Proměny II. – Senohraby

Železniční stanice Senohraby prošla celkovou rekonstrukcí jak té části, která je viditelná – kolejiště, ale i veškerou technologií. V článku se podíváme na historii i současnost této stanice nejen textem, ale je zde i fotogalerie průběhu stavby

Trocha historie

V úseku Praha – Benešov byly původně jen tyto stanice: Uhříněves, Strančice, Mnichovice, Pyšely, Čerčany. Se stavbou bylo započato po udělení stavebního povolení po 1. květnu 1869 a do provozu byla uváděna postupně po částech. Železniční zastávka v místě dnešní stanice byla zřízena roku 1887, aby transport vojska na polní vojenskou střelnici, která byla v Kališti a v okolních obcích v Ondřejově a Hrusicích, byl snazší. Staniční budova se stavěla v roce 1897 a dřevěná hala pro cestující byla postavena až po první světové válce roku 1923.

Staniční zabezpečovací zařízení bylo původně velmi jednoduché. Výměny se přestavovaly ručně. Vjezdová a odjezdová návěstidla obsluhoval sám výpravčí na peronním přístroji. Teprve roku 1910 byly dány do provozu elektrické hradlové přístroje i na stavědlech.

Více o historii trati a Senohrabské stanice se dozvíte v článku Historie železniční trati Čerčany-Praha

Před optimalizací

Stávající kolejiště bylo tvořeno čtyřmi dopravními, dvěma kusými a jednou průběžnou manipulační kolejí. Stanice je v oblouku o poloměru 600m. Jsou zde tři úrovňová nástupiště.

Zabezpečovací zařízení je elektromechanické se světelnými návěstidly (kromě odjezdových směr Strančice jsou typu SSSR). Na obou stavědlech i v DK jsou hradlové přístroje RANK, na St.2 byl v roce 1981 rekonstruován v rámci přestavby zhlaví.

Více v článku Výhled do budoucna… , kde můžete porovnat, jak se naplnily vize projektantů.

Jak rekonstrukce probíhala se podívejte na srovnávací fotky ve fotogalerii

Upozorni mě
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře