Aktualizováno k 13.11.2015: Modernizace Praha-Běchovice – Úvaly, stav 5.11.2015

nudle1

Aktualizováno 14.11.2015: Schémata a text upraven dle stavu k 13.11.2015. Změny vyznačeny zeleně.

V říjnu se vše zásadní odehrávalo v Úvalech. I proto se bude článek zabývat podrobně jen třetí sekcí. Z novinek zmiňme otevření podchodu ve stanici. Běchovické zhlaví je dokončené v nulté koleji a nyní bude modernizován poslední úsek – část běchovického zhlaví od 1.TK k výhybce spojky do 0.SK. (včetně).

 

V případě nejasností doporučuji nahlédnout do souhrnného článku.

 


Sekce 1: Obvod žst. Praha-Běchovice včetně odb. Blatov:

situace_v3_2015-11-13_s1

Pro celou sekci: Dokončeno ve všech kolejích včetně nákladních spojek.

 

Zastávka Praha-Běchovice – střed.

Zastávka je dokončená, stále však chybí několik panelů PHS u prvního nástupiště. Zdá se, že již byly dosazeny průhledné panely na chybějící místa. Otevření zastávky za necelý měsíc!

Více o zastávce v tomto souhrnném článku.

Sekce 1 bez fotogalerie.


 

Sekce 2: Širá trať žst. Praha-Běchovice – žst. Úvaly:

situace_v3_2015-11-13_s2

Pro celou sekci: Všechny tři traťové koleje jsou dokončeny, poslední nedodělek je provizorní stykovaná kolej v oblasti zastávky Praha-Klánovice v 0.TK. 1. TK je nyní vyloučená kvůli napojení na vyloučenou část běchovického zhlaví Úval.

 

Zastávka Praha-Klánovice

Okolí severního výstupu z nového klánovického podchodu je téměř dokončené. Dokončeny byly také všechny PHS. Zbývá v 0.TK vyměnit svršek za bezstykový a odstranit provizorní nástupiště.

 

Sekce 2 bez fotogalerie.


Sekce 3: Obvod žst. Úvaly:

situace_v3_2015-11-13_s3_v1

Pro celou sekci: Sudá i lichá skupina v provozu. Vyloučená je nultá staniční kolej z důvodu dokončování běchovického zhlaví.  Sudá skupina a nultá kolej v provozu, lichá skupina vyloučená z důvodu prací na běchovickém zhlaví.

Běchovické zhlaví

Sudá skupina je dokončená. Během října byla položena nová nultá kolej v oblasti zhlaví včetně čtyř výhybek spojek (z/do první/třetí), začátkem listopadu byla tato část zhlaví uvedena do provozu. Nyní probíhá zapojování výhybek, již příští týden bude v nulté koleji zahájen provoz. Na listopad zůstal jen krátký nedokončený úsek 1.SK pro vložení poslední spojkové výhybky (z 1.TK do 0.SK), a s ním spojená výluka liché skupiny.

Žst. Úvaly

Cestujícím slouží již všechna nástupiště, oprava fasády výpravní budovy je dokončená. Podchod na ostrovní nástupiště byl dokončen včetně východu u staniční budovy, otevřen byl i výstup do ulice Pod tratí s novým chodníkem. Z důvodu výluky liché skupiny je opět využíváno provizorní nástupiště u nulté koleje a přechodové lávky z prvního nástupiště, a to českobrodskými osobními vlaky (zatímco „úvalské žáby“ zajíždějí k druhému nástupišti, kde obrací).

 

Přejezd a podchod Husova

Přejezd je dokončený, podchod je v provozu včetně výstupu do Pražské ulice. V rámci řešení problémů se spodní vodou v podchodu se zhotovuje nový přívod napájení pro čerpadlo v jímce. Patrně tedy příčinou problémů bylo nefunkční čerpadlo z důvodu ztráty napájení.

Most Výmola

Sanace spodní stavby novějšího betonového mostu je u konce.

 

Fotogalerie sekce 3, stav 5.11.2015:
Běchovice - Úvaly 5.11.2015 (s3)

K dotazům čtenářů:

  • Výtahy do podchodu v žst. Úvaly budou spuštěny v pondělí 9.11.2015.
  • Původní pěšina od přejezdu Husova podél ulice Smetanova k podchodu ve stanici je uzavřena, v první polovině roku 2016 by měl být v její stopě realizován standardní chodník.
  • Vizuální infosystém v žst. Úvaly bude na všech nástupištích, příprava je již instalována.
  • Voda z podchodu Husova by měla zmizet, jakmile čerpadlo v jímce dostane funkční napájení.

Co bude dál?

V listopadu proběhne výluka liché skupiny žst. Úvaly z důvodu osazování poslední výhybky na Běchovickém zhlaví (spojka z 1.TK do 0.SK, výhybka v 1.TK). Logicky tedy dojde i k výluce 1.TK. Již probíhá.

Začátkem prosince tedy bude dokončeno běchovické zhlaví Úval. Tím budou klíčové práce na stavbě ukončeny.

13.12. by měl být zahájen provoz nové zastávky Praha-Běchovice střed.

 

Zdroj: Vlastní pozorování, oficiální harmonogram.

 

Upozorni mě
Upozornit na
guest
12 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Skeeve
Skeeve
14.11.2015 16:08

Jaký význam má to pětisvětlové seřaďovací návěstidlo u úvalské 1.SK v sudém směru?

mirekk
Reakce na  Skeeve
14.11.2015 16:24

Já tedy, přestože neznám konfiguraci kolejiště, bych si troufnul tvrdit, že v definitivním stavu bude přeznačeno na cestové a modrá bude nahrazena červenou.
Úvaly jsou stále „polotovar“ v provizorním stavu.

Skeeve
Skeeve
Reakce na  mirekk
14.11.2015 17:06

To bych taky čekal, ale přišlo by mi jednodušší dát tam zneplatňující kříž, než vyměňovat lištu. Ale asi máte pravdu.

mirekk
Reakce na  Skeeve
14.11.2015 17:53

To návěstidlo tam musí být funkční z důvodu zajištění posunových cest.

Ondrej Suchy
Ondrej Suchy
9.11.2015 20:57

Ten zakaz vjezdu napriklad znamena, ze se tam nesmi vet na kole…

bugear
bugear
7.11.2015 15:12

Proč se provizorní svršek v zastávce Klánovice nevyměnil v současném SP, když 0. TK byla vyloučena?

Lukas
Lukas
Reakce na  bugear
8.11.2015 02:03

Imho je treba ponechat provizorni nastupiste nez bude dokoncena a uplne zprovoznena prvni kolej na Bechovickem zhlavi. Pak bude imho provizorni nastupiste v Klanovicich zahlazeno a 0. kolej uvedna do finalniho stavu 🙂 Ale to je jen odhad cestovatele…

vikititor
vikititor
6.11.2015 15:56

vidím dobře? to jsou praskliny na omítce?
DSC09836.jpg???