V září má započít modernizace traťového úseku z Hostivaře do Vršovic

Během září letošního roku by měly započít stavební práce na modernizaci traťového úseku z Hostivaře do Vršovic, včetně přestavby stanice Praha-Vršovice a výstavby dvou nových železničních zastávek na Zahradním Městě a v Edenu.

Po přípravných pracech by první nepřetržitá výluka měla začít 19.září 2016 v 9 hodin a skončit 10.prosince o půlnoci. Postupně by se práce měly dotknout celého úseku od záběhlické odbočky, vjezdové skupiny bývalého vršovického „ranžíru“ až po odjezdovou skupinu téhož seř.n. Stavební práce se zatím nedotknou osobního nádraží ani trati č.221.

Pokud se stavba opravdu „rozjede“, podrobnosti přineseme později, stejně jako případné změny. Připomínky a doplnění je možno zanechat v komentářích pod článkem.


Od 19.září 2016 mají být vyloučena tato zařízení:

  • staniční koleje č.1 až 8 bez trakčního vedení
  • malešické a hostivařské zhlaví (po námezník výhybky č.3), navazující na zmíněné koleje
  • odjezdové zhlaví navazující na zmíněné koleje po námezníky výh.č. 46a, 50 a 51
  • kolejově dálková kolej po nám.výh.č. 401 v dopravně Praha-Vršovice vjezd.n.
  • spojovací kolej od hrotů výh.č. 12 po nám. výh.č. 3
  • kolejově odstavná Třešňovka, dálkově odvratná kolej

 

Koleje mají být zrušeny mají zde započnout práce na rekonstrukcích mostů a zbudování nové traťové koleje.

Strašnické nákladiště bude možno obsluhovat pouze z 1.traťové koleje Vršovice – odb.Záběhlice přes provizorní výhybku. Provizorní výhybka má být vložena o víkendu 22. a 23.října 2016.

 

V říjnu by pak měly začít stavební práce i v čekacích kolejích, odjezdovém nádraží. Vyloučena by měla být tato zařízení :

  • čekací koleje: staniční kolej č.104 bez trakčního vedení – do km 0,600, trakční vedení bude mezi izolacemi v km přibližně 0,300 – 1,140
  • odj.n.: kolejově staniční koleje T2 až T12, „kusá kanál“, T18 až T22, T 22 „kusá“
  • zhlaví vjezdové navazující na zmíněné koleje (po námezník výhybky č. 189 a po hrot výh.č. 214
  • zhlaví pražské navazující na zmíněné koleje (po nám.výh. č.235 a nám.výh.č. 234)
  • napěťově všechny zmíněné koleje (od úsekového odpojovače ÚO 6 po ÚP 515)
Čtěte také  V Poříčanech pokračuje rekonstrukce nástupišť

 

V čekacích kolejích má být kolej č.104 zrušena. V odjezdové skupině seřaďovacího nádraží mají být též výše jmenované koleje zrušeny a uskutečnit se rekonstrukce mostů, stavba nové traťové koleje, nových nástupišť a podchodu.

Jedná se tedy o zahájení prací v lokalitě Eden, v místě budoucí nové železniční zastávky (v prostranství před bývalým ústředním stavědlem).

 

Od 22.října 2016 je pak z výše zmíněných důvodů v odjezdové skupině seřaďovacího nádraží dále navrženo vyloučit tato zařízení:

  • vjezdové zhlaví navazující na staniční koleje T14 a T16 po seř.náv. Se 14
  • kolejově obě zmíněné koleje a „písková“ kolej
  • pražské zhlaví, navazující na obě zmíněné koleje po nám.výh. č.239
  • kolejově „dálková“ kolej v části od seř.náv. Se 6 po Se 14
  • traťová kolej č. 91 bez trakčního vedení
  • spojovací kolej po Se 6

 

(aktualizace 31.8.2016)


Zdroje:

SŽDC, vizualizace SÚDOP/SŽDC

6 komentářů

  1. Nebyl by prosím někde nějakej plánek, abychom si pod těmi čísly kolejí, výhybek a návěstidel něco představil? Nebo screenshot z map, kde by se příslušné oblasti vybarvily? Dík

  2. My plánky nesmíme dávat, nesmíme psát o přepínání na CDP podrobněji, nesmíme nic. Ale v takových Olbramovicích mohou všechno,především pak porušovat předpisy, nařízení a hlukové limity bez ohledu na okolí a přitom to tam „domrvili“ právě oni (opět nesmíme napsat kdo).

  3. Squelé zpravodajství z dlouho očekávané stavby. A teď ten dotaz: můžeme alespoň v koutku duše doufat, že vznikne webova jámka podobně jako v případě přestavby Hostivařského nádraží? (Dnes už historické záznamy na janeba.net/hostivar).

Komentáře jsou uzavřeny