Stav příprav staveb čtvrtého koridoru – srpen 2017

Modernizace trati Nemanice – Ševětín

Doběhlo územní řízení s vybranou nákladnou tunelovou variantou „C2“ – varianta dvou dvoukolejných tunelů „Goliáš“. Stavba však není momentálně ekonomicky efektivní a tudíž není financovatelná z fondů OPD a SFDI (Operačního programu Doprava a Státního fondu dopravní infrastruktury). Zkráceně to tedy znamená, že se zatím stavět nebude – nicméně probíhá další pokus o přepočet. Rovněž běží převod posledních dvou pozemků.

Více jsme psali naposledy zde.

Modernizace trati Veselí nad Lužnicí – Tábor – II. část, úsek Veselí nad Lužnicí – Doubí u Tábora, 2. etapa Soběslav – Doubí

Momentálně stále probíhá výkup pozemků. Stav výkupu k červenci 2017 je zde.

Termín odevzdání konečného zpracování příslušné části administrativy stavebního projektu byl dodatkem posunut z července na konec září 2017.

Modernizace trati Sudoměřice u Tábora – Votice

Uzavření nabídek bylo nejprve prodlouženo o měsíc, poté ještě o další tři týdny do 15.srpna 2017. Nejnižší nabídku v hodnotě 4,378 milardy korun českých podala firma OHL ŽS (stavělo i předchozí úsek Tábor – Sudoměřice u Tábora). Druhé je pak sdružení firem Strabag Rail, Subterra a Eurovia (4,430 mld.Kč), třetí je Skanska (4,675 mld.Kč), posledními z pětice jsou zájemci ze zahraničí – slovenské sdružení firem TSS Grade, Doprastav, Satra a Slovenské tunely (4,688 mld.Kč) a řecká stavební společnost Aktor ATE, která se nedávno hlásila do tendru na modernizaci trati z Dětmarovic do Českého Těšína.

Čtěte také  Hostivař - Hlavní: Modernizace odložena, oprava původní trati nutná!

Pokud se některý z neúspěšných uchazečů neodvolá, počítá SŽDC se zahájením prvních prací během listopadu 2017. Celá stavba by měla trvat 46 měsíců.

Optimalizace traťového úseku Praha Hostivař – Praha hl.n., 2. část

Odvolání firmy Eurovia stále řeší Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).  Všechny výluky (pro měsíce srpen až říjen 2017) pro tuto stavbu byly ke dni vydání tohoto článku odvolány. Situace bude dále řešena podle vývoje u antimonopolního úřadu a rovněž podle prodloužení stavebního povolení.  Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (SŽDC, s.o.) se však již prostřednictvím svého tiskového mluvčího nechala v médiích slyšet, že do konce roku 2017 stavba možná ani nezačne (zdroj zde).


Prameny:
SŽDC, s.o.
www.zdopravy.cz

1 komentář

  1. Výkupy pro Dynín-Neplachov, neboli Nemanice-Ševětín 1. stavba 2. část jsou dneškem hotové (v článku to je nelogicky smícháno s 2. stavbou) a probíhá stavební řízení. Snad se brzy dočkáme i soutěže na realizaci.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*