Přestavba žst. Čelákovice je před dokončením

Dne 3. 9. 2018 jsem znovu zavítal do Čelákovic, abych zde navštívil dokončovanou stavbu rekonstrukce železniční stanice. Tentokrát jsem se vydal na místa, která nebyla vidět detailně v prvním příspěvku.

Jako první bude možno na fotografiích vidět pražské zhlaví a rozplet všech tří železničních tratí č. 074, 231 a 233, tedy tratí na Brandýs nad Labem, Prahu a do Mochova. Následuje pohled na dokončené první nástupiště a druhé ostrovní nástupiště. Na konci pak čeká pohled do nově vybudovaného podchodu mezi ulicemi Kollárova/Mochovská.

Detaily jsou komentovány u jednotlivých fotografií. Celkově se jeví rekonstrukce stanice jako velmi zdařilá a přínosná, i když i zde narazíte na pár drobností, u kterých se nejeden člověk pozastaví a přemýšlí nad jejich smysluplností.

2 komentáře

  1. Pěkná reportáž – díky. Jen bych chtěl polemizovat o zdařilosti – skleněné zastřešení je sice rádoby originální, ale všichni víme, jak bude v českých reáliích (ne)údržby vypadat za pár let, nicméně i z pohledu architektonického je použití skla dosti sporné – přístřešek naproti je obyčejná plechová bouda, ani ty betonové PHS minimálně v dohledovém úseku příliš neladí (skleněné či polykarbonátové by byly lepší). O obkladových materiálech na SŽDC asi ještě neslyšeli (mramor, žula, keramika ad. se nám někam ztratily), i na povrch nástupišť lze použít něco jiného než beton.dlaždice (viz chodníky v Tyršově ul. v Benešově), pohledový beton všude je dost v kontrastu s tím, jak se likvidují v této zemi architektonicky hodnotné brutalistní stavby a rozhodně jejich chodby ala loď Nostromo mají do nějakého přívětivého prostředí daleko. Proč se dnes nádraží nezelenají rostlinstvem v nějakých květináčích je taky na popřemýšlení. V létě tam bude nesnesitelně.

  2. Je casto si treba uvedomit, ze rada veci se stavi rok ci vice roku pote, co se vyprojektuji. Setrvacnost soucasnych norem je tak dosti znacna. Bohuzel. Kazdemu by se libilo vice kvetinacku, vice travniku, mene betonu apod. Ale pres normy proste neprojdete. Boj s timto stavem tak prameni realne uplne nekde jinde, nez jsou idealisticka prani nas vsech. Neshazuju tim Vas nazor. Polemizovat jde, zda to projektant mohl udelat lepe ci ne, zda tolik zadlazdene plochy je opravdu treba, kdyz projde kolem jen sto cetujicich apod. Ale to uz je o tom, vyvijet tlak tam, kam je treba. Na druhou stranu, z hlediska bezpecnosti, komfortu, bezbarierovosti, kapacity trate a dalsich hledisek doslo v teto stanici k vyraznemu posunu, nelbyl bych tak vyrazne negativni …

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*