Optimalizace trati Beroun (včetně) – Králův Dvůr

Stavba je situována od katastru Tetín v km 37,461 – 37,900, dále v prostoru stávající železniční stanice Beroun osobní a seřaďovací nádraží, pro traťový úsek Beroun – Zdice v úseku Beroun – Králův Dvůr a železniční zastávky Králův Dvůr v km 42,700, navazující na dokončenou stavbu „Optimalizace trati Beroun – Zbiroh“.
Celková délka stavby je 5,239 km.

Rozhodující náplní stavby je rekonstrukce železničního spodku a svršku pro zvýšení maximální traťové rychlosti na 120-150 km/h pro soupravy s naklápěcí skříní, úprava nástupišť pro výšku hrany nad temenem kolejnice 550 mm, včetně bezbariérového přístupu pro cestující, přejezdů, mostů, podchodů a propustků, modernizace zabezpečovacího zařízení s dálkovým ovládáním stanic z vybraného uzlu (Beroun), s možností připojení na CDP Praha, zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech, výstavba odpovídajícího sdělovacího a informačního zařízení, kabelizace, rekonstrukce trakčního vedení vč. DŘT , elektronická ochrana technologií a technologických objektů, kamerový systém pro zajištění bezpečnosti cestujících a protihluková opatření. Zcela novým prvkem je podpůrná trakční měnírna pro posílení zvyšujících se el. odběrů a zálohu pro dočasně odpojených el. zdrojů.

Ve výběrovém řízení uspěla 8.11.2016 Společnost Beroun s nabídkou 1 818 000 000,- Kč, druhý uchazeč, STRABAG Rail a.s. se o zakázku ucházel cenou 1 823 470 274,12 Kč. Základním hodnotícím kritériem výběrového řízení byla nabídková cena.

Vítězná Společnost Beroun je tvořena firmami:

  • EUROVIA CS, a.s. – správce, společník 1
  • OHL ŽS, a.s. – společník 2
  • GJW Praha spol. s r.o. – společník 3
  • SUBTERRA, a.s. – společník 4

 

 

Schéma výchozího stavu
Schéma výchozího stavu

 

Schéma konečného stavu
Schéma konečného stavu

 

Srovnávací fotografie z let 1953/2011 (zdroj: kontaminace.cenia.cz)

Nabízím ke srovnání tři dvojice fotografií z let 1953 a 2011. Posun na další dvojici provedete šipkou vpravo dole.
Fotografie jsou oproti schématům o 180° otočeny.

  • Before-Beroun 1953 / 2011
    After-Beroun 1953 / 2011
    1953 Beroun 1953 / 2011 2011
  • Before-Beroun 1953 / 2011
    After-Beroun 1953 / 2011
    1953 Beroun 1953 / 2011 2011
  • Before-1953
    After-1953
    Before 1953 2011

Fotogalerii z přípravných prací naleznete zde >>


Zdroj: Portál veřejných zakázek, internet

Schémata zpracoval: OHL ŽS a.s.

Titulní fotografie: Karel Smejkal

3 komentáře

  1. Můžete prosím přiložit lepší schéma nového kolejiště? Nebo kde bych jej našel.
    Ono to z tohoto obrázku vypadá, že SK 0 a 1 se na západním zhlaví sbíhají.. Je to skutečně tak? Čili plynulé křížení na hlavní trati není možné..

    • Lepší schéma než toto sem nedám. Musel bych ho rozdělit do několika obrázků, je rozsáhlé. Tím by ztratilo na přehlednosti. Obrázek si stáhněte do počítače a zvětšete v editoru.

      Edit: schéma konečného stavu ve větším rozlišení jsem vám poslal na mail, který jste uvedl jako váš kontaktní v komentáři

Komentáře jsou uzavřeny