DB dokončila trať VDE 8 aneb Berlín-Mnichov vlakem pod 4h

Dne 31.8.2017 Dautche Bahn slavnostně zahájila provoz na trati mezi městy Bamberg a Erfurt s povolenou maximální rychlostí dosahující 300 km/h. Trať Bamberg -Erfurt byla posledním úsekem chybějící k zprovoznění tratě Berlín-Mnichov, známou pod zkratkou VDE8. Zatímco v Čechách se staví nebo jsou v projektové realizaci železniční stavby konkurující žlutým autobusům, německá vláda touto stavbou tratě Berlín-Mnichov útočí na jiné ambice, mají sen konkurovat letecké dopravě mezi těmito městy. 

Stavba Bamberg a Erfurt je posledním úsek uvedený do provozu na trati Berlín- Mnichov. Trať dlouhá cca 130 km zdolává Duryňský les velkolepými mosty a tunely. Celková délka tunelů činí přes 36km. Na trase nalezneme např. tunel měřící přes 8,5 km a další cca 7,5 km.

Trasa z Berlína do Mnichova měří 623 kilometrů přes Halle, o 29 kilometrů více přes Lipsko. DB při představení vlaku potvrdily, že pod čtyři hodiny pojedou tři páry vlaků ICE Sprinter, které po cestě zastaví jen v Halle, ostatní vlaky pojedou přes Lipsko. Z něj se stává ještě větší železniční uzel, než jakým byl dosud. Vlaky Berlín – Mnichov zde budou navazovat na jiné rychlovlaky směr Frankfurt.

zdroj.: zdopravy.cz

Dopravní projekt Deutsche Einheit Nr 8 (VDE 8):

  • Leipzig / Halle-Berlin: prodloužení, 187 km, 2 mosty, uvedení do provozu 2006
  • Erfurt-Lipsko / Halle: nová budova, 123 km, 3 tunely, 6 mostů, uvedení do provozu 2015
  • Ebensfeld-Erfurt: nová budova, 107 km, 22 tunelů, 29 údolních mostů, uvedení do provozu 2017
  • Norimberk-Ebensfeld: rozšíření, 83 km, 2 tunely, 2 mosty, uvedení do provozu v roce 2012

Video ke slavnostnímu zahájení provozu Bamberg-Erfurt:

zdroj: youtube kanál Deutsche Bahn Konzern

Čtěte také  V Poříčanech se cestující dočkají nových nástupišť a příchodů na nádraží

 

Medailonek k historii výstavby tratě Berlín-Mnichov VDE8:

zdroj: youtube kanál Deutsche Bahn Konzern

 

Technické zajímavosti ze stavby Berlín-Mnichov VDE8:

zdroj: youtube kanál Deutsche Bahn Konzern

 

Něco ke zasmání či snad k pláči aneb trať Plzeň-Domažlice-st.hranice SRN

Dne 30. 6. 2017 byla podepsána mezi SUDOP Praha a.s. a SŽDC smlouva o dílo „Modernizace trati Plzeň – Domažlice – st. hranice SRN, 1. stavba, nová trať Plzeň (mimo) – Stod (včetně)“, ve variantě 4e (jednokolejná varianta). Tato skromná šetřící varianta nenabízí důstojné, a vůbec ne vysokokapacitní napojení na moderní trať 21. století Berlín-Mnichov. Tato varianta vymazává velkorysou investici 5-7,5 miliardy do Ejpovického tunelu. Tato stavba bude asi dlouhá desetiletí jediným úsekem tratě Praha-Plzeň-Domažlice-st.hranice SRN, kde je potenciálně možné provozovat rychlost 200 km/h (konstrukční rychlost dvou-tubusového tunelu). Po zahájení provozu bude rychlost omezena na 160km/h. „Bojím se, že absence tlumičů rázových vln na západním portále tunelu, nacházejícím se na předměstí Plzně, nedovolí ani v budoucnu zvýšení rychlosti na konstrukčních 200 km/h. Důvodem mých obav jsou emise hluku a vibrací.“

Posuzované varianty ve studii tratě Plzeň-Domažlice

1 komentář

  1. Oprava Google translatoru: Neubau v tomto kontextu znamená novostavba, ne nová budova. Ausbau je v českém kontextu modernizace, ne prodloužení nebo rozšíření.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*