Vláda schválila zavedení expresních vlaků do Lince

SONY DSC

Vláda ve středu 31.srpna 2016 schválila na svém jednání návrh na zavedení expresních vlaků z Prahy do Lince. Potvrdil to ministr dopravy Dan Ťok. Čtyři páry expresních spojů by ročně měly přijít na zhruba 85 milionů korun. Zkrácení jízdní doby na přibližně čtyři hodiny podle ministerstva dopravy zatraktivní železniční spojení mezi ČR a Horními Rakousy. Zároveň by se podle předpokladů resortu měl zvýšit i počet cestujících na trase z Prahy do Tábora a Českých Budějovic.

„Znamená to, že od nového jízdního řádu bude jezdit vlak do Českých Budějovic a Lince o 40 minut rychleji. Je to dobrá zpráva pro všechny cestující. Investice, které jsme dali do modernizace, tak mají svůj reálný výsledek. A jsem rád, že se podařilo prodloužit dotace na provoz této linky,“ uvedl Ťok.

V současnosti železniční spojení do Rakouska zajišťují rychlíkové spoje, které zároveň obsluhují i menší města na trase mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Vlaky do Lince v průměru jedou 61kilometrovou rychlostí a nejsou konkurenceschopné vůči autobusům. Ty trasu Praha – Linec urazí za tři hodiny a 50 minut, o hodinu rychleji než vlak, uvedlo ministerstvo.

Trať takzvaného čtvrtého železničního koridoru je přitom na řadě míst nová a umožňuje výrazné zkrácení dojezdových dob, pokud by na ní mohly jezdit expresní vlaky s minimem zastávek. Navrhované spojení, které by cestou stavělo pouze v Táboře a v Českých Budějovicích, by cestu do Lince mohlo urazit za čtyři hodiny a 10 minut. Z Prahy by tyto vlaky měly vyjíždět v 06:00, 10:00, 14:00 a 18:00.

Úřad nicméně současně plánuje zachování současné podoby spojení mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Tyto vlaky i nadále zůstanou v provozu se 60-minutovým intervalem ve špičce a dvouhodinovým mimo špičku, uvedlo ministerstvo. Kromě nynějších zastávek plánuje úřad u tohoto druhu spojů rozšířit zastavení o Planou nad Lužnicí.

Ke stažení v PDF: Návrh JŘ 2016/17 trať 220

Čtěte také  Návrh vlakového JŘ pro rok 2016/17


Zdroje: 
ČTK, Dopravní noviny
Vláda ČR
(Nový provozní koncept dálkové železniční dopravy na lince Praha – České Budějovice – Linz)

 

2 komentáře

  1. Zbytek IV koridoru – konkrétně úsek Votice-Sudoměřice by se měl začít stavět na podzim příštího roku – tolik tiskové oddělení SŽDC

    • Děkujeme za zprávu. To jste někde vyčetl nebo Vám takto oficiálně odpověděli?
      Podzim 2017 je ovšem velmi optimistická varianta, soudě dle zpráv ze zákulisí, ať tak či tak, přijde a bude to 🙂

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*