Vláda schválila zavedení expresních vlaků do Lince

SONY DSC

Vláda ve středu 31.srpna 2016 schválila na svém jednání návrh na zavedení expresních vlaků z Prahy do Lince. Potvrdil to ministr dopravy Dan Ťok. Čtyři páry expresních spojů by ročně měly přijít na zhruba 85 milionů korun. Zkrácení jízdní doby na přibližně čtyři hodiny podle ministerstva dopravy zatraktivní železniční spojení mezi ČR a Horními Rakousy. Zároveň by se podle předpokladů resortu měl zvýšit i počet cestujících na trase z Prahy do Tábora a Českých Budějovic.

„Znamená to, že od nového jízdního řádu bude jezdit vlak do Českých Budějovic a Lince o 40 minut rychleji. Je to dobrá zpráva pro všechny cestující. Investice, které jsme dali do modernizace, tak mají svůj reálný výsledek. A jsem rád, že se podařilo prodloužit dotace na provoz této linky,“ uvedl Ťok.

V současnosti železniční spojení do Rakouska zajišťují rychlíkové spoje, které zároveň obsluhují i menší města na trase mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Vlaky do Lince v průměru jedou 61kilometrovou rychlostí a nejsou konkurenceschopné vůči autobusům. Ty trasu Praha – Linec urazí za tři hodiny a 50 minut, o hodinu rychleji než vlak, uvedlo ministerstvo.

Trať takzvaného čtvrtého železničního koridoru je přitom na řadě míst nová a umožňuje výrazné zkrácení dojezdových dob, pokud by na ní mohly jezdit expresní vlaky s minimem zastávek. Navrhované spojení, které by cestou stavělo pouze v Táboře a v Českých Budějovicích, by cestu do Lince mohlo urazit za čtyři hodiny a 10 minut. Z Prahy by tyto vlaky měly vyjíždět v 06:00, 10:00, 14:00 a 18:00.

Úřad nicméně současně plánuje zachování současné podoby spojení mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Tyto vlaky i nadále zůstanou v provozu se 60-minutovým intervalem ve špičce a dvouhodinovým mimo špičku, uvedlo ministerstvo. Kromě nynějších zastávek plánuje úřad u tohoto druhu spojů rozšířit zastavení o Planou nad Lužnicí.

Ke stažení v PDF: Návrh JŘ 2016/17 trať 220

ODKAZ
Návrh vlakového JŘ pro rok 2016/17


Zdroje: 
ČTK, Dopravní noviny
Vláda ČR
(Nový provozní koncept dálkové železniční dopravy na lince Praha – České Budějovice – Linz)

 

Upozorni mě
Upozornit na
guest
4 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
František Zažímal
František Zažímal
28.3.2019 15:06

Zrovna jsem se díval na to, jak pokračuje výstavba nové dvoukolejné trati v úseku Sudoměřice – Votice. Musím říct, že se dělníci opravdu snaží, aby byla dokončena v řádném termínu, který je uvedený ve formuláři stavebního povolení. Dokonce už začali budovat pilíře pro budoucí přemostění nějakého údolí nedaleko obce Heřmaničky. Pevně věřím, že se jim podaří dobudovat všechny důležité estakády do konce srpna 2021. Po celkovém dokončení tohoto úseku IV. tranzitního koridoru se budeme konečně všichni projet po moderní trati, která svými hlavními parametry (dvoukolejnost, navýšení traťové rychlosti, absence úrovňových železničních přejezdů,…) bude konečně odpovídat požadavkům, které jsou na železnici kladeny v 21. století.

Ondrej
Ondrej
5.9.2016 09:28

Zbytek IV koridoru – konkrétně úsek Votice-Sudoměřice by se měl začít stavět na podzim příštího roku – tolik tiskové oddělení SŽDC