Úsek Chotoviny – Sudoměřice dokončen

Táborsko – V pondělí, 16.11.2015 v 18:20 hodin, je ukončena nepřetržitá výluka úseku Tábor –Olbramovice. Po třech letech nepřetržité práce došlo ke zprovoznění nové dvoukolejné trati z Tábora do Sudoměřic u Tábora. Na trase vznikla unikátní estakáda vedoucí přes údolí i dálnici D3, byl vybudován Sudoměřický tunel, zároveň stanice Sudoměřice u Tábora byla v květnu 2015 nahrazena zastávkou, resp. odbočkou (více v tomto článku).
Pojďme se podívat na stav úseku Chotoviny – Sudoměřice u Tábora hodiny před ukončením výluky.

Pátek, 13.11.2015 (Chotoviny – tunel)

Putování začneme vystoupením z autobusu NAD v pátek 13.11. Samotná stanice Chotoviny je již rok hotová, výpravčí žst. Chotoviny dálkově ovládá i Odbočku Sudoměřice a setrvá tady až do dokončení stavby Sudoměřice – Votice, kdy bude celá trať zapojena do CDP (pozn.: v dubnu 2016 bude do CDP zapojen úsek Votice – Praha-Uhříněves).

Vydáváme se směrem ku Praze levotočivým obloukem. Za protihlukovou stěnou mě zaujalo stále stojící vjezdové návěstidlo do Chotovin u staré trati. Její zářez byl zavezen, unikátní kamenný most zbourán.

Most přes dálnici včetně celé estakády byl dokončen před několika měsíci, nicméně blížíme se ke křížení staré a nové tratě, tedy k bývalému Hr. Moraveč. Zde je patrný stavební ruch – toto místo bylo zdrojem problému; prodloužení letní výluky, nutnost realizace kolejového přesmyku. V srpnu se budovaný zářez opakovaně trhal, zprovozněna byla v září jen 1. TK. Na 2. TK pracovní vlak dosypává štěrk a pracovní stroj ho hned rozhrnuje. Je podbito, ovšem schází trolejové vedení.

Míjíme nový most silnice II/603 přes železniční koridor a dostáváme se tak do oblasti bývalého přesmyku z 1. na 2. TK, po kterém už není ani stopy. V dáli po překonání úseku na náspu se nachází Sudoměřický tunel. Již se stmívá, pokračovat budu v neděli.

Neděle, 15.11.2015 (tunel – Odb. Sudoměřice)

Během soboty dráteníci dodělali chybějící část trolejového vedení, v neděli bylo aktivováno zabezpečovací zařízení.
Dnešní putování začínáme u severního portálu Sudoměřického tunelu, kde se nachází nástupní plocha pro IZS, hned vedle problémová lávka pro autoblok; při jízdě po 2. TK ve směru do Tábora je návěstidlo na lávce přes opěrnou zeď špatně vidět, maximální rychlost je tedy pro 2. TK v tomto směru zatím omezena z původně plánovaných 160 km/h na pouhých 95 km/h. Toto bude napraveno až se stavbou úseku Sudoměřice – Votice s předpokládaným zahájením výstavby v roce 2016.

Dostáváme se do Sudoměřic – nově zastávky. Protihlukové stěny jsou téměř v celé délce obce. Přejezd silnice II/120 byl opraven, silnice rozšířena. Zastávka byla dokončena během soboty, zbývá doladit posledních pár detailů. Vybavena je informačním systémem jak vizuálním, tak rozhlasovým včetně systému kamerového.

Jediná výhybka Odbočky je v oblasti bývalého severního zhlaví žst. Sudoměřice u Tábora. Rychlost v přímém směru i do odbočky bude plná traťová, tedy 95 km/h. Po stavědlech nejsou ani stopy, patrný je jen betonový základ bývalého mechanického vjezdového návěstidla poblíž návěstidla nového.

Fotogalerie:
Sudoměřice u Táb. 15.11.2015

 

Dle stavebního povolení musí být trať dokončena do 31.12.2015 včetně zkušebního provozu. Po úplném dokončení všech stavebních prací pro Vás připravíme srovnávací článek minulého a současného stavu celého úseku Tábor – Sudoměřice u Tábora. Prosíme o pomoc s tvorbou obsahu, především formou obrázkového materiálu či vzpomínek, příběhů… Pokud vlastníte jakékoliv fotografie nebo vzpomínky z daného úseku a chcete se s nimi podělit, kontaktujte nás prosím e-mailem. Děkujeme!

Upozorni mě
Upozornit na
guest
6 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Martin Flohr
Autor
9.12.2015 15:32

Tak jsme se dočkali 🙂 Jakube, gratuluji k uzavření pěkné série, hezky se to četlo. A když mě Mirek chválí za porci kilometrů, myslím, že zlatou medaili bys měl dostat ty.

Zaujala mě situace, kterou popisuješ zde: „…problémová lávka pro autoblok; při jízdě po 2. TK ve směru do Tábora je návěstidlo na lávce přes opěrnou zeď špatně vidět, maximální rychlost je tedy pro 2. TK v tomto směru zatím omezena z původně plánovaných 160 km/h na pouhých 95 km/h. Toto bude napraveno až se stavbou úseku Sudoměřice – Votice“.

Vzhledem k tomu, že Su-Vo se v roce 2016 nejspíš konat nebude, znamená to, že na novém úseku se bude celý rok jezdit 95? Jak dlouhý je ten úsek? A projektant už spáchal rituální sebevraždu? 😉

Rostislav Berka
Rostislav Berka
4.12.2015 05:32

Jinak jsem s modernizací iv. koridoru spokojen a těším se až bude hotový úsek Sudoměřice – Votice . A na trati z Tábora do Prahy bude vlak moc jezdit rychlostí přes 120km/h bez omezení. Ale to si ještě asi počkám.

Ondrej
Ondrej
Reakce na  Rostislav Berka
4.12.2015 20:03

Jj, taky se tesim, ale taky si myslim, ze si ještě počkáme. V plánech SZDC na rok 2016 zatím není o tomto úseku ani zmínka. Snad se tam ale příští rok přeci jen začne stavět

Ondrej
Ondrej
Reakce na  Ondrej
6.12.2015 19:21

Tak tam pry ted probiha vyvlastnovani zbyvajicich pozemků. Stavět se začne na jaře příštího roku a hotovo by melo byt v roce 2019

simba
Autor
Reakce na  Ondrej
8.12.2015 23:59

Na jaře 2016 se stavět mezi Sudoměřicemi a Voticemi určitě nezačne a možná, že ani na podzim téhož roku. Důvodem je platnost posudků na životní prostředí EIA. Byl totiž přijat nový zákon, který změnil pravidla vydávání těchto posudků. A Evropská komise dříve vydaná rozhodnutí (dle pův.zák.č.224/1992 Sb.) nyní odmítá jako právoplatná uznat. A na zezávaznění původního nebo vydání nového závisí vydání stavebního povolení (platnosti územního rozhodnutí se EIA nedotýká).

Rostislav Berka
Rostislav Berka
25.11.2015 06:06

Mrzí mě že se příroda kolem tratí ztrácí pod sítě a za betonové stěny . A podchody by taky potřebovaly dodělat a by to nebyl jen betonový kryt.