Rokycany – Plzeň 1.5.2016

RoPL 1.5.2016

Po čase opět reportáž ze stavby „Modernizace železniční trati Rokycany-Plzeň“. Na stavbu jsem se dostal v neděli 1. 5. 2016. Vyrazil jsem autem, ale měl jsem málo času, proto nejsou fotky ze všech obvyklých míst. Také chybí moje video z vlaku, pro změnu jsem natočil trochu jiné. O video z vlaku ale nepřijdete, naštěstí se o stavbu nezajímám jen já…

Rokycany – Klabava – Ejpovice

V úseku Rokycany – Ejpovice se skoro nic neděje. Slíbené laníčkování troleje, úprava štěrkového lože a finální podbití by mělo proběhnout v obouch kolejích v srpnu, po skončení výluky na Doubravce. A pak už se snad můžeme těšit na 120 km/h. Na severní straně zastávky Klabava došlo k demolici drážního objektu a na jeho místě vyrostl stožár a boudička systému GSM-R. Aktuálně je dokončován chodník od zastávky k silnici. Dvě fotky v galerii níže.

Ejpovice – Kyšice – portály tunelů

Na ejpovické přeložce je zprovozněna místní komunikace pod novým mostem. Je propojen zářez od Ejpovic až k rampě staveništní komunikace směrem k lomu, kam se vyvážela „řídká“ rubanina z prvního úseku tunelu. Nyní vypadá rubanina spíše jako štěrk, takže se používá na různé zásypy, zpevnění cest, prostě skoro všude. I v lomu vzníká deponie pro další použití. Pár hromádek je už i u portálů na Doubravce. Pokračuje budování dalších „panelových“ stěn. Základ stožáru VVN u mostu silnice II/180 už je téměř zasypán. Dále ke startovací jámě rostou gabiony. Před cca 14 dny silná bouřka propláchla stavbu včetně startovací jámy, stopy vody jsou vidět na mnoha fotkách.

Ražba

Aktuálně zbývá do prorážky 333m, takže je vyraženo přes 3,8 km. Průměr za poslední dobu je 10m za den. Termín prorážky se opět posunul a momentálně se mluví o konci června.

Portály tunelů Dobravka – most Potoční – zastávka Doubravka – mosty Mohylová a Úslava

Byla rozšířena a vyasfaltována příjezdová komunikace od Újezda k portálům Doubravka, kde je vše připraveno na vykouknutí Viktorky.
Na opěrné zdi k parku zbývá dobetonovat poslední kus římsy. Zeď je obkládána kamenem. Před mostem Potoční je staveništní železniční přejezd P 8447 a několik základů sloupků PHS. V noci na 1. 5. 2016 byla uložena nová ocelová konstrukce mostu. Les sloupků PHS pokračuje přes zastávku k mostu Mohylová. Na zastávce bylo zdemolováno nástupiště zastřešení výstupu z podchodu, budují se trativody. Pod mostem Mohylová je povolen vjezd jen pro stavbu, IZS a MHD. PHS za mostem je téměř dokončena. Výztuž mostovky nad Úslavou vypadala téměř dokončeně. Za koncem stavby se také pracuje, tam už jsem ale nedošel… Ale je to vidět na videích na konci článku.

Čtěte také  Sudoměřice - Votice: oznámení zahájení stavebního řízení

Výluka 2. TK na Doubravce by měla končit 29. července 2016 a krátce předtím opět proběhne zátěžovka s parními lokomotivami.

Všechny fotky jsou stále z technických důvodů na rajčeti, kde jsou i reportáže z 19. 3., 6. 2. 2016.

Noční fotky ukládání ocelové konstrukce mostů Mohylová a Potoční od Tomáše Adamce

Videa

Moje video od Ejpovic do Plzně k Úslavě. Vlaky, průjezdy pod mosty a po staveništních komunikacích…

Další videa natočil malcait sekeremetenec.
Zadní pohled z osobáku do Chrástu ve čtvrtek 28.4.2016 – není tam ještě OK mostu Potoční.

Boční pohled z osobáku od Chrástu z 28.4.2016 a pár záběrů z hlaváku.

Na stavbu se chystám zase tak za měsíc a pak doufám na prorážky. Budou vlastně dvě. První, když vykoukne vršek hlavy štítu a druhá, až se prochroustá celou lavicí.
Snad se mi podaří napsat článek. Pokud ne, tak fotky budou určitě na rajčeti.

1 komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*