V Č. Budějovicích se po zimní pauze pokračuje

Po zimní pauze pokračují v Českých Budějovicích stavební práce v rámci modernizace IV. železničního koridoru. Stavební práce probíhají od počátku března nejen v samotné českobudějovické stanici, ale i v celé trase trati ve směru na Plzeň a Prahu v úseku ze stanice až k přemostění Pražské tř. u pivovaru Budvar, kde poblíž probíhá rekonstrukce zastávky České Budějovice severní zastávka. V tomto úseku je zhruba od býv. st. 7 vytržena 1. traťová kolej (březen 2012) a veškerý provoz je veden po druhé traťové koleji.

V českobudějovické železniční stanici začačaly stavební práce demontáží přístřešku 1. nástupiště, kde došlo současně k vytržení celé 9. staniční koleje a u druhého nástupiště části 7. staniční koleje, přičemž její jižní část stále slouží osobní dopravě především ve (ze) směru Volary.

Památkově chráněná konstrukce přístřešku 1. nástupiště, včetně litinových ozdobných nosných sloupů, byla po demontáži firmou AG Konstrukt odvezena k renovaci, stejně tak jako v loňském roce konstrukce přístřešku 2. nástupiště. Po rekonstrukci nástupišť budou tyto renovované konstrukce vráceny zpět.