Modernizace Praha-Běchovice – Úvaly, stav 3.10.2015

Září nás opět velkým krokem přiblížilo k dokončení stavby. Zásadní novinky jsou dvě: v traťovém úseku Běchovice – Úvaly je dokončená i 2. TK a dalo by se tedy jezdit tříkolejně. Také sudá skupina Úval je opět v provozu, 2.SK je dokončená včetně běchovického zhlaví. Nyní proběhnou práce na běchovickém zhlaví Úval v 0.SK, v listopadu totéž v 1.SK a je „vymalováno“ 🙂

V případě nejasností doporučuji nahlédnout do souhrnného článku.

 


Sekce 1: Obvod žst. Praha-Běchovice včetně odb. Blatov:

situace_v3_2015-10-03_s1

Pro celou sekci: Dokončeno ve všech kolejích včetně nákladních spojek.

 

Zastávka Praha-Běchovice – střed.

Zastávka je dokončená až na několik panelů PHS u prvního nástupiště. Aktivaci zastávky očekáváme od platnosti JŘ 2015/16.

Více o zastávce v tomto souhrnném článku.

Most SUEZ (a okolí)

Sanace pohledových ploch pokračuje.

 Fotogalerie sekce 1, stav 3.10.2015:

Běchovice - Úvaly 3.10.2015 (s1)

 


 

Sekce 2: Širá trať žst. Praha-Běchovice – žst. Úvaly:

situace_v3_2015-10-03_s2

Pro celou sekci: Všechny tři traťové koleje jsou dokončeny, poslední nedodělek je provizorní stykovaná kolej v oblasti zastávky Praha-Klánovice v 0.TK.

 

Zastávka Praha-Klánovice

Dokončují se úpravy okolí severního výstupu z nového klánovického podchodu. Zbývá v 0.TK vyměnit svršek za bezstykový a odstranit provizorní nástupiště.

 

Fotogalerie sekce 2, stav 3.10.2015:

Běchovice - Úvaly 3.10.2015 (s2)

 


Sekce 3: Obvod žst. Úvaly:

situace_v3_2015-10-03_s3

 

 

Pro celou sekci: Sudá i lichá skupina v provozu. Vyloučená je nultá staniční kolej z důvodu dokončování běchovického zhlaví.

Běchovické zhlaví

Sudá skupina je dokončená, a to včetně vložení obou výhybek budoucích spojek z/do nulté. V liché skupině již máme vloženou výhybku pro spojku z 1.SK do nulté (spojka z nulté do 1.SK bude vložena až v poslední etapě). Nyní bude snesena 0.SK, položena nová, vloženy budou výhybky spojek z/do nulté. Na listopad pak zůstane jen krátký nedokončený úsek 1.SK pro vložení poslední spojkové výhybky (z 0.SK do 1.TK).

Žst. Úvaly

Cestujícím slouží již všechna nástupiště. Je dokončován podchod na ostrovní nástupiště (dočasně je tedy přístup na ostrovní nástupiště zajištěn přechodem přes provozované 1+3.SK a lávkou položenou přes vyloučenou 0.SK). Byl vybudován nový výstup z podchodu u staniční budovy. Přístup do podchodu je uzavřen i z Vydrovy ulice.

Oprava výpravní budovy je prakticky dokončená, nová fasáda rozhodně budově prospěla.

 

Přejezd a podchod Husova

Přejezd je dokončený, podchod je v provozu, dokončuje se výstup do Pražské ulice.

Most Výmola

Most je kolejově dokončený. Sanace spodní stavby pokračuje.

 

Fotogalerie sekce 3, stav 3.10.2015:

Běchovice - Úvaly 3.10.2015 (s3)

 

Co bude dál?

V říjnu bude dokončeno běchovické zhlaví Úval v 0.SK a tedy i mezikolejové spojky (až na spojku z 0.SK do 1.TK).

V listopadu bude osazením poslední výhybky spojky (z 0.SK do 1.TK) v 1.TK dokončeno běchovické zhlaví Úval. Tím budou klíčové práce na stavbě ukončeny.

13.12. by měl být zahájen provoz nové zastávky Praha-Běchovice střed.

 

Zdroj: Vlastní pozorování, oficiální harmonogram.

Upozorni mě
Upozornit na
guest
16 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Jirka
Jirka
31.10.2015 05:45

Dobrý den, kdy budou zprovozněny výtahy v Úvalech u podchodu na druhé nástupiště a zda budou osazeny panely s odjezdy vlaků.

Blanka Kučerková
Blanka Kučerková
25.10.2015 19:02

Dobrý den,
netušíte, kdy budou v provozu výtahy ve stanici Úvaly?

David
David
16.10.2015 08:55

Dobrý den, tuší někdo, kdy se projeví výsledek modernizace, který očekává většina cestujících, tzn. zrychlení cestování? Pokud se zde píše, že v listopadu bude téměř hotovo, čekal bych toto zrychlení od nového jízdního řádu, dle kterého se na trase Praha – Kolín pouze vracíme na jízdní dobu stejnou, jako před začátkem modernizace…

David
David
Reakce na  Martin Flohr
19.10.2015 11:54

Dobrý den,
takže pokud bude zkrácení jízdních časů, tak ho lze očekávat spíše až s novým jízdním řádem v prosinci 2016…Ale je pravda, že hladká a tichá jízda, doufám bez zpoždění, bude také příjemnou změnou, hlavně pro nás všechny dojíždějící do zaměstnání.

Petr K.
Petr K.
Reakce na  David
6.11.2015 18:33

Osobních vlaků se s ohledem na množství zastávek zvýšení rychlosti v podstatě nedotkne, maximálně půl minuty. Naopak degradací cestovní rychlosti bude pro všechny Středočechy+Klánovické nová zastávka v Běchovicích. 🙁

vikititor
vikititor
5.10.2015 09:34

I tady je majitel nádražní budovy ČD? Protože tady se podařilo rekonstruovat jak tratě a nástupiště, tak i onu budovu (aspoň z venčí). Na rozdíl od jiných..