Postup stavby II.

Benešov + Benešov-Bedrč
Dnes se v rychlosti podíváme, jak pokročila stavba v Benešově a v úseku z Benešova na Odbočku Bedrč

Od poslední fotogalerie z tohoto úseku uteklo dost času na to, abychom mohli srovnávat, jak stavba pokračuje.

V Benešově je z velké většiny hotové odvodnění kolejiště, pláň je připravena na pokládku kolejí. Na bystřickém zhlaví začala pokládka nových výhybek, je zbouráno stavědlo St1 a 2, na pražském zhlaví dodělávají odvodnění. Na připravený spodek je sypána štěrkodrť, zhutněna a na ní se sype a rozhrnuje štěrk pod pražce. Začíná pokládka kolejí – 1.kolej je téměř položená.

Nové 3.nástupiště na místě původního 2. roste před očima. Od 20.září se zde staví zastřešení. Také obě schodiště a výtahová šachta do podchodu na 3.nástupišti již dostává konečnou podobu.

Je otevřena hodně diskutovaná lávka pro pěší nad bystřickým zhlavím, byla opravena a zábradlí zvýšeno asi o 10cm, aby se vyhovělo bezpečnostním požadavkům.

Nějakou dobu byl ztížen přístup k vlakům na 1.nástupišti. Byly (a některé ještě jsou) otevřené šachty kabelovodů a do nich jsou zatahovány stovky kabelů pro zabezpečovací zařízení, informační systém, počítačové sítě, osvětlení, kamerový systém a další technologie. Kabelovod pod kolejištěm k nové technologické budově je téměř hotový. V technologické budově je osazeno zařízení, probíhá zkoušení ESA 11.

Mezi Benešovem a Odbočkou Bedrč jsou dnes téměř položené kolejová pole, probíhá sypání štěrků, podbíjení a výměna kolejnic, sváření.

Hradlo Tužinka je již minulostí, zachovaly se jen fotografie, na místě stojí jen poničený releový domek a skříň náhradního napájení.

Dokončováno je odvodnění a výstavba protihlukových stěn.

AŽD pokládá žlaby kabelovodů a do nich jsou pokládány kabely zabezpečovacího zařízení. Začaly také práce na zavěšování nové troleje.