Votice-Olbramovice aktuálně s videem staré trati

Ve čtvrtek jsem využil relativně pěkné podzimní počasí a podíval se do Votic. Při té příležitosti jsem natočil i video původní trati z Votic do Bystřice, na konec tohoto článku jsem dal Votice-Olbramovice, protože to asi byla poslední příležitost si starou trať před zrušením ukázat.

Z Votic, přes Votický a Olbramovický tunel před přemostění silnice do Sedlčan byla v minulých dnech položena nová, 91.kolej. Kolej je zaštěrkovaná a podbitá, ještě bude následovat výměna kolejnicových pasů za definitivní. Kolej je používaná pro návoz materiálu koleje č.92. Při mé návštěvě byly z vagonů pokládány pražce od výhybky č.112 směrem k Votickému tunelu. Pro 91. a část 92.koleje jsou již připravené definitivní kolejnicové pasy, zatím uložené v koleji 91.

Současně pokračuje zajišťování skalního masívu nového zářezu k Votickému tunelu, dokončování nové propusti před vjezdem do tunelu, zásyp vyhloubené jámy a  práce na vjezdovém portálu tunelu.

Čtěte také  Negrelliho viadukt po prvním měsíci rekonstrukce (video)

Tolik jen krátce z Votic. Připomenu jen, že od 18. do 25.11. bude nepřetržitá výluka, ve které bude zrušeno napojení staré trati a napojí se nová, zatím 91. kolej z Votic do Olbramovic. Jak to bude vypadat, o tom připravuji článek s detailním popisem nového stavu. Přečíst si jej budete moci ještě před touto výlukou.

 Video „staré“ trati z Votic do Olbramovic v říjnu 2011

Pokud bude zájem z vaší strany, takováto videa zveřejním postupně z celé trati. Pro sebe si je točím, chcete-li je také vidět, napište do komentáře ať se nesnažíme zbytečně.

_____________________________________________________________________________________________

15 komentářů

  1. Skvělé video, rozhodně by se s těmito videy mělo pokračovat i nadále, a pokud by to šlo, tak by mohli být i něco málo delší.

    • Děkuji. K té délce: je tak dlouhé, jak dlouho jede osobák ze stanice do stanice 🙂
      Ale udělám je delší. Delší o „prohlídku“ stanic. Tomice a Bystřice se budou rušit, takže se podíváme v Tomicích i do releového domku a obě stanice si prohlédneme podrobněji. A právě mě napadlo, že i Olbra můžem víc navštívit.

      • Skvělá správa, že videa budou i nadále pokračovat i s prohlídkou vybrané stanice

    • Asi by bylo záhodno nějakým způsobem kontaktovat autora videa Z Prahy až do Grazu před modernizací na YouTube, aby poskytnul originál k archivaci, neb kvalita na YT je taková jaká je.
      Odkazy např. na původní úsek Vo-Ben jsou i na Facebooku.

  2. Pěkné video. Přimlouvám se také za pokračování: PS: Díky, že stále věnuješ čas tomuhle webu, chválím a obdivuju!

  3. Souhlas, rád se podívám, budou-li i další. Jednou to bude cenný materiál!

  4. Díky za dokumentaci a prosím pokračovat, důležitý materiál pro další generace i naši ochabující paměť.
    Já mám např. v paměti zafixovánu točnu ve Střezimíři, ale doložit to nemám čím – byla/nebyla??

  5. Velmi zajímavé, ještě zajímavější nějaký čas po zrušení, až se bude vzpomínat kudy vedla původní trať

    • Tak pátrat v paměti by se nemuselo, kdyby se těleso opouštěných úseků využilo kupř. k cyklostezce z Votic až do Benešova, s malými dostavbami v podobě propojení s přístupovými cestami k tunelům, polními cestami (a jejich zpevněním) a stávající cyklotrasou po silnicích nižších tříd. Jmenovat by se mohla kupř. Tunelová a i zatraktivnění v podobě cyklodrezíny na jednom úseku a kvalitní in-line dráhy na druhém by stálo za zamyšlení. Např. zbourat staré mosty, zejména dochovanou půli přes silnici do Sedlčan je přeci hloupost – nádherné mimoúrovňové křížení nad frekventovanou silnicí i do budoucna – esíčko sjezdu k silnici do Božkovic by mohlo být hned za ním po úpravách – a tak by se dalo pokračovat.

  6. Moc děkuji za video staré trati z votic do olbramovic. K této staré trati mne pojí moc vzpomínek už od dětství a jsem moc ráda, že se můžu podívat ještě na most stojící za Votickým nádražím, který je již stržen.

Komentáře jsou uzavřeny