Rokycany – Plzeň 27.9.2015

Plzeň Doubravka 27.9.2015

Konečně se mi podařilo napsat pár řádek k aktuálnímu dění na stavbě „Modernizace železniční trati Rokycany-Plzeň“. Stavbu jsem prošel v neděli 27. 9. 2015 a na závěr článku ještě přidávám čerstvé informace.

Rokycany – Klabava – Ejpovice

V úseku Rokycany – Ejpovice se v podstatě hotovo… V obou kolejích je povolena rychlost 80 km/h. Tráva i další vegetace roste a tak začínají mizet stopy stavební činnosti. Občas někde zapomenutý zbytek materiálu, místy je tráva posekána, místy uschla. PHS se zazelenaly a to různými odstíny a většinou z obou stran. Dokončovaná jsou různá „vodní díla“. Do konce roku by mělo ještě proběhnout v obouch kolejích laníčkování troleje, úprava štěrkového lože a finální podbití. Od nového GVD se můžeme těšit na 120 km/h.

Fotogalerie

Ejpovice – Kyšice – portály tunelů

Na přeložce je dokončen most přes přeložku místní komunikace, zbývá dokončit zářez a vozovku. Na hlavní trase se zářez přiblížil k místní komunikaci a vznikají v něm další „panelové“ stěny. Stožár VVN je dále přikotvován. Kolem silnice II/180 přibyl chodník a stromořadí. Z hlavní trasy k portálům zmizela propojka  k výsypce, místo ní leží odvodnění a rostou gabiony. Náklaďáky s rubaninou už jezdí výhradně po budoucí komunikaci pro IZS.

Fotogalerie

Nad tunelem

Pole nad portály i dále nad tunelem jsou sklizena, takže se dalo jít najkratší cestou. Před i za silničkou Č. Hrádek – Zábělá bylo část pole ohraničeno páskou a prostor byl střežen. Je to místo nad čelbou a razicím štítem. Vyraženo bylo cca 2100m. Dále je v polích spousty vrtů a občas rozrytý prostor. Zakládání staveb tu pomocí „milánských stěn“ vytváří chráněný prostor („garáž“) pro výměnu řezných nástrojů na hlavě štítu. Zakládání staveb mělo zařízení staveniště vedle šachty Újezd a jeřáb s drapákem už byl u garáží za silnicí Bukovec – Újezd, přes kterou byl vybudován most pro zásobovací roury od sil. Těžba šachty Újezd už nějaký čas běží.
Portály Doubravka jsou zajišťovány pomocí mikropilotového „deštníku“.

„Stroj nad budoucím tunelem navrtává 15 metrů hluboké mikropiloty. Protože nadloží je tu poměrně nízké, mikropiloty vytvoří bezpečnostní deštník nad razicím štítem,“ objasnil Štefan Ivor.
Až Viktorie prorazí stěnu pod Chlumem, bude vidět část razicí hlavy. Stroj se ale bude probíjet ještě sedmdesát metrů skrz stávající plochu před portálovou stěnou, takzvanou lavicí.
Zdroj: plzen.idnes.cz

Fotogalerie

 

Portály tunelů Dobravka – most Potoční – zastávka Doubravka – mosty Mohylová a Úslava

Na haldách pod portály je i rozdrcené kamenivo ze zdemolovaných mostů. Roste opěrka na jižní straně nové trati. Na hlavní trase vyrostly i dva provizorní příhradové trakční stožáry – první kolej se musí z nové stopy na mostě Potoční vrátit zpět do stávající trati. Most Potoční má vybetonovanou mostovku, chybí římsy opěr a zásyp za východní opěrou. Dále k zastávce je téměř kompletní PHS a železniční spodek. Na zastávce je osazena hrana nástupiště a výstup z podchodu má vybetonovanou zvýšenou obvodovou stěnu. Téměř dokončena je i PHS k mostu Mohylová, ten má skoro zasypány i obě opěry. I dále k mostu Úslava je dokončena PHS a gabiony. V noci byl na pláň vysypán štěrk, takže hromádky ještě nejsou rozhrnuty. Mostovka nad Úslavou je téměř dokončena včetně izolace i jejího krytí. Osazena jsou i dilatační zařízení. PHS na hranici stavby má osazeny jen soklové panely.

