Jízdní řád 2013 dostává jasné obrysy

Aktualizováno: přidány ke stažení konečné návrhy JŘ pro tratě zařazené do PID

 

V mezinárodní dopravě se změní Eurotakt na jihovýchod Evropy a spojení do Bavorska

 

Jízdní řád 2013, který začne platit od 9. prosince 2012 a vlaky se jím budou řídit až do prosince nadcházejícího roku, již dostává zřetelné obrysy. Dojednány jsou trasy většiny mezistátních spojů a v pokročilé přípravě jsou i jízdní řády dalších dálkových a regionálních spojů podle objednávky ministerstva dopravy a krajských objednavatelů.

 

Nejvíce změn souvisí s rozšířením Eurotaktu směrem do Rakouska, na Slovensko a do Maďarska. V tomto směru přibudou nové vlaky EuroCity

 

  • Johann Gregor Mendel mezi Prahou a Vídní (pojede na okraji dne časně ráno z Vídně a ve večerních hodinách do Vídně),
  • Petrov z Brna do Budapešti a zpět (pojede na okraji dne časně ráno z Brna a večer do Brna),
  • nový vlak Varsovia pojede v trase dosavadního vlaku Moravia nově však po trase Budapest – Bratislava – Břeclav – Ostrava – Warszawa
  • dosavadní spoj Rastislav bude přejmenován na vlak Comenius a svoji trasu Břeclav – Přerov – Ostrava – Bohumín prodlouží až do / z Warszawy.
  • Změní se i výchozí stanice vlaku EuroCity 378 Carl Maria von Weber, který nově pojede z Bratislavy místo Vídně
  • cílová stanice vlaku EC 177 Johannes Brams, který bude z Břeclavi směřovat nově do Bratislavy místo do Vídně.
  • Vlaky Polonia Warzsawa – Ostrava – Břeclav – Wien – Villach a Sobieski Warzsawa – Ostrava – Břeclav – Wien budou zachovány v nezměněné podobě.
  • Ani u dalších spojů z Prahy směrem do Vídně, Bratislavy, Budapešti a Bělehradu nedochází k zásadním změnám.

V důsledku zavedení dvou nových vlaků EuroCity směrem z České republiky do / z Warszawy dojde ke změně trasy spoje Praha Praha – Warszawa. Ten nově pojede z Prahy o hodinu později, po 11. hodině, a do Prahy přijede o hodinu dříve, před 17. hodinou.

 

Další větší změny budou na trase z Prahy přes Plzeň do Bavorska. Současný počet vlaků a přibližné časy odjezdů a příjezdů zůstanou zachovány, všechny vlaky však pojedou nově do stanice München Hbf. (dosud dva páry spojů jedou na trase Praha – Nürnberg). Cestující ve směru Nürnberg mohou využít přípoje Schwandorf – Nürnberg nebo spojení s přestupem v Chebu.

 

U spojů Praha – Berlin – severní Německo a z Prahy přes Žilinu na Slovensko nebudou zásadní změny.

 


Zdroj: tisková zpráva ČD 20.6.2012 – 11:17


(Červnový  Návrh železničního jízdního řádu 2012/13 pro tratě 190-229 ke stažení – nerealizovaný návrh)

Jízdní řád 2012/13 pro tratě zapojené do PID ke stažení

Jízdní řád 2012/13 pro trať 220 ke stažení

Jízdní řád 2012/13 pro trať 221 ke stažení

(Zdroj jízdních řádů: SŽDC)


8 komentářů

  1. Díky, ale mně by přeci jen více zajímalo, jak se v JŘ zareaguje na dostavění dvoukolejky v novém profilu mezi Benešovem a Olbramovicemi, což, jak dle postupu prací a technologických lhů vidím na půlku srpna (sabotáže různého druhu neuvažuji). Mr. Halla se ani po čtrnácti dnech nenamáhal mi na mail jakkoli zareagovat…

    • Na konec příspěvku jsem vložil odkaz pro stažení JŘ 2012/13 pro tratě 190-229 (včetně „naší“ 220)

    • Konec srpna a to pouze v jedné koleji a nejspíš s PJ padesát, protože v druhé se bude dál kutat.

      • Tak tak, Koudy má pravdu. 29.8. po nepřetržité výluce bude zprovozněna 1.TK z Olbramovic, všemi tunely, až za Bystřici.
        2.TK pak 30.11. (letos)

  2. I v roce 2013 bude Pha-ČB za 2:40. To se to po všech miliardách nezrychlí ani o minutu? A to už bude dálnice Tábor – Veselí. Vlak nemá šanci.
    pozn. v JŘ je i spěšný Pha – Č. Krumlov od Arrivy (samozřejmě také pomalé)

  3. Ten jízdní řád je tragédie. Tady se vůbec nerespektuje nutnost segmentace dálkových spojů na rychlé R (Ex) využívající naplno Vmax a na pomalejší, neb častěji stavící Sp. Stačí čtyři Ex denně v jednom směru Pha-Ben-Táb-Ves-ČB po čtyřech hodinách (6:30, 10:30, 14:30 a 16:30 z Phy, JD Pha-Táb místo 1:35 jen 1:20 a mezi tím Sp stavící navíc Olb, Sob. v hodinovém (špice) až dvouhodinovém taktu. Navíc do Ben jezdí Ropid a z Táb Jikard. Nechápu, proč projíždějící R zvládne Ben-Olb za 11 minut, zatímco courák za 13. To se jako z obou zastávek navíc dostane courák z V<max do 20s stání a opět na V<max za pouhou minutu, zatímco R to profrčí s Vmax jen o DVĚ minity rychleji? Tady někdo neumí ani fyziku ani matematiku z páté obecné. Je mi na blití…

  4. Některé informace zasluhují zdůvodnění: Proč je zprovoznění 2.TK odloženo až na konec listopadu? Beton netvrdne tři měsíce a zabezpečení se taktéž nemontuje a netestuje takovou dobu. Na tuhle otázku se nechce nikomu odpovídat mezi odpovědnými ani mezi fandy – proč asi?

Komentáře jsou uzavřeny