Plzeňský uzel léto 2017

Píše se 5.7.2017 a práce na Plzeňském uzlu probíhají i na Státní svátek Cyrila a Metoděje.

Pro naše čtenáře jsem zachytil momentky ze stavby Plzeňského uzlu z 2.stavby

  • 3. a 5. a 6. nástupiště
  • mosty přes Mikulášskou ulici

3.stavby

  • mimoúrovňové křížení 3. tranzitního koridoru ve směru Plzeň-Cheb a tratě Plzeň – Domažlice – státní hranice
  • mimoúrovňového křížení železniční tratě Plzeň – Domažlice se silnicí I/26 Domažlická

Pro úplnou orientaci v železničních stavbách na území Plzně prosím nahlédněte na obrázek níže. Černá linie označuje návrh budoucí východní části vnitřního obchvatu Plzně.

Plzeňský uzel – jednotlivé stavby, zdroj SŽDC materiály 2016

2.stavba – Plzeň Hlavní nádraží

Most blíže k centru je zdemolován a na jeho místě je již budován most nový. Na fotografiích můžete spatřit stavbu pilíře nového mostu. Na most blíže Mikulášskému náměstí je převedena veškerá doprava.

Plzeň Hlavní nádraží

 

Čtěte také  Vlečka Strančice - Velké Popovice bude obnovena

 

3.stavba – Přesmyk domažlické trati

Už několik týdnů probíhá demolice objektů bránící stavbě mimoúrovňového křížení železniční tratě Plzeň – Domažlice se silnicí I/26 ulice Domažlická

Areál Škody je nedotknutelné zakleté území, chráněný snad ozvěnou minulosti „mafiánské“ privatizace… Marně hledám informace, proč se neuskutečnila stavba dle původního plánu, kdy tratě na Cheb a Domažlice vedou souběžně ve stejné výšce bez přesmyku. Domažlická trať vlevo a chebská trať vpravo směrem od Plzně Hlavní nádraží?? A to se jednalo pouze o pár metrů čtverečního opuštěného území z areálu Škody, kde na betonu rostou břízy…

Přesmyk Domažlické trati

 

 

2 komentáře

  1. Proč přesmyk? Z dokumentace stavby:
    Dlouhodobě preferovaný hlavní směr Praha – Plzeň – Cheb – Německo však v současné době nevyhovuje a naopak hlavním směrem se stává směr Praha – Plzeň – Domažlice – Německo a druhým směrem České Budějovice – Plzeň – Cheb, čemuž odpovídá i výhledové vedení vlaků osobní i nákladní dopravy. Aby se předešlo koliznímu křížení směrů na chebském zhlaví nebo obvodu Jižní předměstí ŽST Plzeň hl.n., bude realizováno nové mimoúrovňové křížení obou tratí s přeložkou domažlické trati a dvoukolejnou tratí až k odbočce Nová hospoda. V souladu s přípravnou dokumentací by měla výhybka v odbočce Nová hospoda a koleje ve směru Plzeň-Jižní předměstí umožňovat rychlost až 120 km/h. Toto řešení je připraveno jak pro výhledovou přeložku trati Plzeň – Nýřany – Domažlice tak pro případnou rekonstrukci stávající jednokolejné trati a zvýšení traťové rychlosti.

    • Ahoj. Dekuji za vysvetleni. Ocenuji tvoji snahu. Mam ten pocit, ze pravdepodobne budes vedet vice jak v teto zalezitosti tak i ohledne dalsich staveb, spravne? Popr. ze ano rad bych te poprosil o obcasnou vypomoc. Predstavuji si to tak, ze te oslovim s konkretnim tematem a ty mi poradis a doplnis informace ty ktere jsou povolene. Predem dekuji a popr se omlouvam za obtezovani

Komentáře jsou uzavřeny