Charta práv cestujícího v hromadné dopravě?

Aktualizováno 10.04.2012

V Benešově se před časem na místě, kudy přechází nedovoleně koleje velké množství lidí, objevila cedule, která na tento zákaz upozorňuje. Čas od času se tady objeví hlídka PČR, která kontroluje dodržování tohoto zákazu, který vyplývá z Drážního zákona.
Tabule s textem zákazu vstupu byla přelepena letáky tzv. Charty práv cestujícího v hromadné dopravě. Text tzv. Charty si můžete přečíst pod fotogalerií.

O tom, co je obsahem onoho textu se raději nechci vyjadřovat, každý si úsudek jistě udělá sám. Jen krátce: někdo si myslí, že má jen práva, povinnosti nikoliv. Především dodržování zákonů je těm samým lidem, kteří se tzv. Chartou ohánějí, naprosto cizí. Už jen tím, že přelepením poškodili tabuli a vstoupili a vstupují do míst, kam je cestujícím vstup zakázán zákonem.

Přečtěte si:  Charta práv cestujících 


Poznámka: Benešovský deník z 10.4.2012 přináší článek o tom, že benešovské radnici bylo v rámci rekonstrukce kolejiště a podchodu při stavbě IV.železničního koridoru nabídnuto, že bude podchod prodloužen pod Nádražní ulicí až na autobusové nádraží. Radnice ani Středočeský kraj, jakožto vlastník komunikace v té době neměli peníze na spoluúčast na této stavbě.

O stavbě podchodu se nicméně uvažuje.

„Jedna ze společností vypracovává studii jeho stavby. U rozšířeného podchodu, který by byl kvůli vlastnictví pozemků pravděpodobně trochu zalomený, by vznikla obchodní pasáž. Bude se ale řešit celé autobusové nádraží, neboť v současné době  je spíše parkovištěm odstavených autobusů.“

podotkl starosta Jaroslav Hlavnička v rozhovoru pro Deník.


 

3 komentáře

  1. Ano, podchod na obě strany v městě by měl být naprosto normální, aby cestující nemuseli obíhat nádraží jak komety, navíc zejména zde, kde skončíte před frekventovanou silnicí – bohužel doba je taková, že tenhle kus je náš a tenhle váš a když nepřispějete, nic se stavět nebude – tak tomu bylo před lety, při modernizaci nádraží – městu bylo nabídnuta výstavba podchodu (ba i vlak.zastávky směrem ku Praze) za finanční spolupráce města – což bylo tehdy odmítnuto. A co se týče BUS nádraží v Benešově – je to opravdu děs – bez informačního systému, bez čekárny opravdu připomíná spíše odstavné parkoviště.

  2. Benešovské nádraží by si zasloužilo nejméně dva podchody (na začátku i na konci nástupiště). Ale ještě dopadlo poměrně dobře ve srovnání s tím jak bylo domrveno třeba nádraží v říčanech. Podchod by měl vést na všechny tři řady autobusového nádraží a též na druhou stranu za nádraží. To že vlakové nádraží sdílí 3 instituce to víme (budova+1nást=ČD, koleje+ostatní nástupiště=SŽDC, část budov=Cargo atd.), takže je vůbec div, že se domluvili na podchodu a výtazích (narozdíl třeba od plzně, kde musejí meminky s kočárky a lidé s poruchou létání přes koleje).
    Benešov by si zasloužil i druhou zastávku, v podstatě kdekoliv mezi bejvalou vajíčkárnou a tužinkou, ale to je na jinej článek (město tehdy ty 3 miliony, co měla stát, dalo radši na světelnou křižovatku u fotofastu).
    Smysluplnost citovaného drážního zákona radši komentovat nebudu. Myšlenka je dobrá – vstup do kolejí je extrémně nebezpečný, o to se nepřu. Ale spousta lidí než aby šla kilometr, radši akceptuje riziko a přeběhne 10 metrů přes koleje (nepatřim mezi ně, ale chápu to).
    Já bych hledal chybu někde jinde. Architekti by si měli uvědomit, že nádraží neni letiště.

Komentáře jsou uzavřeny