M 240.0100 míří do muzea

Depo historických vozidel ČD převzalo historický motorový vůz M 240.0100 (dnes řada 820), který byl opraven v DPOV, dceřiné společnosti ČD.

 

Vozy řady M 240.0 (dnes 820) vyrobené počátkem 60. let 20. století v počtu 120 kusů závodem Vagónka Tatra Studénka dojezdily u Českých drah v Kladně a Karlových Varech zhruba před deseti lety. Platily za designově nadčasová vozidla nabízející pohodlnou jízdu zejména na regionálních tratích. Pro tento typ vozů se mezi železničáři ujalo pojmenování „singrovka“.

 

 

M 240.0100 (820.0100) - Foto Country
M 240.0100 (820.0100) – Foto Country

Vůz o délce 18,5 metru má hmotnost 32 tun, výkon 206 kW a dosahuje rychlost 70 km/h. Mezi zajímavosti této řady vozů patří osazení několika jejich zástupců kolejnicovou brzdou a jejich provoz na nejstrmějších tratích bývalého Československa mezi Tanvald – Kořenov a Tisovec – Pohronska Polhora na Slovensku. Tyto tratě byly v minulosti provozované jako ozubnicové.

 

K „singrovce“ inventárního čísla 100 nymburští opravili i přípojný vůz řady Balm z 50. let.

 

Opravený motorový a přípojný vůz slavnostně předal v prostorách DPOV Provozního střediska oprav Nymburk předseda představenstva a generální ředitel DPOV Přerov František Bureš náměstkovi generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Antonínu Blažkovi a vrchnímu přednostovi Depa historických vozidel ČD Jindřichu Rachotovi.

 

Zdroj: České dráhy

 

ODKAZ
O (zničených) mostech českovelenického nádraží
Upozorni mě
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře