Stavbou z Tomic do Bystřice po svých

Využil jsem krásný sobotní den a došel se podívat, co se stavbou „udělala“ zima. A protože jsem chtěl vidět především nové úseky, z Tomic jsem to vzal opravdu „po novém“ a hned po pár metrech měl bláto až za ušima. Ale poctivě jsem to prošel, něco vyfotil a hlavně viděl. A o to se s vámi v krátkosti podělím.

V Tomicích se zdá, že se zatím čeká na ukončení služby a zrušení stanice. Na první pohled se nepohnuly ani zemní práce.
Tunel Tomický I. je stavebně dokončen, uvnitř je i bezpečnostní značení, provizorní osvětlení, odvodnění ve středu tunelu.
Mezi tunely Tomický I. a II. se i dnes pilně pracovalo, u vjezdového portálu „dvojky“ bagr odtěžoval zeminu a Tatra po nápravy v bahně ji odvážela na deponii. Sem je také vidět z vlaku, takže víc psát nebudu. Tomický II. jsem obešel vrchem, lesem, udělal pár fotek a dostal se k výjezdovému portálu. I tady se pracovalo.
U budoucí 1. koleje je silná eroze zvětralé skály, na několika místech jsou hromady kamení. Chce se mi věřit, že tady ještě bude opěrná zeď, ten masív není vůbec pevný.
Na dlouhý zářez navazuje postupně zavážené údolí, na jeho dně byla po celý loňský rok budována propust pod starou trať.
Dál je opět zářez, nad ním se staví nové přemostění tratě, bude sloužit pro přístup záchranných složek ze silnice I/3 k tunelu.

Utržený svah zářezu pod skládkou TKO Plchovky

Za mostem, k napojení na současnou trať je opět po levé straně, u budoucí 1.koleje, sjetý nově navezený svah. Je sice zpevněný sítí, ta jej však nemá šanci udržet a já osobně tomuto řešení nevěřím. Ale nejsem odborník, jen mám oči. Spíš vidím problém do budoucna, tak jak jsme to viděli ve Voticích u nového přemostění. Vlastně celý nově navezený svah trpí erozí, až k současné bystřické předvěsti Př.L na konci přeložky.

Od napojení na původní trať se příliš nezměnilo, jen jsou položeny obě traťové koleje.

V Bystřici je za vjezdovým návěstidlem vidět, jak se trať mírným levým obloukem dostane do prostoru montážní základny. Začalo tady odtěžování zeminy a stojí pár nových podpěr trakčního vedení, takže ten posun je viditelný už teď.
Jak jsem psal v předchozím příspěvku, od května se v Bystřici bude jezdit pouze po 5.koleji a skončí služba na obou stavědlech. Zatím tady proběhlo vyřezání části stromů pro stavbu nástupiště, základů podpěr trakčního vedení a protihlukové stěny.