohužel málokdy se podaří stavět tak, aby se vyhovělo všem. Někdy to zkrátka nejde (i když ty komplikace nejsou na první pohled viditelné), jindy by to, šlo, ale zkrátka na to nikdo nedá peníze, a občas zkrátka projektantům něco unikne.

      Jiná věc je, že vpravo od přejezdu (z pohledu od Pražské) bylo po demolici stavědla prostoru dost i na nějakou lomenou rampu, což by bylo hezké bezúdržbové řešení. A pod Pražskou mohl podchod elegantně přejít k nástupišti. Ale platí uvedné výše, třeba to nešlo, třeba na to nebyly finance, nebo to třeba nikoho nenapadlo 🙂

      Budu držet palce s tou pěšinou, jinak Vám asi zbývá jen prodloužení procházky ještě o tu kličku z podchodu na nástupiště do ulice Vydrova a pak Smetanovou zpět k přejezdu. Nebo se spolehnout, že Vám do podchodu u přejezdu někdo pomůže.

  4. V jakém stavu je, prosím, zabezpečovací zařízení?
    A co se děje v měnírně Běchovice?

    Díky za odpověď.

    • V Úvalech provizorní, Úvaly – Běchovice (Blatov) definitivní.
      Měnírna se též rekonstruuje.

  5. V konečné verzi projektu (12/2012) skutečně žádná odvratná kolej není. U stavebního objektu svršku se uvádí: „V koleji č. 101 je vložena vyzískaná regenerovaná stávající výhybka č. 3 tvaru JR65-1:9-300-P sloužící jako odvratná výhybka č. 11. Výhybka bude vložena bez přípojného pole na společných pražcích.“

    • Děkuji za doplnění informací. Vidíte, jen o dva měsíce starší projekt, a už zmizí kolej. Ještě, že těch překvapení nebylo víc 🙂

      Víte, tohle je největší bolest práce na takto dobrovolnické bázi. Obvykle se dostanete k poslední veřejně dostupné verzi projektu, což je ta, která je součástí zadávací dokumentace. Dál potom buď máte štětí na pokrokové vedení stavby (viď Mirku 😉 ) a dostáváte průběžně informace ze stavby, nebo vám nezbývá než snažit se na základě starého projektu (zde říjen 2012) a vypozorované reality dedukovat, predikovat a snažit se nespekulovat. Někdy to nevyjde 🙁 Ale abych si jen nestěžoval, máme alespoň platný harmonogram 🙂

Komentáře jsou uzavřeny