Bystřice u Benešova – postup stavby IV.

Před více než třemi týdny byla zprovozněna nová 1.kolej z Olbramovic do Bystřice a začala výstavba 2.koleje.

Krátce se podíváme na aktuální dění v Bystřici.

Celý stavební postup této etapy stavby 4. železničního koridoru je limitován rekonstrukcí mostu přes bývalou silnici I/3 v Tomicích, opravou propustku mezi Opřeticemi a Bystřicí a výstavbou nového propustku v Bystřici u býv. St.1. Ten jediný je již hotový.

 

Před výpravní budovou v Bystřici

V samotné Bystřici probíhá navážení materiálu na bývalé tomické zhlaví a jeho rozhrnování do jakéhosi valu. Dál, od areálu bývalého Interiéru je stavěna protihluková stěna, u nového mostu u restaurace U nádraží je vyfrézovaná původní vozovka a pracuje se na stavbě nové. Pod tímto mostem je také jediná přístupová cesta na peron, mezi mosty po chodníku podél silnice I/3. Tato cesta je osvětlena pouze jedním tělesem asi ve čtvrtině své délky, dál jdete v naprosté tmě, chodce navíc oslňují auta jedoucí po silnici. Za deště je v horní části ohromná a hluboká kaluž, do které musíte vstoupit, jiná cesta není. Předminulý týden jsem informoval starostu města se žádostí o nápravu, dodnes je stav stejný. Stačil by jeden přenosný reflektor a je po problému.

V pátek začala výstavba druhého peronu, u 2.koleje (budoucí směr Benešov), pokračuje stavba PHS   v zastávce u 2.koleje, dnes je do prosturu peronu navážena a rozhrnována štěrkodrť.

 

Pod budoucí 2.kolejí je v celé bývalé stanici připravená podkladní vrstva z uválcované štěrkodrti, na kterou bude následně navezen a upraven štěrk, do kterého bude položena kolej.

 

Jeden ze dvou otevřených kanálů

A aby těch nepříjemností nebylo málo, musím se zmínit o tom, že je uzavřena nádražní budova, přechod přes koleje je zakázaný. Ne cedulí, ale zákonem. O tom, že příchod k vlakům je jen a jedině pod mostem u restaurace a následně po chodníku mezi tratí a silnicí I/3 se cestující nedozví. Představte si člověka, který jde na vlak, dojde k nádraží, vestibul z ulice zamčený, jde tedy průchodem mezi budovou a zahradou a spadne do některého ze dvou otevřených kanálů. Nikde totiž není žádná tabule, který by informovala o příchodu k vlaku, nikde se nedozvíte, že vstup do nádraží je nebezpečný. Potom dochází k tomu, že zmatení cestující stojí a čekají na vlak tam, kde byli zvyklí, do vlaku se snaží nastoupit z druhé strany než je peron. Vlaková četa je samozřejmě na druhé straně…

Takových případů je denně několik. Nemluvím o těch neukázněných, kterým je cesta po chodníku dlouhá a raději lezou s batohy a taškami štěrkem a bahnem přes kolej.

Asi by nebylo finančně tolik náročné, k mostu a před nádraží postavit informační tabule s tím, kudy na vlak. Anebo zas budeme čekat na první malér? Vedení města je laxní, mělo by se samo starat o bezpečnost svých obyvatel a vzniklou situaci ihned řešit. Stejné to bylo s provizorním přechodem přes koleje. Prostě se počkalo, až bude hotový podjezd. Snaha pražádná.

Fotogalerie k příspěvku

 

5 komentářů

  1. Ano, je to přesně tak!!! Každé ráno je cesta na vlak děsný stres. Na cestu není vidět díky protijedoucím autům. Tápete, našlapujete… Hrozně mě vytočila cesta,kdy jsem šla v nových botách a najednou jsem byla na tom „chodníku“ po kotníky ve vodě. Když jsem se z louže dostala,nabrala jsem si slušnou dávku bahna. Najednou jsem byla na přeložce,šla jsem tedy vpravo,jenže bujné křoví zasahuje do cesty tak,že jsem tou louží musela ještě kousek projít. Takže takto upravená jsem šla do vlaku. V práci jsem se mohla dát do kupy,ovšem polévala mě hrůza při představě, že bych šla třeba do čekárny k doktorovi nebo jela třeba do Prahy dalším vlakem. Každého, kdo má s tím něco společného bych tam nechala také takto vymáchat!!! Myslím, že kdyby cestu používal někdo z jejich rodin, bylo by tam vyšperkováno…

  2. Mám podobnou zkušenost. Minulý týden jsem vezl své rodiče (76 a 81 let) na vlak na nádraží v Bystřici. Protože jsem měl doma malou vnučku nemohl jsem čekat s nimi. Vyložil jsem je u nádraží a odjel domů. Protože vlakem jezdím jen výjimečně, nevěděl jsem že je vše jinak. Rodiče zjistili že je zamčený vestibul, šli tedy čekat na „peron“. Po asi 20 minutách jim bagrista řekl že musí na druhou stranu. Otec o francouzských holích, mamka špatně vidící, šli tedy dolů pod most, po oranici místo vozovky a po chodníku podél přeložky došli bahnem u peronu až na peron. Po půl hodině čekání jim někdo v přilbě řekl, že je výluka, že musí na autobus. Mamka se rozplakala, pán v přilbě jim zjišťoval v kolik jede další vlak. Byla celodenní výluka. Ochotně mi zavolal a já pro vystrsované rodiče jel zpět. Otec díky tomu zmeškal nástup do nemocnice v Kolíně a já ztratil iluze o slušnosti v této společnosti a v tomto městysu, v jehož blízkosti jinak rád trávím volný čas, ač bydlím u Kolína.
    Pánové z vedení stavby, obecní zastupitelé – STYĎTE SE!!!

  3. Děkuji za přesně popsané problémy. Na vlak jsem odkázaný denně a článek to vystihuje.
    A ještě bych dodal svůj a nejen svůj postřeh: bydlím v bytovce vzdálené cca 1km vzdušnou čarou od nádraží. Je opravdu nutné aby rozhlas byl tak hlasitý, že ho slyšíme i přes to betonové monstrum i my doma a při příznivém větru i přes zavřená okna?
    Prosím o reakci někoho odpovědného, podle mých zjištění je to organizace SŽDC která má toto na starost.
    Se sousedy zvažujeme možnost přizvání hygienické služby pro zjištění zda je hlasitost v nějaké normě. Na peronu by to člověku utrhlo hlavu, doma nás to obtěžuje.
    Děkuji. A připojuji se k paní 454: kdyby starosta bydlel u nádraží, anebo měl aspoň zájem o obec, bylo by všechno jinak

    • Ode dneška, tj. 9.října cca 14.15 je hlasitost rozhlasu v Bystřici nastavena na (subjektivně) přijatelnou úroveň. Pokud by se někomu zdálo, že je málo slyšet (snad ne), připište mi komentář se SKUTEČNOU mailovou adresou, vyřešíme.

  4. V pátek 5. října se objevily v Bystřici na dveřích vestibulu a na plotě u průchodu na nádraží cedulky s informací, že na vlak se musí pod most a pak po chodníku.

    V pondělí 8. října odpoledne je průchod mezi zahradou a budovou nádraží přehrazen prknem s dvěma cedulkami se zákazem vstupu.

Komentáře jsou uzavřeny