Senohraby-Mnichovice: přípravy na výluku

zastávka MirošoviceOd 17.dubna do 18.června bude podle harmonogramu probíhat v nepřetržité výluce optimalizace 2.traťové koleje mezi Senohraby a odbočkou Mirošovice. Ale na tomto úseku pokračují přípravné práce již od začátku ledna.

Úsek z Mnichovic do Senohrab jsem 31.3. prošel a udělal pár ilustračních fotek.

Je 31.března a je vyloučena 1.traťová kolej mezi Senohraby a Strančicemi. Úsek jsem sice prošel ve směru od Mnichovic, ale dění si popíšeme, jak už mám ve zvyku, od počátku ke konci tratě. Tedy od Senohrab. A nakonec dám pár fotek do fotogalerie:

V Senohrabech na pražském záhlaví, tedy mezi výhybkou č.5 a vjezdovým návěstidlem 1S probíhá svařování kolejnic. V době, kdy jsem se tam pohyboval, právě dělali nad opravovaným propustkem a projížděl po 2.koleji měřící vlak kolejového svršku. Mezi Senohraby a Mirošovicemi klid, na zastávce Mirošovice u 2.TK jsou vykáceny náletové dřeviny a bagr upravoval terén pro stavbu protihlukové stěny na zastávce. Je zde vyvrtáno a z větší části již osazeno zabetonovanými armaturami asi dvě třetiny budoucích opěr stěny. Stěna bude podél celé zastávky, podívat se můžete do tabulky a na mapku.

Také opět pokračují práce na podchodu pod 1.TK a úpravy vchodu do podchodu z nástupiště.

Za dálničním mostem je vykáceno dost stromů a křovisek, upravena příjezdová cesta od mostu dále podél drážního domku až k Př.2L odbočky Mirošovice. Také zde je intenzivně budována protihluková stěna.

V oblouku mezi senohrabskou Př.1S a místem, kde stálo Hr.Mirošovice je opět asi deset maníků svařujících termitem kolejnice. Otázku, proč je svařováno na svařeném úseku, nebudu rozvádět… Ve skalách za bývalým hradlem, vlastně před vjezdovými návěstidly odbočky Mirošovice hučí kompresor a jsou do skály vrtány otvory pro upevnění trakčních stožárů. Je zde mohutný skalní masív, takže to není ojedinělý případ, kdy se nebagruje díra a do ní následně nezabetonuje ocelová armatura, ale skála se jen odseká, vyrovná betonem a následně se šrouby zavrtávají.

Na obou stranách obou zářezů mezi vjezdovými návěstidly až k výhybkám odbočky je dokončována sanace skal.

Tím jsme na odbočce, za ní u 2.TK koleje jsou opět vykáceny dřeviny a bude se stavět protihlukovka mezi tratí a pár obytnými domy. Až k Mnichovicům podél obou kolejí jsou vykáceny velké stromy a nálety. A na zastávce Mnichovice zmizela trafika.

V dalších výlukách budou EŽ pokračovat v hloubení a betonování základů pro trakční podpěry a tyto poté stavět. Samozřejmě se nezastaví ani výstavba tolik diskutovaných protihlukových stěn. A asi většina místních je zvědavá, jak dopadne jednání ohledně výstavby podjezdu a zrušení přejezdu v Mnichovicích.

Ve fotogalerii je tentokrát jen několik fotografií, po zahájení nepřetržité výluky bude co fotit.

FOTOGALERIE