Aktuální dění Bedrč – Senohraby

Na úseku Odbočka Bedrč až Senohraby se v posledních dnech „semlelo“ hodně důležitých věcí. Alespoň z pohledu zabezpečovací techniky a dopravních zaměstnanců.

 

Krátce si přiblížíme, jak to k dnešnímu dni vlastně „funguje“ a co se bude dít o tomto víkendu a v pondělí.

 

Odbočka Bedrč – Čerčany

V pátek 22.2.2008 byla ukončena služba na hradle Mrač a byla zahájena výluka traťového zabezpečovacího zařízení (TZZ) v úseku Bedrč – Čerčany. Jízda vlaků byla uskutečňována při zavedeném telefonickém dorozumívání, na Odb.Bedrč nastoupil službu dopravní zaměstnanec, který kontroloval celistvost vlaků ve směru Čerčany – Bedrč.

 

28.2.2008  v 16:30 bylo uvedeno do provozu automatické hradlo (AH) Mrač. Zařízení je typ AH 88. Tím okamžikem byla již zbytečná služba zaměstnance na Odb.Bedrč, TZZ je v plném provozu.

 

AH mimo jiné funkce dovoluje, oproti dřívějšímu hradlovému poloautomatickému bloku jízdy vlaků proti správnému směru. Tudíž už ne jen pravostranný provoz.

 

Čerčany

V Čerčanech pokračují práce na zprovoznění provizorního staničního zabezpečovacího zařízení ESA 11.

 

Dnes na benešovském zhlaví jsou jízdy vlaků do stanice uskutečňovány na cestovou přivolávací návěst (PN), jsou osazeny počítače náprav FRAUSCHER. Odjezdová návěstidla do Bedrče signalizují návěstní soustavou.

 

Na senohrabském zhlaví je v provozu St.2, jízdy vlaků jsou zabezpečovány pomocí závěru výměn, odjezdové vlakové cesty na PN obsluhované již z JOP. Vjezdové vlakové cesty od Senohrab – v provozu nová vjezdová návěstidla před tzv. Pyšelskými spojkami, tudíž žst. Čerčany začíná již před zastávkou Pyšely, téměř ve Čtyřkolech. Bývalé vjezdové návěstidlo „S“ je přeznačeno na cestové a jízdy okolo něj se provádějí na PN.

 

Na staničních kolejích jsou již také v provozu počítače náprav FRAUSCHER.

 

Na trati Čerčany – Týnec je do JOP zapojeno přejezdové zab.zařízení v km 2,748 v Poříčí n.Sázavou.

 

Čerčany – Senohraby

Dnes, 29.2.2008 ve 12:14 byla ukončena služba na hradle Čtyřkoly, byla zahájena výluka TZZ, jízdy vlaků Čerčany – Senohraby se uskutečňují při zavedeném telefonickém dorozumívání. Oproti původním předpokladům nebyl ve stejný okamžik, jako bylo zrušeno hradlo, uzavřen úrovňový přejezd na Čtyřkolech. Připomenu, že zde byly mechanické závory, ovládané z hradla. Závory i s ovládacími mechanismy byly sice odstraněny, ale přejezd zůstal otevřen pro silniční vozidla. Znamená to tedy, že až do 7.března zde vlaky budou jezdit krokem a houkáním upozorňovat automobily a chodce. Někde se stala chyba v koordinaci s PČR.

 

V Senohrabech bylo upraveno zabezpečovací zařízení tak, aby bylo možno vypravit následný vlak bez funkce TZZ (počáteční traťové hradlo přišlo o západku).

 

Když jsme u Senohrab, v úterý 4.března bude dále upravováno zab.zařízení na St.1 a v dopravní kanceláři tak, aby bylo možno provádět zabezpečené jízdní cesty ve směru do Čerčan na 2.traťovou kolej, to znamená na nesprávnou, včetně obsluhy návěstidel. Je to nezbytné po dobu, kdy bude vyloučena 1.traťová kolej (7.3. – 5.5.).

 

Výhled na nejbližší dny

Sobota: V Čerčanech budou aktivována návěstidla L8, Sc8 a vjezdové návěstidlo HS od Hvězdonic

Neděle: Aktivovány tzv.Pyšelské spojky, jsou to nové výhybky, dále budou do JOP zapojeny výhybky na mostě přes Sázavu (kříž)

Pondělí: Čerčany – zapojení do JOP výhybek 18-25 a přejezdy v km 64,941 (závory na Hvězdonice) a VÚD ve Zlenicích