Jižní Ejpovický tunel proražen

Razicí štít Viktorie se 11.června 2016 v 15:06 po roce a čtyřech měsících vynořil  na povrch u portálu Doubravka. Urazil přitom 4150 metrů pod zemí.

Již v úterý 7.6.2016 v 11:15 dorazil k tzv. lavici, vykoukla horní část štítu a do dnešního dne si razil lavicí cestu ven.

Při této příležitosti dnes probíhá den otevřených dveří, návštěvníci tak mohli pozorovat definitivní prorážku.

 

Po dokončení ražby bude řezná hlava demontována a převezena zpět k portálu Kyšice, zatímco zbytek technologie „zacouvá“ k portálu Kyšice dokončeným tunelem. Následně bude štít připraven pro podzimní zahájení ražby severního tubusu.

Podívejte se i na průběžnou reportáž z akce.

Martin Flohr pořídil sérii fotografií z dnešní prorážky, video z celé akce přidáme zítra.

Fotogalerie z prorážky
Ro-Pl-prorazka2-2016-06-11

 

  • Razicí štít byl vyroben v Německu a jeho hlavní části byly dopraveny po vodní cestě z německého přístavu Kehl na Rýnu, soustavou vodních kanálů se dostal k Magdeburku a po Labi až do přístavu v Lovosicích (Po Labi připluly hlavní díly razicího štítu pro Ejpovice).
  • 23. ledna 2015 – Podle staré tradice byla do portálu nově vznikajícího tunelu v Ejpovicích uložena soška svaté Barbory, patronky všech horníků. Za účasti nejvyšších představitelů Správy železniční dopravní cesty a společností Metrostav a Subterra byl štít pokřtěn jménem Viktorie.
  • 24. ledna.2015 byl štít v rámci Dne otevřených dveří představen veřejnosti
  • 4. února 2015 začala Viktoria ukusovat první metry jižního tubusu

 

TBM = Tunnel Boring Machines
Ražený průměr – 9,89 m
Celková délka stroje – cca 110 m
Celková hmotnost – cca 1 800 t
Sestava stroje – řezná hlava, tubus štítu, mostovka a 5 vozů závěsu

Typ prstence – 7+1
Vnější průměr prstence – 9,5 m
Vnitřní průměr prstence – 8,7 m
Délka segmentu – 2 m
Hmotnost celého prstence – 60 013 kg

Maximální přítlak od pístů na tybinky – 67 193 kN
Velikost valivého dláta – 18 palců
Počet stop pro řezné disky – 58
Počet řezných zubů – 122

Délka šnekového dopravníku – 15,4 m
Vnitřní průměr šnekového dopravníku – 0,9 m

Celkový instalovaný výkon motoru – 3 600 kW
Max. kroutící moment – 27 658 kNm
Rychlost otáčení – 0 až 4,5 otáček za minutu

ODKAZ
Karlštejn - Beroun: zastávka Srbsko v novém
Upozorni mě
Upozornit na
guest
3 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Jaromír Pavlíček
Jaromír Pavlíček
3.8.2016 11:34

Dobrý den,
mam dotaz:
Ve směru na Plzeň je vstup do tubusu vpravo, na straně Plzně je vystup vlevo.
Tzn., že se tubusy budou křížit?
Děkuji za odpověď.
J.pavlíček
.

Pavel
Pavel
16.6.2016 14:46