D1 Expresy Brno-Praha startují 4.října

Ve čtvrtek 4. října vypraví České dráhy první D1 Expressy, které budou jezdit každý všední den mezi Prahou a Brnem.

 

 

Posílí stávající dálkové vlaky, jejichž služeb využívá čím dál více cestujících. Meziročně se počet zákazníků na této relaci zvýšil v řádu desítek procent. Českým drahám se tak daří úspěšně konkurovat individuální automobilové dopravě.

 

Z Brna hl. n. pojedou D1 Expressy v 6:15 a 7:15, zpět z Prahy hl. n. v 17:03 a 18:03. Vlaky pojedou bez zastavení. Soupravy budou sestaveny ze tří vozů 2. třídy (2x velkoprostor, 1x kupé), jednoho velkoprostorového vozu 1. třídy a bistrovozu (velkoprostor 1. třída/bistro). Všechny vozy jsou vybaveny klimatizací, elektrickými zásuvkami a během podzimu také systémem wi-fi. Lokomotiva řady 380 i vozy jsou konstruovány na rychlost 160 km/hod., v současném jízdním řádu ji však nelze plně využít a soupravy budou do prosince jezdit maximální rychlostí 140 km/hod.

„Zavedením D1 Expressů reagujeme na rostoucí poptávku cestujících, jejich význam se však ještě zvýší ve chvíli, kdy bude zahájena avizovaná rekonstrukce dálnice D1,“ říká výkonný ředitel Úseku pro obchod a marketing ČD Jiří Ješeta.

Jízdní doba posilových spojů bude 2 hodiny a 42 minut, od nového grafikonu ji snížíme na 2 hodiny a 35 minut. Od 9. prosince tak budou D1 Expressy nejrychlejšími spoji na relaci Praha – Brno a navíc ke dvěma stávajícím párům přibude ještě třetí pár.“

 

Každou hodinu, ve špičce 2x do hodiny

 

České dráhy nabízejí mezi Prahou a Brnem po celý den kvalitní spoje kategorie EuroCity a Expres v jednohodinovém intervalu. Tyto spoje jsou sestaveny z nových nebo modernizovaných vozů ČD, rakouských ÖBB nebo maďarských MÁV. Nabízejí např. klimatizaci, gastronomické služby a podle typu soupravy také např. elektrické zásuvky pro napájení notebooků (mimo souprav MÁV) a další služby. D1 Expressy tuto nabídku doplní o nové služby a zkrátí intervaly v přepravní špičce.

 

D1 Express nabídne více služeb

  • Vozy 1. a 2. třídy (ve 2. třídě výběr mezi oddílovým a velkoprostorovým vozem),
  • Bistro s širokou nabídkou teplých i studených jídel a nápojů,
  • Servis na místo v 1. třídě (bezplatný nápoj a denní tisk, na objednávku donáška občerstvení z bistra na místo cestujících),
  • Minibar ve vozech 2. třídy,
  • Klimatizace,
  • Oddíl pro cestující s dětmi do 10 let,
  • Dámský oddíl,
  • Tichý vůz pro cestující, kteří chtějí při cestě nerušeně relaxovat,
  • Bezplatná wi-fi (spuštění během podzimu),
  • Ve všech vozech elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících, např. notebooků nebo mobilních telefonů,
  • U vybraných míst sklopné nebo rozkládací stolky,
  • Možnost zakoupení rezervace,
  • Rychlost až 160 km/h,

 

Krátká jízdní doba 2 hod. 42 min (průměrná rychlost 94 km/h), od 9. 12. 2012 pak 2 hod. 35 min (průměrná rychlost 99 km/h).

Zdroj: České dráhy, a.s.


 

2 komentáře

  1. Takže ČD vítězně prohlašují, že za 75 let dokázaly zkrátit jízdní dobu Praha – Brno s bídou o půl hodiny – Slovenská Strela to tehdy jezdila za 3:08 h… Hurá!
    Srovnejte a jakou dobu to jezdila auta tehdy a dnes a bude jasné kdo je vítěz.

Komentáře jsou uzavřeny