Hostivař – Hlavní nádraží: ÚOHS nařídil nové posouzení nabídek

Praha-Vršovice, osobní nádraží |foto: koridory.cz, mirekk

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) svým rozhodnutím z 12.9.2017 nařídil Správě železniční dopravní cesty (SŽDC) nové přezkoumání nabídek výběrového řízení na zhotovitele stavby Optimalizace traťového úseku Praha Hostivař – Praha hl. n., II. část – Praha Hostivař – Praha hl. n.

Podnět k přezkoumání řízení podala společnost EUROVIA CS, jako vedoucí firma sdružení „Společnost Hostivař“, jejímiž společníky je kromě EUROVIE ještě STRABAG Rail a.s. a GJW Praha spol. s r.o. V napadeném řízení z 19.5.2017 zvítězilo sdružení pod vedením společnosti Metrostav s cenou 3,487 miliardy korun. Druhou nejnižší nabídku podalo sdružení  stavebních firem Eurovia, Strabag Rail a GJW Praha – 3,680 miliardy korun.
Společnost Chládek&Tintěra, která si do sdružení přibrala rakouskou společnost Habau nabídla třetí nejnižší cenu 3,686 miliardy korun (více zde).

V rozhodnutí ÚOHS jako důvod pro své rozhodnutí mimo jiné uvádí:

Zadavatel (SŽDC) nedodržel postup stanovený v § 59 odst. 1 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, v návaznosti na zásadu transparentnosti uvedenou v § 6 odst. 1 citovaného zákona tím, když posoudil kvalifikaci vybraného uchazeče – společnosti „MTS+SwieR+SMP-Hostivař II“ s vedoucím společníkem společnosti Metrostav a.s., (…) zastupující společníky společnosti: Swietelsky Rail CZ s.r.o., (…) a SMP CZ, a.s. (…) – jako splněnou, ačkoliv neměl postaveno najisto, zda jmenovaný uchazeč splňuje technický kvalifikační předpoklad stanovený v bodě 9.7 „Technické kvalifikační předpoklady:“ písm. c), h), k), a l), části 2 „Pokyny pro dodavatele“ dílu 1 „Požadavky a podmínky pro zpracování nabídky“ zadávací dokumentace ve vztahu ke členům personálu „specialista (vedoucí prací) na železniční svršek a spodek“, „specialista (vedoucí prací) na geotechniku“, „osoba odpovědná za ochranu životního prostředí“ a „osoba odpovědná za odpadové hospodářství“, čímž se stal postup zadavatele netransparentním, přičemž uvedený postup zadavatele mohl podstatným způsobem ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky, a dosud nedošlo k uzavření smlouvy.

Opět se tedy posouvá zahájení prací na nejvytíženější části 4. železničního koridoru. První posun způsobilo v létě 2016 rozhodnutí SŽDC o zrušení výběrového řízení, ve kterém zvítězila společnost Chládek & Tintěra. SŽDC jej zrušila s odůvodněním, že nešlo jednoznačně posoudit kvalifikaci uchazečů (informovali jsme zde).

Čtěte také  Řada nádražních budov je pro potřeby SŽDC naddimenzována

 

 

 

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*