Čtěte také  Sudoměřice - Votice: oznámení zahájení stavebního řízení
Fotogalerie

 

Uzel Plzeň

Most Jateční je dokončen včetně štěrků i dál je už štěrk, stačí položit kolej…

Zadní videoprůjezd z Rx 765 Kynžvart

Aktuálně

Ražba: Vyraženo cca 2200m. Zastižen křemen (zřejmě žíly), takže je velké opotřebení řezných nástrojů a nutná častější výměna (zatím bez garáže). Po výměně se udělá 30m za první den a další den už jen 10m…
Jsou připraveny 4 garáže pro výměnu nástrojů ve špatné geologii, první je cca 150m před čelbou.

1. TK na Doubravce: práce pokračují ke zdárnému ukončení výluky 13. listopadu. V noci na sobotu i na neděli bude sypán z 2. do 1. koleje další materiál.

Co nás čeká

19.10. kompletní štěrky
21.10. DESEC položí dilatační zařízení
22.10 ROBEL pokládka koleje

10.11. (úterý) by měly proběhnout zatěžovací zkoušky všech tří mostů na Doubravce v 1. TK parními lokomotivami. Buhužel už budou na mostech osazeny sloupky PHS.
7.30 – 11.30 556.0 + 475.1 na mostě Úslava, následně odjezd 475.1 směr Plzeň
11.30 – 17.00 556.0 na mostech Mohylová a Potoční, pak odjezd směr Plzeň
Zatěžovací zkouška bude probíhat výhradně ve vyloučené 1. TK, po celý den bude vyloučen provoz i pro stavební mechanizaci.

13.11 konec výluky v 1. TK na Doubravce (úsek Plzeň hl.n. – Chrást u Plzně.

24.-29.11. 1.TK Ejpovice – Rokycany: laníčkování troleje, úprava štěrkového lože, finální podbití
2.-6.12. 2.TK Rokycany – Ejpovice: laníčkování troleje, úprava štěrkového lože, finální podbití
7. a 8.12. noční výluky kvůli broušení kolejnic.

Závěrem

Všechny fotky jsou tentokráte z technických důvodů na rajčeti.
Jízdné na tuto fotovýpravu (stejně jako v červenci) sponzoroval Valis, díky.
Z letních výprav se mi články zatím napsat nepodařilo, ale fotky jsou na ttnz.cz.

11 komentářů

  1. Jako bývalý razič smekám před každou takovou stavbou klobouk.ca

  2. V odstavci „Rokycany – Klabava – Ejpovice“ je poznamenane: „Od nového GVD se můžeme těšit na 120 km/h.“ stale sa tam ale jazdi 80 km/h. Aky je dovod?

    Dik

    • Podbíječka, která měla provádět propracování koleje – finální podbití „umřela“ ještě před akcí. Na rychlo sehnaná podbíječka německého STRABAGu přijela, něco málo udělala, ale v druhém slíbeném termínu už nedorazila.

      http://www.tratovestroje.net/cs/matisa-b-66-uc-opat-v-cesku/

      Momentálně je „dokončení“ úseku Rokycany – Ejpovice plánováno v srpnu 2016, po ukončení výluky 2. TK Chrást u plzně – Plzeň.

      • Vdaka za informaciu. Chysta sa nejaky clanok (plan, terminy atd.) o rekonstrukcii 2TK Plzen – Dubravka, popripade o prelozke Dubravka – Ejpovice?

        Vdaka.

  3. Kolik metrů zbývá prorazit, dnes je 29.2.2016. Jak dlouha bude trvat demontáž štítu, přesun a kdy bude zahájena ražba druhého tunelu..
    Dík za odpovědi. Kadeřávek

    • Presne cislo neviem, ale je to priblizne 900m. K prerazeniu by malo dojst niekedy koncom aprila.

      • Podle informací Metrostavu by k proražení na Doubravku mělo dojít počátkem dubna a Metrostav připravuje přímý přenos pro veřejnost.

Komentáře jsou uzavřeny